Forskellig websteder i lokal Apache
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 06-02-08 14:51

Jeg er vant til at arbejde i Windows XP Pro
og bruger IIS som lokal webserver. I IIS er det
ret let at ændre, hvilke mappe localhost refererer
til.

På min forholdsvis nye Laptop med Windows Vista Home
har jeg nu installeret et produkt, jeg har fundet
på Sourceforge.net, som omfatter Apache, MySQL og PHP5.
(WAMP5, meget godt for dem der ikke har lyst til
at arbejde fro meget nede i maskinrummet...)

Det virker helt fortrinligt, når jeg lægger nogle
filer i WWW-mappen.

Men hvor kan jeg skrue på Apache, så http://localhost/
kommer til at referere til en anden mappe på min
harddisk?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Dan Storm

Dato : 06-02-08 15:59

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Men hvor kan jeg skrue på Apache, så http://localhost/
> kommer til at referere til en anden mappe på min
> harddisk?

I httpd.conf er der en linie der hedder noget i stil med:

DocumentRoot "C:\Programmer\Apache2\apache2\httpdoc"

Den kan du rette på til at pege på en hvilken som helst sti.

Samtidig skal du rette linien der ligner:

<Directory "C:\Programmer\Apache2\apache2\httpdoc">

til det du satte DocumentRoot til.

- Så vigtig er du heller ikke!