problem med Flash Button
Fra : Leif

Dato : 06-02-08 22:16

Hej

Jeg har et lille problem med flash button knapper (
nyt-forum-ht-numre-link-e-mail ) på min side.
Jeg skal dobbelklikke på linket (knappen) for at få det til at virke.
Er der nogen der ved hvad det skyldes.
http://www.hotel-tango.dk/

jeg bruger.
Namo Webeditor 2006
Håber at i kan hjælpe
På forhånd tak

Med Venlig Hilsen
Leif Hansen
ht45@get2net.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-02-08 22:22

"Leif" <oz4lh@get2net.dk> skrev :

>Jeg har et lille problem med flash button knapper (
>nyt-forum-ht-numre-link-e-mail ) på min side.
>Jeg skal dobbelklikke på linket (knappen) for at få det til at virke.

Det er din (og vores andres) Windows, der er skyld i det.

Det er noget, der er kommet med sikkerhedsopdateringer af
Windows.

Det kan, mig bekendt, ikke ændres.
--
Kerim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-02-08 14:09

Jo, det vil endda ske automatisk hvis du holder din PC up to date med
opgraderinger.
Microsoft har fornylig indgået aftale med Eolas om at licensere deres
software patent som oprindeligt nødvendiggjorde dette dobbeltklikkeri.

Fra : jopa

Dato : 06-02-08 22:29

"Leif" <oz4lh@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nyt-forum-ht-numre-link-e-mail ) på min side.
> Jeg skal dobbelklikke på linket (knappen) for at få det til at virke.

Det sker ikke for os der bruger en ordentlig Browser

Det er galskab at bruge Flash til navigation.
Har du tænkt på dem der ikke har installeret Flash ? de er da på herrens
mark når de besøger din side.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-02-08 22:59

jopa skrev:

> Det er galskab at bruge Flash til navigation.

Ja, og så åbner alle links i et nyt vindue, det skal
der også kigges på - og så er der naturligvis
valideringen.

Det er efterhånden sjældent at se noget så slemt,
og så med en milliard &nbsp;'er

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 06-02-08 23:08

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev

> Ja, og så åbner alle links i et nyt vindue, det skal
> der også kigges på - og så er der naturligvis
> valideringen.

Når man efterspørger hjælp får man tit standardsvaret valider først koden så
er det lettere at fejlfinde,
men den er lavet i Namo og nok ikke realistisk at få valid sådan umiddelbart

Personligt har jeg det ok med ikke valide private sider blot de kan ses og
navigere på

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-02-08 23:38

jopa skrev:

> Personligt har jeg det ok med ikke valide private
> sider blot de kan ses og navigere på

Jo, men vil nogen have hjælp, er det næsten umuligt
med så meget skodkode, der nemt kunne skæres
ned til 10% af det oprindelige, og endda være bedre
designet.

Jeg kender ikke Namo, men kan se på koden at det
er i samme kategori som ældre Frontpage og Golive.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 06-02-08 23:56

> [...]
> med så meget skodkode, der nemt kunne skæres
> ned til 10% af det oprindelige, og endda være bedre

Korrekt, men det er nok ilusoriskt at bede om i de tilfælde hvor man har
brugt et sådant program.
Ved ikke lige hvordan man skal gribe det an, men flashknapperne burde man
kunne udskifte også i Namo.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-02-08 00:22

jopa skrev:

> Ved ikke lige hvordan man skal gribe det an
> men flashknapperne burde man kunne udskifte
> også i Namo.

Ja, man kan alt, også udskifte programmet, hvis
det ikke lever op til forventningerne.

Du har sikkert gættet at jeg hader programmer
der lover og kan en masse, men i virkeligheden
laver noget forfærdelig skodkode - det er det vi
som redningsfolk skal forholde os til bagefter.

Jeg har erfaret at du selv er modstander af den
slags programmer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 07-02-08 09:42

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev

> Jeg har erfaret at du selv er modstander af den
> slags programmer.

Ja da.
Kan ikke se fordele men kun ulemper ved at bruge sådan programmer, men nu
er de fleste der skriver/hjælper herinde, jo også "nørder".

Måske man skulle gøre sig mere umage med at forklare ulemperne ved disse
programmer.
Det er jo let at klaske nogen sider op i sådanne programmer og umiddelbart
ser meget af det også fint ud.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-02-08 07:49

"Leif" <oz4lh@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen der ved hvad det skyldes.
> http://www.hotel-tango.dk/

Meget simpelt, så skyldes det, at du bruger flash.
Så er det, at IE indsætter den der latterlige "Klik for at aktivere eller
bruge dette objekt".
Problemet er der ikke med Firefox og Opera.

På linie med de andre her i tråden synes jeg også, at det er en dårlig idé
med flash-knapper til navigering.
1) Du oplever allerede nu én af ulemperne med, at man skal klikke 2 gange,
hvis man som 80-90% af alle danskere bruger Internet Explorer.
2) Folk, der ikke har installeret Flash, kan ikke komme rundt på siden.
3) Google kan ikke indeksere siden, da den kun forstår ren HTML og dermed
ikke kan se noget link på siden.
..

Fra : Per Christoffersen

Dato : 07-02-08 11:45

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> På linie med de andre her i tråden synes jeg også, at det er en dårlig idé
> med flash-knapper til navigering.

Det kan det også være, men så galt som du beskriver det, står det nu ikke
til:

> 1) Du oplever allerede nu én af ulemperne med, at man skal klikke 2 gange,
> hvis man som 80-90% af alle danskere bruger Internet Explorer.

Det er fordi flashen ikke er implementeret i HTML efter retningslinjerne.
Den skal kodes ind med en ekstern script.fil for at komme ud over det
problem.
Adobe har fine anvisninger på det.
http://www.adobe.com/devnet/activecontent/articles/devletter.html

Problemet er i øvrigt midlertidigt, for Microsoft har erklæret, at kravet om
aktivering af activeX objekter vil falde bort i opdateringer i løbet af i
år.
http://www.adobe.com/devnet/activecontent/

> 2) Folk, der ikke har installeret Flash, kan ikke komme rundt på siden.

Korrekt, - med en tilstrækkelig gammel flashversion på knapperne vil det
dreje sig om ca. 3-5% globalt set (men det kan selvfølgelig også være nok).
http://www.adobe.com/products/player_census/flashplayer/version_penetration.html

> 3) Google kan ikke indeksere siden, da den kun forstår ren HTML og dermed
> ikke kan se noget link på siden.

Google kan godt indeksere og følge flash-links, men man bør nok supplere med
links i implementeringskoden.
Både Adobe og Google har vidst anvisninger på hvordan flash skal gøres
Google-klar.

/Per

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-02-08 19:02

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i meddelelsen

> Problemet er i øvrigt midlertidigt, for Microsoft har erklæret, at kravet
> om aktivering af activeX objekter vil falde bort i opdateringer i løbet af
> i år.

Det lyder dog dejligt, hvis det er slut om et år.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 08-02-08 09:10

> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder dog dejligt, hvis det er slut om et år.

Efter hvad jeg kan læse mig til, så vil det blive en del af de opdateringer,
som Microsoft ruller ud fra april i år.
Hvornår det er slut med at kode for denne mærkværdighed er et helt andet
spørgsmål, - det kommer jo an på hvornår opdateringerne er slået
tilstrækkeligt igennem til at man kan se bort fra de få tilbageblevne.

/Per

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 08-02-08 17:16

> Efter hvad jeg kan læse mig til, så vil det blive en del af de
> opdateringer, som Microsoft ruller ud fra april i år.

Så lyder det som noget, der vil komme sammen med SP1 for Vistas vedkommende.

> Hvornår det er slut med at kode for denne mærkværdighed er et helt andet
> spørgsmål, - det kommer jo an på hvornår opdateringerne er slået
> tilstrækkeligt igennem til at man kan se bort fra de få tilbageblevne.

Ja, det er så en helt anden sag.

Fra : Leif

Dato : 07-02-08 21:40

Tak skal du have for svaret Philip.