Pc hyler ved nyt grafikkort (Zotac NVIDIA ~
Fra : Smurf

Dato : 08-02-08 21:36

Hejsa
Har lige købt dette:
http://clanshop.dk/product_info.php?bPath=Grafikkort&products_id=441
Så snart jeg tænder min pc så kommer der en høj hyletone.
Når jeg sætter det gamle i, igen så starter pc'en fint. Dog siger den at
overclockingen fejlede.
Hvad kan det være? Strømforsyning (400W)?

Fra : Kenneth

Dato : 09-02-08 02:24

"Smurf" <no@mail.invalid> wrote in message
> [...]
> overclockingen fejlede.
> Hvad kan det være? Strømforsyning (400W)?

Hyletonen er fordi at kortet ikke får nok strøm.
Jeg ved ikke hvordan dit ser ud men hvis der er
2 strømstik på kortet så skal de begge bruges.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Smurf

Dato : 09-02-08 10:39

On Sat, 9 Feb 2008 02:23:48 +0100, "Kenneth"
<kennethiversen1_no_more_spam@no_more_spam.hotmail.dk> wrote:

>"Smurf" <no@mail.invalid> wrote in message
>
>Hyletonen er fordi at kortet ikke får nok strøm.
>Jeg ved ikke hvordan dit ser ud men hvis der er
>2 strømstik på kortet så skal de begge bruges.

Så vidt jeg kan se er der ikke ekstern strøm. Der er kun mulighed for at
sætte en spdif-ledning på. (HDMI?)

Fra : Mads

Dato : 09-02-08 11:24

On Sat, 09 Feb 2008 10:39:27 +0100, Smurf <no@mail.invalid> wrote:

>Så vidt jeg kan se er der ikke ekstern strøm. Der er kun mulighed for at
>sætte en spdif-ledning på. (HDMI?)

Jeg har endnu ikke set et nyere, kraftigt grafikkort som
ikke skulle have ekstra strøm.
Prøv lige at tjekke manualen til kortet og kik på enden
af kortet, altså inde i PC'en. Strømstikket sidder typisk
i den ende der vender hen mod harddisk bay'en.

mvh Mads

Fra : Kenneth

Dato : 09-02-08 11:42

> Så vidt jeg kan se er der ikke ekstern strøm. Der er kun mulighed for at
> sætte en spdif-ledning på. (HDMI?)

Her ligger der 2 billeder af det.
http://www.kenneth-iversen.dk/newsgroup/

Dit burde se sådan ud også.

Fra : Smurf

Dato : 10-02-08 01:28

On Sat, 9 Feb 2008 11:42:23 +0100, "Kenneth"
<kennethiversen1_no_more_spam@no_more_spam.hotmail.dk> wrote:

>"Smurf" <no@mail.invalid> wrote in message
>
>Her ligger der 2 billeder af det.
>http://www.kenneth-iversen.dk/newsgroup/
>
>Dit burde se sådan ud også.

Jeps
Men det var åbenbart ikke en ledning med. Jeg måtte derfor i gemmerne og
fandt et stik der passede
Men det står altså ikke i manualen!?
Thnx.

Men...hvergang jeg starter pc'en op siger den at den forrige overclocking
ikke lykkedes. Tryk F1 for at fortsætte eller Del for bios.
Hvad skyldes det?

Fra : Kenneth

Dato : 10-02-08 01:29

> Jeps
> Men det var åbenbart ikke en ledning med. Jeg måtte derfor i gemmerne og
> fandt et stik der passede
> Men det står altså ikke i manualen!?

Det ved jeg ikke. Jeg har selv et asus og manualen har jeg vist ikke
kigget i. Fandt selv ud af det pga hyletonen

> Men...hvergang jeg starter pc'en op siger den at den forrige overclocking
> ikke lykkedes. Tryk F1 for at fortsætte eller Del for bios.
> Hvad skyldes det?

Det lyder lidt mærkeligt. Har du prøvet at resette BIOS?

Fra : Smurf

Dato : 10-02-08 09:56

>Det lyder lidt mærkeligt. Har du prøvet at resette BIOS?

Hvis jeg går i bios og gemme med standard opsætning så holder den op med at
sige det.
Kortet er jo overcloked fra producenten så jeg tænkte det havde noget med
det at gøre?
http://www.zotac.com/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=159

Fra : Mads

Dato : 10-02-08 10:33

On Sun, 10 Feb 2008 09:55:35 +0100, Smurf <no@mail.invalid> wrote:

> [...]
>sige det.
>Kortet er jo overcloked fra producenten så jeg tænkte det havde noget med

Du overclocker ikke et grafikkort igennem BIOS
men inde fra Windows via driveren, så at du har
resat BIOS har sikkert ikke ændret på grafikkortet's
hastighed. Kun på CPU'en og RAM.

Fra : Kenneth

Dato : 10-02-08 11:34

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
> Du overclocker ikke et grafikkort igennem BIOS
> men inde fra Windows via driveren, så at du har
> resat BIOS har sikkert ikke ændret på grafikkortet's
> hastighed. Kun på CPU'en og RAM.

Nemmerlig

Fra : Smurf

Dato : 10-02-08 19:53

On Sun, 10 Feb 2008 11:33:52 +0100, "Kenneth"
<kennethiversen1_no_more_spam@no_more_spam.hotmail.dk> wrote:

>"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
>
>Nemmerlig

Ja men den skulle jo være overclocket fra fabrikken?
Og hvorfor fortæller den mig så det fejlede?

Fra : Mads

Dato : 10-02-08 21:16

On Sun, 10 Feb 2008 19:52:37 +0100, Smurf <no@mail.invalid> wrote:

>Ja men den skulle jo være overclocket fra fabrikken?
>Og hvorfor fortæller den mig så det fejlede?

En gang til. Du blander hastighed på grafikkort sammen
med hastighed på CPU og RAM.

Hastighed på CPU og RAM sættes i BIOS og en forkert
indstilling kan netop fremkalde den besked du fik.
Altså en fejl der dukker frem lige efter du har tændt maskinen
og inden Windows er læst ind.

Hastighed på grafikkort sættes efter at Windows er
læst ind og foregår via grafikkortets driver, så dit
grafikkort kører sikkert fint videre med den hastighed
det hele tiden har kørt med.

Capische?

Fra : Kenneth

Dato : 11-02-08 19:06

> Ja men den skulle jo være overclocket fra fabrikken?
> Og hvorfor fortæller den mig så det fejlede?

Som jeg har forstået din beskrivelse, så er det ikke grafikkortet
der er noget med men entet CPU eller RAM. Hvad der helt
præsist er sket der, kan jeg ikke rigtigt svare på.

BIOS på bundkortet styrer ikke overclocking af grafikkortet, men
sættes enten via software eller en BIOS på grafikkortet. BIOS på
grafikkortet kan du ikke umiddelbart kan gå ind og ændre
indstillinger i, og det må derfor stadig køre den hastighed som
det nu skulle være overclocket til.

Fra : Smurf

Dato : 12-02-08 00:27

On Mon, 11 Feb 2008 19:06:14 +0100, "Kenneth"
> [...]

>grafikkortet kan du ikke umiddelbart kan gå ind og ændre
>indstillinger i, og det må derfor stadig køre den hastighed som

Ja selvfølgelig! Sorry folks.
Men gud ved hvad der så er sket? Nå man nu har jeg sat bios til optimale
settings så må jeg jo se om det dukker op igen?
Thnx

Fra : Mads

Dato : 10-02-08 01:34

On Sun, 10 Feb 2008 01:28:01 +0100, Smurf <no@mail.invalid> wrote:

>Men...hvergang jeg starter pc'en op siger den at den forrige overclocking
>ikke lykkedes. Tryk F1 for at fortsætte eller Del for bios.
>Hvad skyldes det?

Der er sikkert noget i BIOS der står forkert.
Hastighed på CPU f.eks. ( Multiplier eller FSB )
Hastighed på RAM.

Fra : JayPizz

Dato : 09-02-08 02:38

Smurf wrote:
> [...]
> overclockingen fejlede.
> Hvad kan det være? Strømforsyning (400W)?

Det mest nærliggende er PSU'en, for det kræver sin strøm at have sådan
et i, men det kan også være et defekt grafikkort du har fået dig. Jeg
har et BFG 8800GT siddende på et Asus P5N-E SLI bundkort med en Core 2
Duo E6550 og så med 2 stk. Seagate Barracuda 160 SATA diske, og det
kører fint med en 400W PSU.

Fra : Smurf

Dato : 09-02-08 10:38

> [...]
>har et BFG 8800GT siddende på et Asus P5N-E SLI bundkort med en Core 2
>Duo E6550 og så med 2 stk. Seagate Barracuda 160 SATA diske, og det

Jeg har et to Athlon64, ata-diske, X-Fi lydkort og et netkort.
Det synes jeg da ikke er så meget?