Call-time pass-by-reference has been depre~
Fra : Jens Thomsen

Dato : 06-02-08 20:08

I phpGACL får jeg denne fejl:

Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated - argument passed
by value; If you would like to pass it by reference, modify the declaration
of each().

Følgende tre stykker kode ser ud til at gøre det samme - men hvad er
forskellen?
Og hvad betyder fejlen?

while (list(,$row) = @each($rows)) {

while (list(,$row) = @each(&$rows)) {

foreach ($rows as $row) {

$rows:
Array
(
[0] => Array
(
[0] => system
[1] => System
[2] => login
[3] => Enable - Login
[4] => users
[5] => Users
[6] => jane_doe
[7] => Jane Doe
)

[1] => Array
(
[0] => system
[1] => System
[2] => login
[3] => Enable - Login
[4] => users
[5] => Users
[6] => john_doe
[7] => John Doe
)

)

Fra : Martin

Dato : 07-02-08 10:55

Jens Thomsen wrote:
> [...]
> of each().
>
> Følgende tre stykker kode ser ud til at gøre det samme - men hvad er

&$rows
Her kaldes $rows som en reference...
Reference er som skrevet "deprecated" eller rettere sagt, på vej ud af
PHP verdenen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-02-08 17:10

> &$rows
> Her kaldes $rows som en reference...
> Reference er som skrevet "deprecated" eller rettere sagt, på vej ud af PHP
> verdenen

Hmm - hvorfor nu det?
References i perl er da vildt smarte.

Tror bare jeg ser om det fungerer med en af de to andre versioner der ikke
anvender referencer.

Takker