"Mishandling af hunde er ok,bare det ikke ~
Fra : Harald Blaatand

Dato : 05-02-08 13:45

Hvad er det der sker ? Er "vi" bare blevet trætte af historier om
hundemishandling ,græske gadehunde,spanske ex vædeløbshunde og så længe det
foregår langt væk så rager det ikke os ?

Eller har historien ,om kunstneren der binder en syg "gadehund" og lader den
sulte ihjel og kalder det kunst ,for síden at undskylde og sige at det var
for at skabe opmærksomhed om alle de mange gadehude som ingen gider tage sig
af,bare været her før ?

En del har det nok på samme måde med sult i Afrika,det hører vi hele tiden
om og det er langt væk,så....

P.S
Hvis nogen skulle have lyst til at se historien,er linket i "posten" med
emnet Advarsel sendt 2/2 2008
- -

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-02-08 18:32

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det der sker ? Er "vi" bare blevet trætte af historier om
> hundemishandling ,græske gadehunde,spanske ex vædeløbshunde og så længe
> det foregår langt væk så rager det ikke os ?

Jeg tror såmænd ikke at det handler om at det ikke "rager os".
Jeg kan kun tale på egne vejne, og jeg bliver dybt berørt hver gang der er
focus eller enkelthistorier om dyr der mishandles, uanset hvor det er
foregået.
Jeg græmmes over menneskers manglende respekt for levende væsner, at alle
skal holde af hunde som vi gør herhjemme sker nok aldrig, til det er
kulturerne for forskellige.
Selv om jeg alligevel har afsindigt svært ved at følge deres tankegang,
kulturforskel eller ej, det er grusomt.

> [...]
> var for at skabe opmærksomhed om alle de mange gadehude som ingen gider

Han er syg i potten, ganske enkelt.
jeg ville ikke læse artiklen, men ud fra omtale af samme har jeg fravalgt
det, jeg kan ikke tage det.

Men jeg vil alligevel til hver en tid, kæmpe for dyrene herhjemme frem for
at støtte i et land jeg ikke kender til, og ikke har nogen relation til.
Jeg ved faktisk ikke hvad der skulle gøres, for at det rykker i folk i de
lande hvor det er "tradition" at behandle dyrene sådan, der skal nok en del
til.
Se bare på vores eget Grønland?, hvordan er det at de behandler deres hunde,
ganske uhyggeligt!
så der er nok at tage fat på.

Mvh. Marie

Fra : Harald Blaatand

Dato : 06-02-08 13:36

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:47a89d9a$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
del
> til.
> Se bare på vores eget Grønland?, hvordan er det at de behandler deres

Jeg havde helt glemt de stakkels hunde på Grønland,som de omtaler igen dag
på eb.dk,,og kan godt se pointen i at der er rigeligt at tage fat på,og det
gælder jo desvære ikke kun hunde.
Men ligefrem at forsøge at "gøre det til kunst" er nok dråben!

Ingen hunde eller andre dyr får det bedre at at lukke øre og øjne og lade
som om at problemet ikke findes.

Jeg ved også godt at vi ikke kan redde hele verdenen,men oplysning og
omtale gør det sjældent værre!

Jeg læste i går at en 22 årig Iransk mand var blevet idømt dødsstraf for
at drikke sig fuld,det var vist 4 gang han blev "opdaget",og hvordan mon
deres dyr og ikke mindst ´hunde har det ?

Forresten,er der ikke noget med at "de" ikke må have hunde ?

- -

>Mvh
Steen

Fra : pwh

Dato : 06-02-08 13:55

Harald Blaatand, skrev:

> Jeg ved også godt at vi ikke kan redde hele verdenen,men oplysning og
> omtale gør det sjældent værre!

Næh, men det kan virke frustrerende hvis man ikke kan stille noget op alligevel.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-02-08 14:07

> Forresten,er der ikke noget med at "de" ikke må have hunde ?

Jo visse muslimer anser hunden som værende uren, i stil med grisen.

Min søn har en kammi, som er muslimsk bosnier (flygtninge fra krigen i
90`erne), hans familie har to hunde som de er meget glade for, faderen
kommer her tit for at spørge om dit og dat vedr. hunde.
De har været i Bosnien og hentet hundene på et af de mange "internater" der
er, som følge af krigen og urolighederne i landet, og hatten af for det
synes jeg.

Men svinekød spiser de nu ikke.

Mvh. marie

Fra : Harald Blaatand

Dato : 06-02-08 14:35

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:47a9b0c9$0$99017$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
der
> er, som følge af krigen og urolighederne i landet, og hatten af for det

Nej,der er nogle Muslimer der ikke læser bogen som de andre ,heldigvis

Underlig verden,i Kina spiser de hunde,og sikkert også en masse svin,de
har nok læst nogle andre bøger !

- -

>Mvh
Steen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-02-08 15:06

> [...]
> der

> Nej,der er nogle Muslimer der ikke læser bogen som de andre ,heldigvis

Ja, der er åbenbart stor forskel på hvordan de tolker koranen.
Men uanset race og tro, så kan dyrene godt behandles ordenligt, urene eller
ej.

men det er vel det samme som kristne og biblen, dog synes jeg ikke at
kristne er lige så barbariske.Men de forskellige tros samfund tolker
sjældent helt ens.

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 06-02-08 15:19

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev
> men det er vel det samme som kristne og biblen, dog synes jeg ikke at
> kristne er lige så barbariske

Ok
Kig på Grækenland eller Spanien hvor de hænger hundene.
Vi er ikke et hak bedre.
Det har mindre med religion at gøre men nærmere oplysthed og almen
livsopfattelse

Nå så lykkedes det fister løgsovs alligevel at få hundegruppen politisk
aktiveret

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : jopa

Dato : 06-02-08 15:20

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen

> Nå så lykkedes det fister løgsovs alligevel at få hundegruppen politisk
> aktiveret

Sorry skulle være Harald Blåtand. Undskyld Fister Løgsovs

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Harald Blaatand

Dato : 06-02-08 15:35

"jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message
> [...]
> livsopfattelse
>
> Nå så lykkedes det fister løgsovs alligevel at få hundegruppen politisk

"Vi"?

Er du også Katolik ?
Den Katolske kirke er vist lidt speciel .

Nå,men tilbage til virkeligheden,hundene vil ud og gå en tur ! )

- -

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-02-08 15:39

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi er ikke et hak bedre.
> Det har mindre med religion at gøre men nærmere oplysthed og almen

nu tænkte jeg på os herhjemme i andedammen, men ellers har du da helt ret.
bare se i det gamle testamente..det er den rene gyser.. (-;

> Nå så lykkedes det fister løgsovs alligevel at få hundegruppen politisk
> aktiveret

ja hvad er det da for noget.. (-;

Mvh. Marie

Fra : Michael

Dato : 05-02-08 20:57

Harald Blaatand wrote:
> Hvad er det der sker ? Er "vi" bare blevet trætte af historier om
> hundemishandling ,græske gadehunde,spanske ex vædeløbshunde og så længe det
> foregår langt væk så rager det ikke os ?

Det kan ikke undgå at berøre....enormt meget. Og selv om der findes
mange lignende eller tilsvarende historier på nettet, er det ofte
informationer som mange af os fravælger at modtage. Til trods for det,
er det stadig min overbevisning at synligheden af ondskaben er nødvendig
for at komme den til livs.

Jeg kan på en side godt forstå at folk råber op når medierne bringer en
historie om et mishandlet dyr med tilhørende skræmmende billede af
situationen. Men samtidig er det måske for let at undlade at forholde
sig til problemstillingen hvis folk ikke har en visuel association til
historien.

I øvrigt har problemet med dyremishandling altid været til stede, også
herhjemme. Tit taler vi om nødvendigheden af et dedikeret dyrepoliti.
Måske kan det også fange en del særdeles grove episoder, men jeg går
mere ind for at arbejde for en grundliggende holdningsændring. Derfor er
oplysning det bedste våben.

Mine basser får altid et ekstra kram når jeg læser sådan en møghistorie,
og så farer jeg lige ud i "slikskabet" og finder enten griseører eller
andre godbider frem.

Mvh
Michael

Fra : pwh

Dato : 05-02-08 20:51

Harald Blaatand, skrev:
> [...]
> sige at det var for at skabe opmærksomhed om alle de mange gadehude
> som ingen gider tage sig af,bare været her før ?

Jeg vil vende det lidt om, hvad skal vi bruge det til.
Du linker og fører dig lidt frem, men hvad gør du selv ved det.
Jeg har intet behov for at blive chorkeret med billeder af mishandlede dyr,
ved da godt det foregår, men har selv resigneret og holder mig til at
behandle mine egne dyr ordentligt og råbe af dem her i gruppen jeg
ikke mener der gør det.
Synes faktisk din bemærkning er lidt for billig og letkøbt, ærligt talt.

Kom med nogle konkrete forslag (seriøse) til hvad du vil have vi
skal gører, ellers er den slags indlæg bare støj i mine øjne.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-02-08 22:13

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Kom med nogle konkrete forslag (seriøse) til hvad du vil have vi
> skal gører, ellers er den slags indlæg bare støj i mine øjne.

Hvis man skulle fare i blækhuset hver gang der sker dyremishandling ville
der være trængsel herinde.
Selvfølgelig er folk da i mod sådan noget lige som de er i mod drab og
voldtægt dødsulykker i bil, døde danske soldater i Afganistan, men sådan er
verden nu en gang indrettet og vi kan konstatere det.
Hvad skulle vi gøre ved det ????

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : pwh

Dato : 05-02-08 22:48

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Hvis man skulle fare i blækhuset hver gang der sker dyremishandling
> ville der være trængsel herinde.

Hvis det så bare var Schæfere var det ok

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-02-08 22:51

"pwh" <gætselv@.dk> skrev >>

> Hvis det så bare var Schæfere var det ok

Ja pyt med det.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Hm

Dato : 06-02-08 10:26

> "pwh" <gætselv@.dk> skrev >>

> Ja pyt med det.

Godt, John vi lader os nemlig ikke provokere

Hanne/ som syntes det er synd for Jens, at han ikke har prøvet, at have en
rigtig hund

Fra : Harald Blaatand

Dato : 06-02-08 13:53

> [...]
er
> verden nu en gang indrettet og vi kan konstatere det.

Nej,du har helt ret,det er naturens orden at de stærkeste overlever så det
er jo bare ærgeligt...

Det er da også meget nemmere på din måde,og hvis nu vi allesammen kun
passede vores egen lille verden ,så kunne vi jo nedlægge forsvar og politiet
og så ellers få brugt tiden på at brænde nogle hekse som i " de gode gamle
dage ,før TV og aviser oplyste os om alle de ting vi hellere ville undvære
at vide !

- -
>Mvh
Steen

Fra : jopa

Dato : 06-02-08 13:59

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev

> Det er da også meget nemmere på din måde

Hvordan er min måde ? og hvordan er din måde ?

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Harald Blaatand

Dato : 06-02-08 14:28

> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev

> Hvordan er min måde ? og hvordan er din måde ?

> [...]
Din måde ;
>"men sådan er verden nu en gang indrettet og vi kan konstatere det. Hvad
skulle vi gøre ved det ????"<

Min måde;,ja jeg tror sgu at jeg følger dit eksempel og prøver at lukke
øjnene

Nej...hvis jeg vidste hvordan jeg kunne stoppe alt dyremishandling i
verdenen,ville jeg ikke spilde min tid med at sidde her ,men jeg tror på at
oplysning kan bremse problemerne.

Bare se på dyr i Zoo for "ikke ret længe siden" hvor løver og andre store
rovdyr gik i bure hvor de dårligt kunne vende sig og intet kunne foretage
sig udover at vente på næste måltid blev serveret,og så prøv at se i dag
hvor man er blevet klogere og "oplyst´"!
- -

>Mvh

Steen

Fra : jopa

Dato : 06-02-08 14:39

> [...]
> >
> Din måde ;
> skulle vi gøre ved det ????"<
>
> Min måde;,ja jeg tror sgu at jeg følger dit eksempel og prøver at lukke

Det var dog en utrolig arogant form for argumentation.
jeg kan da ikke lave om på hvorledes fakta i verden er.
Jeg betaler dog mit årlige kontigent til dyrenes beskyttelse på 200,- så jeg
behøver ikke at have dårlig samvittighed. Lidt gør jeg da

> Nej...hvis jeg vidste hvordan jeg kunne stoppe alt dyremishandling i
> verdenen,ville jeg ikke spilde min tid med at sidde her ,men jeg tror på
> at oplysning kan bremse problemerne.

Så lav en hjemmeside der kan formidle dine budskaber.
Evt en medlemsside hvor ligesindede kan tilmelde sig og lave pression mod
dem du mener vi skal bekæmpe

Jeg tror ikke denne gruppes fornemmeste formål er at vi skal tage stilling
til alle de forskellige gange der forekommer dyremishandling.
Derfor ikke være sagt at folk ikke er modstander af det.

Kan desværre ikke pt komme ind på www.usenet.dk så jeg kan se fundatsen for
denne gruppe

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Harald Blaatand

Dato : 06-02-08 14:59

"jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote klip

> [...]
jeg
> behøver ikke at have dårlig samvittighed. Lidt gør jeg da

klip>
> [...]
> til alle de forskellige gange der forekommer dyremishandling.
> Derfor ikke være sagt at folk ikke er modstander af det.

Undskyld jeg tror jeg har misforstået ;
>"Hvad skulle vi gøre ved det ????"<
Arrogant er det sidste jeg ønsker at være,måske har jeg valgt nogle
forkerte ord .

- -
>Mvh

Steen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-02-08 09:40

> [...]
> sig udover at vente på næste måltid blev serveret,og så prøv at se i dag
> hvor man er blevet klogere og "oplyst´"!

Tja, det kan man jo rent faktisk, kun sige ja til.

Så til alle dem, som har chancen, så prøv at gå i Aalborg Zoo...

Og altså ikke for at sige et ondt ord om Aalborg Zoo, men det siger måske
mere, om os alle... For dengang, var det helt og fuldt accepteret, og ingen
nævnte et ondt ord om dette.... Gå hen til burene med Grøn Marekat, lige ved
siden af det gamle abebur.... Det er svært i dag, at forestille sig, at i
disse to bure.... Gik der 3 Løver. Og altså kun i de to bure med
Marekattene.... Ikke Abeburet, som var fyldt med, ja pudsigt nok, aber
Jeg kunne jo godt diske op med flere eksempler, men da abeburet, og buret
med marekattene, er de eneste, som stadig står, så er det jo det eneste
sted, de yngre generationer kan se, det er altså ikke længe siden, vi ikke
selv havde noget at prale af

Bare for lige som at ruske op i, hvor hurtigt det er gået, så for dem, som
kan huske langt nok tilbage, og det er altså ikke længere, end Løverne i
Marekattenes bur.... Men alle kan vel huske, at folk var bange for, at
Jeppe og Charlie skulle bryde ud af deres bure, som jo altså også, ja
sammenlignet med idag, var skotøjsæsker. Eller de gamle betonkummer, med
henholdsvis, Brune Bjørne, Malaj bjørn, og Kravebjørn, som dog nærmest var
Himmelen, sammenlignet med burene til Gorilla, Orangutan, løver... Men det
eneste sted, hvor man kan få en fornemmelse, er ved at se på Grøn Marekat.
og så bytte dem ud, med 3 fuldvoksne løver.... Så kan enhver se, at dengang,
skulle dyrene altså ikke lide af klaustrofobi.... At sætte Løverne tilbage
idag, ville udløse et ramaskrig....

Så meget har Danskeren flyttet sig, på mindre end 30 år....

M.V.H....Benny..

Fra : Harald Blaatand

Dato : 07-02-08 19:04

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> wrote in message

> [...]
tilbage
> idag, ville udløse et ramaskrig....
>
> Så meget har Danskeren flyttet sig, på mindre end 30 år....

Ja,det er uhyggeligt at tænke på de forhold dyrene havde i "gamle
dage",oplysning virker !
Det ser også ud til at hundene på Grønland er ved at få bedre forhold i
takt med at deres ejere bliver oplyste og får hjælp/bedre mulighed for at
skaffe foderog medicin mm.

- -

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-08 10:48

> [...]
> Det ser også ud til at hundene på Grønland er ved at få bedre forhold i
> takt med at deres ejere bliver oplyste og får hjælp/bedre mulighed for at

Nu tror jeg næppe jeg har tilstrækkeligt kendskab til, at kunne blande mig i
hundenes forhold på Grønland, så det tror jeg, at jeg vil blande mig helt
uden om.... Det er meget få hunde deroppe, som ifølge mit indtryk er
kæledyr, og en småsyg hund, ofte er lig med en død hund. Enten skyder ejeren
den selv, eller de andre hunde, tager livet af den.
Altså ikke spor anderledes, end livet hos F.eks dværgpapegøjer.... Skranter
en fugl, hakker de andre den straks ihjel. Nogle opfatter dette som en
ondskabsfuld optræden, men de tager grumme fejl. De slår ikke den skrantende
fugl ihjel, fordi den er svag... De gør det, for at beskytte resten af
flokken, så al smitte, så vidt muligt, fanges i opløbet.

Så jeg vil næppe påtage mig at lære en fanger på Grønland, hvordan en
slædehund skal behandles, for uanset hvad, og hvordan, så gør han præcist,
som han har lært, og sikkert af sin far, som igen lærte det af hans far....
Og der er altid en grund, til at gøre som han gør, og han gør det uden
undtagelse.... Også selvom det er hans bedste hund... For der er ikke plads
til blødsødenhed, eller andre former for svagheder. Heller ikke, selv om vi
ikke syntes om det han gør.

M.V.H....Benny..

Fra : Harald Blaatand

Dato : 08-02-08 14:44

> [...]
plads
> til blødsødenhed, eller andre former for svagheder. Heller ikke, selv

Nu skal man ikke stole på alt hvad man læser ,men det er ikke noget jeg
har fundet på !

Citat fra eb.dk;

>"Ifølge dyrlægen er det, der skal til, en øget kontrol og flere
anmeldelser af de hundeejere, der svigter deres dyr.

- Vi kan tydeligt se, at det hjælper at anmelde folk. De hundeejere, vi
anmeldte sidste år, har enten skabt bedre forhold for deres hunde, eller de
har skaffet sig af med dem. Information er ikke nok, der skal mere kontrol
til. Men desværre er vi kun to dyrlæger heroppe, og vi kan umuligt nå at
føre tilsyn med alle Grønlands slædehunde, siger hun.

Denne vinter har der været så travlt med de sager, som folk har anmeldt,
at dyrlægerne ikke har haft tid til at tage ud og tilse hundene aktivt.
Marit Holm roser i øvrigt politiet for at tage hånd om de sager, der bliver
anmeldt.

- Vi har et rigtig godt samarbejde med politiet, som er hurtige og
effektive til at gribe ind, når vi anmelder vanrøgt. I Uummannaq så det
grelt ud i 2005, og vi anmeldte mange hundeejere. Og dette efterår har vi
konstateret 100 procent forbedringer på den egn, siger hun til
ekstrabladet.dk, men understreger, at der stadig skal store forbedringer
til, før alle hunde i Grønland har acceptable forhold. <"

Sanne Rosbøg
a.. - 12:58 - 07. feb. 2008
- -

>Mvh

Steen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-08 10:02

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> wrote in message

> meddelelse
> >>

> Nu skal man ikke stole på alt hvad man læser ,men det er ikke noget jeg
> har fundet på !

Det har jeg vist heller ikke påstået. Men fordi Sanne Rosbøg anmelder nogle
for dyremishandling, er det jo ikke ensbetydende med, at det rent faktisk
sker....

Som jeg skrev i starten, jeg kender for lidt til, hvordan en Grønlandsk
slædehund, skal og bør behandles.

Men jeg har for en del år siden, selv haft Siberian Husky's.... Og altså,
hvis man sammenligner dem med andre, kæle hygge pusse nusse hunde.... Og har
til hensigt at holde dem så sådanne.... Se det er dyremishandling, for det
vil de på ingen måder trives med. Så hvis Den Grøndlandske slædehund, bare
ligner den lidt, og jeg tror den ligner den, rigtigt meget.... Så vil jeg
hellere vise tillid til den Grøndlandske fanger, fremfor Sanne Rosbøg.....
Altså forudsat hun ikke har et slædekuld eller tre.... Og dermed kan
overbevise mig om, at hun ved hvad hun snakker om.

Måske endda gense disse udsendelser der var i TV, om Grønland, hvor man fik
forklaret, hvad, hvordan og hvorfor.

Fangerne har brugt slædehunde i århundreder, de har lært Sirius, hvordan man
bruger, og behandler dem. Vi har fået det forklaret på TV, af Grønlandske
fangere.... Af Sirius patruljens folk, og senest, af vores Kronprins.... Til
gengæld, har jeg vist aldrig stiftet bekendskab med Sanne Rosbøg.... Så
gider du lige fortælle mig, hvem er hun, og hvad gør, at hendes expertise,
skulle være større end de førnævntes ???...

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-02-08 11:33

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Altså forudsat hun ikke har et slædekuld eller tre.... Og dermed kan
> overbevise mig om, at hun ved hvad hun snakker om.

jeg tror du misforstår noget Benny, der er ikke tale om hvordan grønlænderne
holder deres hunde generelt, det handler om at de sulter deres hunde til
døde, binder dem øde steder i korte kæder uden mulighed for at selv at finde
mad, de er overladt til en meget lidelsesfuld skæbne, hvalpe ligger og dør
fordi tæven er bundet af, og ikke har mulighed for at hjælpe dem, der er
koldt udenfor, selv for en nyfødt slædehund der er hjælpeløs.
det handler om ejere der smadrer tænderne ud med en hammer på deres hunde,
det er det der er problemet.
At en rigtig slædehund er meget hårdfør og robust hersker der ingen tvivl
om, men uanset hvor robust den er, kræver den alligevel lidt pasning og mad,
selv om den ikke bliver brugt.

Jeg kender også lidt til forholdene deroppe og kender en del til
spidshundene, både grønlandshunden, malamuter og huskyer og hvad der ind i
mellem ligger.
Vi har venner der har været bosat deroppe i lange årrækker, som kender til
forholdene fra tætteste hold, så jo, jeg er ikke i tvivl om rigtigheden af
dyrlægen som du betvivler.

Mvh. Marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-08 11:21

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47aed2e2$0$99019$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> forholdene fra tætteste hold, så jo, jeg er ikke i tvivl om rigtigheden af

Jamen det har du da helt ret i, der er da noget jeg har misforstået så....

Hvordan kan man så tale om bedring.... De mennesker, der gør sådan, burde
sidde bag tremmer, og da slet ikke få en ny hund..... Det er alle, strafbare
handlinger.

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-02-08 21:33

> [...]
> hundemishandling ,græske gadehunde,spanske ex vædeløbshunde og så længe
> det foregår langt væk så rager det ikke os ?

Du kan bare læse her;
og det er bare to episoder på et døgn - i Danmarks regi
http://www.webavisen.gl/
scroll ned til "øvrige nyheder".

Mvh. Marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-02-08 08:19

> [...]
> om og det er langt væk,så....
>
> P.S
> Hvis nogen skulle have lyst til at se historien,er linket i "posten" med

Sådan med henblik på, at der i dagens Danmark, aflives godt og vel 40 hunde
om dagen, som ikke kan lægeligt begrundes.... Så er det måske snarere et
udtryk for, at Danskerne, for en gangs skyld, fejer foran deres egen dør,
før de fejer foran andres. Tænk på alle de Danske hunde, der kunne hjælpes,
for den pris, det koster at sende en Græsk hund herop....

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 06-02-08 00:56

On 5 Feb., 13:45, "Harald Blaatand" <bigtwinca...@larsen.mail.dk>
wrote:
> Hvad er det der sker ? Er "vi" bare blevet trætte af historier om
> hundemishandling ,græske gadehunde,spanske ex vædeløbshunde og så længe det
> foregår langt væk så rager det ikke os ?

Hvordan man behandler dyr bunder helt og holdent i holdninger. I Kina
spiser de hunde, og disse hunde bliver ikke behandlet særligt godt. Sp
kommer der nogen fra vesten og siger "Det må i ikke, I skal gøre sådan
her i stedet". Men hjælper det så? Der kommer muslimer her til landet
der også synes at vi bærer os vanto ad. De vil helst have os til at
blive muslimer, eller skride ad h. til. Det bevierker blot at der
rejser sig en opposition mod dem, "de skal ikke bestemme over os". Det
samme sker i Kina. Det tager tid at bearbejde holdninger, og her
slipper tålmodigheden ofte op. Skal de rammes, her og nu må det være
ved importforbud (som også håndhæves) af produkter med pels som vi
ikke vil have. Tolderne kan sagtens jagte falske mærkevarer, så de kan
når de vil.

> [...]
> for at skabe opmærksomhed om alle de mange gadehude som ingen gider tage sig

Selv efter forholdene i Costa Rica gik Vargas over stregen. Han
sikrede sig adgang til biennalen, fordi landets regering var opsat på
at blive repræsenteret, og de havde åbenbart ikke andet at byde på.
Men Vargas blev klar over at han havde fået tilberedt sig en skål
suppe som var for varm igen. Han har siden været ude med mange
afvigende forklaringer på hvad der egentlig foregik, og han har holdt
sig væk fra offentligheden (uden beskyttelse) lige siden.
Det var helt sikkert ikke Vargas' mål at skabe opmærksomhed på
gadehundenes liv, men på sig selv.

> En del har det nok på samme måde med sult i Afrika,det hører vi hele tiden
> om og det er langt væk,så....

Problemet med mange indsamlinger til Afrika har været og er at en
meget stor del af det indsamlede går til administration og
direktørlønninger, jfr balladen om Jørgen Poulsens
fratrædelsesgodtgørelse. Ting der er blevet indsamlet er desværre
gennem tiderne dukket op på steder hvor de ikke var tiltænkt. Det kan
ikke andet end at gå ud over folks vilje til at bidrage.

Hilsen Kim