Klistret hud i ansigt og håndflader
Fra : Jesper

Dato : 03-02-08 11:52

Hej alle.

Jeg har fået et meget underligt og meget irriterende problem.

Jeg har ofte en meget klistret hud i både hele ansigtet og i starten af
halsen samt inde i mine håndflader - men det er kun her. Resten af huden er
helt normal og jeg sveder ikke specielt meget.

Det føles fuldstændigt, som hvis man f.eks. har haft et bolche, som har
været i munden, i hånden - håber at I kan følge min beskrivelse....
Rigtigt klistret.

Jeg får noget hjertemedicin som er: Cardizem Unotar, Cozaar samt
Simvastatin. Herudover tager jeg astmamedicinen Symbiocort.

Jeg lider også af søvnapnø og i den forbindelse er jeg begyndt at bruge en
CPAP maskine (= en maskine som laver et varierende lufttryk, så min
hals/luftrør ikke lukker sammen) og det indebærer, at jeg om natten har en
maske på ansigtet, som består af noget silikone.....

Problemet er først opstået efter at jeg er begyndt at bruge CPAP maskinen.

Jeg tænker meget på, om det har noget at gøre med en ny hårgele, som jeg er
begyndt at bruge for godt 8 mdr. siden. Derfor har jeg prøvet at skifte
mærke igen, men omvendt, så hjælper det heller ikke. Men sådan noget hårgele
er jo også særdeles klistret, så jeg ville kunne forstå, hvis det var
hårgeleen, da den jo sprayes i håret, og derved kan den ramme ansigtet. Men
den klistret fornemmelse kommer igen ca. 1 time efter, at jeg har vasket mit
ansigt/hænder.

Det skal siges, at jeg har væet til hudlæge og hudafdelingen på Gentofte
hospital - men uden resultat (føler ikke, at jeg blev taget seriøst på
hospitalet).

Jeg modtager MEGET gerne mange gode inputs, da det er ved at drive mig til
vanvid - specielt fordi jeg har meget kundekontakt i mit arbejde og jeg skal
bruge tid på at vaske mit ansigt og hænder adskillige gange i løbet af en
dag - og det har huden sikkert heller ikke så godt af.

Glæder mig meget til at høre fra jer.

God søndag til alle.

Mvh

Jesper