Patella
Fra : ckrarup@gmail.com

Dato : 03-02-08 12:57

Jeg hentede den 5 nov en chihuahua ( Han var da 8 uger), vi har i dag
opdaget at han halter på det ene bagben og har været på nettet og læse
om Patella og det lydr til at det godt kan være hvad der er galt med
min lille hund. Vi tager ham selvfølgelig til dyrelæge i morgen.

Men jeg har i den forbindelse været inde og læse den kontrakt jeg fik
med på hunden og der står at opdrætteren frabeder sig ansvar på det
område. Kan hun det når hun ikke har oplyst os om at forældrende evt
har sygdommen. Det er vores første hun og vi var ikke klar over hvad
Patella betød.

Men jeg syntes ikke huns skal slippe godt fra at sæleg en hund og love
den er rask hvis dette ikke er tilfældet. Hunden er fra 7 sep, så det
skulle da være underligt om sygdommen er udviklet uden om arv i så
tidlig en alder.
Hvad mener i?

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-02-08 23:50

<ckrarup@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Iflg. dette link:

http://www.netdyredoktor.dk/sw7703.asp

ser det ud til, at sygdommen er arvelig.

Jeg ved ikke nok om juraen i et sådant tilfælde, men hvis hunden er solgt
med DKK-stambog, kan du ringe til DKK og spørge dem til råds.

Der er også en brevkasse på nettet i "Vi med hund", her er der en jurist i
panelet Kirsten Maxen, som kan råde dig.

http://vimedhund.tv2.dk/brevkasser/formular.php/

Venlig hilsen, Anelise

mvh Anelise