/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda CBR 1000 vs. Kawasaki ZX10
Fra : PMH


Dato : 05-02-08 14:29

Hej

Jeg er ved at se mig lidt om efter en MC til den kommende sæson.

Jeg vil gerne have noget der er rimelig komfortabel på landevejen,
og som har lidt overskud. Jeg skal ikke sydpå eller lign., men kan godt
lide at køre en tur på et par hundrede kilometer på en god lørdag,
og kører ca. 3-4000 km på en sæson. Det er kun hygge ture, og det
med at ligge hen over tanken, det er mange år siden det var sjovt for mig.
Så kørestillingen er rimelig vigtig, da jeg har en ryg som gik i stykker
for nogle år siden, og ikke har det godt med alt for lavt siddende styr..

Jeg har kigget på Honda VFR 750 RC-36-2 fra 94' til 96', da også
pengepungen skal kunne være med.
Det er bare en rigtig lækker cykel, og jeg kender køreegenskaberne
på den tidligere model, da jeg havde een i 2 år.

Men jeg skæver også lidt til Kawa ZX10.
Det er jo en større cykel, og har rigelig med overskud, men har også
årgangen imod sig.
Jeg har kigget på en 88' som har kørt 68.000 km, og er total
velholdt, og står rigtig flot, til 54.000,- kr.

Men også Honda CBR 1000 kunne være interessant.
Jeg har kigget på en 94' som har kørt 65.000 km, også den står flot
og velholdt, til en pris på 72.000,- kr.

Er der nogen der har erfaringer med omtalte cykler, gode som
dårlige, så tager jeg imod med kyshånd..


Mvh
PMH



 
 
John (05-02-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 05-02-08 15:56


> Men også Honda CBR 1000 kunne være interessant.
> Jeg har kigget på en 94' som har kørt 65.000 km, også den står flot
> og velholdt, til en pris på 72.000,- kr.
>
> Er der nogen der har erfaringer med omtalte cykler, gode som
> dårlige, så tager jeg imod med kyshånd..
>
>
> Mvh
> PMH
>
Jeg er den stolte og glade ejer af nr 2 CBR 1000, jeg har valgt netop den på
grund af dens pålidelighed, gode køreegenskaber og så kan den køre både
langsom og hurtigt
Prisen lyder ikke ublu for den nævnte årgang og antal kilometer
ALT sammem naturligvis efter min mening
Pøj Pøj med valget





Matthias H Matthies~ (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthies~


Dato : 05-02-08 17:18


"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i meddelelsen
news:47a86490$0$89173$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg er ved at se mig lidt om efter en MC til den kommende sæson.
>
> Jeg vil gerne have noget der er rimelig komfortabel på landevejen,
> og som har lidt overskud. Jeg skal ikke sydpå eller lign., men kan godt
> lide at køre en tur på et par hundrede kilometer på en god lørdag,
> og kører ca. 3-4000 km på en sæson. Det er kun hygge ture, og det
> med at ligge hen over tanken, det er mange år siden det var sjovt for mig.
> Så kørestillingen er rimelig vigtig, da jeg har en ryg som gik i stykker
> for nogle år siden, og ikke har det godt med alt for lavt siddende styr..
>
> Jeg har kigget på Honda VFR 750 RC-36-2 fra 94' til 96', da også
> pengepungen skal kunne være med.
> Det er bare en rigtig lækker cykel, og jeg kender køreegenskaberne
> på den tidligere model, da jeg havde een i 2 år.
>
> Men jeg skæver også lidt til Kawa ZX10.
> Det er jo en større cykel, og har rigelig med overskud, men har også
> årgangen imod sig.
> Jeg har kigget på en 88' som har kørt 68.000 km, og er total
> velholdt, og står rigtig flot, til 54.000,- kr.
>
> Men også Honda CBR 1000 kunne være interessant.
> Jeg har kigget på en 94' som har kørt 65.000 km, også den står flot
> og velholdt, til en pris på 72.000,- kr.
>
> Er der nogen der har erfaringer med omtalte cykler, gode som
> dårlige, så tager jeg imod med kyshånd..
>
>
>
Jeg har tidligere haft en CBR 1000 og kører nu VFR.
CBR kører godt, men er meget tung i forhold til VFR. Jeg vil helt bestemt
anbefale en VFR. Den er meget mere handy. Og motormæssig er den garanteret
også mere holdbar. (Ingen knastkæde)
Kawasakien kender jeg ikke, men ud fra det du skriver, så er den noget ældre
end både VFR og CBR.
Hilsen Matthias


Ralph Køster (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Ralph Køster


Dato : 05-02-08 18:19

Jeg vil sige at det kommer an på din kropsvægt.

Hvis du er en stor person (+100 kg) så ville jeg helt klart tage en CBR men
hvis du er mindre end det, så er en VFR en
MC med en unik motor der næsten ikke er til at tage livet af.

Vejer selv 112 kg og kører CBR 1100XX og jeg vil ikke bytte med noget andet.

Heller ikke en Kawa ZX.

Ralph.



PMH (05-02-2008)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 05-02-08 20:24


"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
news:47a89a74$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg vil sige at det kommer an på din kropsvægt.
>
> Hvis du er en stor person (+100 kg) så ville jeg helt klart tage en CBR
> men hvis du er mindre end det, så er en VFR en
> MC med en unik motor der næsten ikke er til at tage livet af.
>
> Vejer selv 112 kg og kører CBR 1100XX og jeg vil ikke bytte med noget
> andet.
>
> Heller ikke en Kawa ZX.
>
> Ralph.
>

Jeg er lige lidt over de 100 kg, men har før haft VFR, og der var
ikke problemer i den retning..
Men jeg kunne godt tænke mig en lidt større cykel..
Ikke fordi VFR mangler motorkraft, men en større og tungere
cykel må vel et eller andet sted køre mere stabilt ud af vejen.

Den er så selvfølgelig ikke så "let" og smidig som VFR'en, men
jeg har aldrig prøvet en CBR så jeg kan ikke vide det..

Jeg hælder nok mest til CBR eller VFR.
Kawa ZX10 er nok en tand for gammel, men selvfølgelig også
til andre priser.

Jeg kender jo VFR, og er vild med lyden af V4'eren, og syntes
generelt at det er en super fed cykel.
Men har også altid hørt godt om CBR 1000.
Men et er sikkert, det er ikke vejr til prøveture nu.
Det er nok de færreste der vil have cyklen ud til prøvekørsel
på denne årstid, og så er der lige det med forsikringen, som
også kan blive et problem..
Her tænker jeg på stilstandsforsikring, som jeg selv har fra
november til marts.


PMH



Morten KD (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 06-02-08 07:34


"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse news:47a8b7ce$0$99019>
> Jeg er lige lidt over de 100 kg, men har før haft VFR, og der var
> ikke problemer i den retning..
> Men jeg kunne godt tænke mig en lidt større cykel..
> Ikke fordi VFR mangler motorkraft, men en større og tungere
> cykel må vel et eller andet sted køre mere stabilt ud af vejen.

En lidt større cykel end VFR.. - stadig V4.. hmm.. - Honda ST1100 "Pan
European" må være svaret.. På den kan du køre i dagevis uden at få ondt
nogle steder og mangle aldrig motorkraft..

Venligst,
Morten

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13206&ipc=51963



PMH (06-02-2008)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 06-02-08 08:10


"Morten KD" <mo.dul@removejubii.dk> skrev i en meddelelse
news:fobkbd$14am$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> En lidt større cykel end VFR.. - stadig V4.. hmm.. - Honda ST1100 "Pan
> European" må være svaret.. På den kan du køre i dagevis uden at få
> ondt nogle steder og mangle aldrig motorkraft..
>
> Venligst,
> Morten
>
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13206&ipc=51963
>


Hej Morten, ja den ser godt nok behagelig ud..
Men det er nok lige en tand for meget touring til mig..
Det ville et eller andet sted være synd, at den skulle stå i garagen
det meste af tiden, når den sådan appellerer til oppakning og retning
mod alperne..


PMH



Morten KD (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 06-02-08 10:44


"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
news:47a95d21$0$89168$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
> Hej Morten, ja den ser godt nok behagelig ud..
> Men det er nok lige en tand for meget touring til mig..
> Det ville et eller andet sted være synd, at den skulle stå i garagen
> det meste af tiden, når den sådan appellerer til oppakning og retning
> mod alperne..

Udseendet snyder gevaldigt på en ST.. Når først den kører, overraskes man af
dens adræthed og høje svinghastidheder. For bare 2 år siden, forsvor jeg at
jeg aldrig skulle have en "morfar-cykel".. Og da jeg alligevel fik forvildet
mig op på én, var jeg solgt første gang jeg drejede på gashåndtaget. Dén
motor er bare suveræn. Jeg kan køre i timer på de små veje med et kæmpe grin
i hjelmen uden at motoren kommer over 5.000 o/m - den har masser af moment
ved lave omdr.

Tjaa, uanset mc er det vel en synd at den bare står i garagen?..- men det er
da mere synd at du får ondt i røv, ryg og håndled hver gang du er ude at
"hygge"..

Venligst,
Morten



Morten KD (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 06-02-08 07:25


"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
news:47a86490$0$89173$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg er ved at se mig lidt om efter en MC til den kommende sæson.
>
> Jeg vil gerne have noget der er rimelig komfortabel på landevejen,
> og som har lidt overskud. Jeg skal ikke sydpå eller lign., men kan godt
> lide at køre en tur på et par hundrede kilometer på en god lørdag,
> og kører ca. 3-4000 km på en sæson. Det er kun hygge ture, og det
> med at ligge hen over tanken, det er mange år siden det var sjovt for mig.
> Så kørestillingen er rimelig vigtig, da jeg har en ryg som gik i stykker
> for nogle år siden, og ikke har det godt med alt for lavt siddende styr..
>
> Jeg har kigget på Honda VFR 750 RC-36-2 fra 94' til 96', da også
> pengepungen skal kunne være med.
>
> Men jeg skæver også lidt til Kawa ZX10.
> Men også Honda CBR 1000 kunne være interessant.
> Er der nogen der har erfaringer med omtalte cykler, gode som
> dårlige, så tager jeg imod med kyshånd..

Som jeg læser det, er det ikke nogle af de nævnte mc du skal vælge.. -
bevares, selvfølgelig kan alle 3 køre hurtigt og langsomt, men spørgsmålet
er hvor hyggeligt det er, når du begynder at få ondt i ryg, røv og håndled.
Kawaen kender jeg ikke og kan derfor kun udtale mig om Hondaerne, da jeg har
haft begge.

"Hyggeture på et par hundrede km." passer ikke særligt godt sammen med en
CBR. Dertil er kørestillingen for sportslig - langt til styr og kort til
fodhvilere.

VFRen er langt bedre til hyggeture - mere opret kørestilling og længere til
fodhvilerne og så føles den hurtigere og friskere ved lavere omdr. - men
stadig en del vægt på håndleddene og derfor ikke specielt velegnet til lange
hyggeture.

Jeg havde min CBR i 1 sæson og var bla. i Frankrig med fruen bagpå og kæmpe
oppakning. VFRen havde jeg 2 sæsoner, 2 gange i Frankrig med frue og
oppakning.. Hvis min ryg, røv og håndled skulle vælge mellem de 2, er VFRen
en klar vinder.

Venligst,
Morten



PMH (06-02-2008)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 06-02-08 08:29


"Morten KD" <mo.dul@removejubii.dk> skrev i en meddelelse
news:fobjqo$144b$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Hyggeture på et par hundrede km." passer ikke særligt godt sammen med en
> CBR. Dertil er kørestillingen for sportslig - langt til styr og kort til
> fodhvilere.

Ja det var egentlig det jeg frygtede..
Hvis det bliver for sportslig, så dur det ikke til mig.
Prøvede sidste år en Suki TL1000, ellers en fed cykel med en dejlig
lyd, men kørestillingen er bedst når speedo står på 150+.
En tur på 1 time stille og roligt rundt i nabolaget, kostede 1 hel dag
på sofaen, med ondt i kadaveret..
Nu kan kørestillingen på TL1000 og CBR nok ikke sammenlignes,
men jeg skal absolut ikke længere ned end VFR stillingen.


>
> VFRen er langt bedre til hyggeture - mere opret kørestilling og længere
> til fodhvilerne og så føles den hurtigere og friskere ved lavere omdr. -
> men stadig en del vægt på håndleddene og derfor ikke specielt velegnet til
> lange hyggeture.

Jeg tror simpelthen bare jeg skal finde mig en fin VFR igen..
Det var egentlig også planen da jeg solgte den forrige, men mulighederne
skal
jo undersøges..
VFR er en super fed kværn, og heldigvis er der mange at vælge imellem..


>
> Jeg havde min CBR i 1 sæson og var bla. i Frankrig med fruen bagpå og
> kæmpe oppakning. VFRen havde jeg 2 sæsoner, 2 gange i Frankrig med frue og
> oppakning.. Hvis min ryg, røv og håndled skulle vælge mellem de 2, er
> VFRen en klar vinder.
>

Det lyder til at du kommer lidt omkring..

Jeg viste igår konen et billede af en fin CBR, og derefter en fin VFR. Hun
aner
ikke en klap om MC, andet end hun meget gerne vil med på ture, men hun
syntes at VFR'en var klart den pæneste.
Det syntes jeg sgu' egentlig også selv, og så er den bare så pålidelig..

Jeg takker for svarene.


Mvh
PMH



Morten KD (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 06-02-08 10:54


"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
news:47a9618a$0$89171$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Jeg tror simpelthen bare jeg skal finde mig en fin VFR igen..
> Det var egentlig også planen da jeg solgte den forrige, men mulighederne
> skal
> jo undersøges..

Yes, det er fuldstændig rigtigt.. Derfor kan jeg ikke lade være med at
nævne/foreslå en helt anden mulighed: Suzuki DL 650 Vstrom. Den ville
opfylde dine behov til en fornuftig pris og så kører den rigtig godt. Ved
godt at motoren på papiret ikke er så stærk, men i praksis føles den meget
stærkere end tallene antyder.

> Jeg viste igår konen et billede af en fin CBR, og derefter en fin VFR. Hun
> aner
> ikke en klap om MC, andet end hun meget gerne vil med på ture, men hun
> syntes at VFR'en var klart den pæneste.
> Det syntes jeg sgu' egentlig også selv, og så er den bare så
> pålidelig..

Og så kan jeg lige tilføje, at konen min sad bedst på VFRen - men endnu
bedre på STeren..

God jagt

VenligST,
Morten



Jim Andersen (08-02-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 08-02-08 11:42

Morten KD wrote:
> nævne/foreslå en helt anden mulighed: Suzuki DL 650 Vstrom.
> Den ville opfylde dine behov til en fornuftig pris og så kører den
> rigtig godt. Ved godt at motoren på papiret ikke er så stærk, men i
> praksis føles den meget stærkere end tallene antyder.

Og ellers er der jo også 1000'eren. Og den opfylder ihvertfald hans behov
for behagelig kørestilling.

/jim



PMH (09-02-2008)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 09-02-08 00:02


"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:47ac31f1$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Morten KD wrote:
>> nævne/foreslå en helt anden mulighed: Suzuki DL 650 Vstrom.
>> Den ville opfylde dine behov til en fornuftig pris og så kører den
>> rigtig godt. Ved godt at motoren på papiret ikke er så stærk, men i
>> praksis føles den meget stærkere end tallene antyder.
>
> Og ellers er der jo også 1000'eren. Og den opfylder ihvertfald hans behov
> for behagelig kørestilling.
>
> /jim
>

Uden tvivl en fin cykel, med en behagelig kørestilling.
Men der er lidt for meget "off-roader look" over den..
Uden at fornærme nogen/noget..

Jeg tør næsten ikke at prøvet en tur på sådan en, man sidder
garanteret forbandet godt..


PMH



Peter Z (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Peter Z


Dato : 06-02-08 11:38

prøv en rc 46 - vfr 800
den vil nok opfylde alle dine behov
kan sættes op til både turing og race

mvh
Peter Z - med en 800 i garagen
www.vfr.dk



Lars Nielsen (07-02-2008)
Kommentar
Fra : Lars Nielsen


Dato : 07-02-08 21:30

Morten KD wrote:

> Som jeg læser det, er det ikke nogle af de nævnte mc du skal vælge.. -
> bevares, selvfølgelig kan alle 3 køre hurtigt og langsomt, men
> spørgsmålet er hvor hyggeligt det er, når du begynder at få ondt i
> ryg, røv og håndled. Kawaen kender jeg ikke og kan derfor kun udtale
> mig om Hondaerne, da jeg har haft begge.
>
> "Hyggeture på et par hundrede km." passer ikke særligt godt sammen
> med en CBR. Dertil er kørestillingen for sportslig - langt til styr
> og kort til fodhvilere.

Det må jeg nok sige - det kan jeg sku' ikk' helt genkende...!!
Jeg triller rundt på en SC21 CBR1000, er 175 høj og ligger lige under 80
kilo. Om man ligger og nusser med 50 eller 250 er det lige meget en
fornøjelse - osse selv om det er over adskillige timer, og rent
hyggetrille...

> VFRen er langt bedre til hyggeture - mere opret kørestilling og
> længere til fodhvilerne og så føles den hurtigere og friskere ved
> lavere omdr. - men stadig en del vægt på håndleddene og derfor ikke
> specielt velegnet til lange hyggeture.

CBR'ne skal trimmes. Så trækker den som en bryggerhest fra 1500
omdrejninger. Som så mange andre cykler lider de over at miljøtesten af
hurtigt roterende maskiner fåregår i området fra 3000-5750 o/m - og er
derfor magret ud. I med nåle og ned til Ove og trimmes - så tror du det er
løgn.

> Jeg havde min CBR i 1 sæson og var bla. i Frankrig med fruen bagpå og
> kæmpe oppakning. VFRen havde jeg 2 sæsoner, 2 gange i Frankrig med
> frue og oppakning.. Hvis min ryg, røv og håndled skulle vælge mellem
> de 2, er VFRen en klar vinder.

- Eneste jeg har bemærket på et par ture fra Viborg til Malaga, er ondt i
røven på 3-dagen, og så er det dødvarmt over den spanske højslette...!!

Uanset hvad, kan jeg ikke andet end anbefale CBR1000F...!!

Lars / Viborg

Lars / Viborg

> Venligst,
> Morten

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk



Torben Scheel (08-02-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-02-08 09:47

Lars Nielsen wrote:
>
> ... Viborg til Malaga, ... 3-dagen, ...>

Tredjedagen?

--
vh
Torben

Lars Nielsen (09-02-2008)
Kommentar
Fra : Lars Nielsen


Dato : 09-02-08 22:35

Torben Scheel wrote:
> Lars Nielsen wrote:
>>
>> ... Viborg til Malaga, ... 3-dagen, ...>
>
> Tredjedagen?

Hyggetur...
På den første overnatning på den første tur kom vi til at ligge og kigge på
kort om aftenen, og konstaterede at man mellem Paris og Bordeaux kun skal
køre en omvej på ca. 30 kilometer for at køre igennem en lille hygellig by
der hedder Cognac. Det har vi så gjort hver gang lige siden, men det koster
en ekstra overnatning at tanke _den_ slags dyre dråber...

For øvrigt er vores foretrukne vej fra Viborg til Malaga ca. 3700 kilometer,
så at bide den over i tre og hygge sig og køre pænt er vel ikke ligefrem
kætteri - selvom det er på en CBR1000F og en BBird...??

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk



Asger (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Asger


Dato : 10-02-08 13:30

PMH wrote:
> Hej
>
> Jeg er ved at se mig lidt om efter en MC til den kommende sæson.
>
> Jeg vil gerne have noget der er rimelig komfortabel på landevejen,
> og som har lidt overskud. Jeg skal ikke sydpå eller lign., men kan godt
> lide at køre en tur på et par hundrede kilometer på en god lørdag,
> og kører ca. 3-4000 km på en sæson. Det er kun hygge ture, og det
> med at ligge hen over tanken, det er mange år siden det var sjovt for mig.
> Så kørestillingen er rimelig vigtig, da jeg har en ryg som gik i stykker
> for nogle år siden, og ikke har det godt med alt for lavt siddende styr..
>
> Jeg har kigget på Honda VFR 750 RC-36-2 fra 94' til 96', da også
> pengepungen skal kunne være med.
> Det er bare en rigtig lækker cykel, og jeg kender køreegenskaberne
> på den tidligere model, da jeg havde een i 2 år.
>
> Men jeg skæver også lidt til Kawa ZX10.
> Det er jo en større cykel, og har rigelig med overskud, men har også
> årgangen imod sig.
> Jeg har kigget på en 88' som har kørt 68.000 km, og er total
> velholdt, og står rigtig flot, til 54.000,- kr.
>
> Men også Honda CBR 1000 kunne være interessant.
> Jeg har kigget på en 94' som har kørt 65.000 km, også den står flot
> og velholdt, til en pris på 72.000,- kr.
>
> Er der nogen der har erfaringer med omtalte cykler, gode som
> dårlige, så tager jeg imod med kyshånd..
>
Det er jo alle gode solide maskiner du har kig paa.
Jeg havde en 89 ZX-10 i fem aar / 50.000 km fra 99 til 04. Har kun godt
at sige om den.
Hvis du er bekymret for alderen saa kig paa en ZZ-R 1100.

Jvf din kommentar laengere nede om stabilitet saa tror jeg ikke du skal
vaere bekymret for VFR'en. Og til gengaeld er den nok knap saa tung at
smide rundt i svingende som de to 1000'ere (selvom den selvfoelgelig
mangler de sidste 250 cc i bundtraek

Asger

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste