"David List" <david@davidlist.dk> skrev i en meddelelse
news:bbmsi9.pd2.ln@dt.davidlist.dk...
> Jeg har en print-server med en RJ-45 ethernet tilslutning og en
> parallel-port tilslutning. Den har længe haft et problem med at komme til
> live igen, efter at jeg har slukket for den. Den har sin egen 6VDC
> strømforsyning, som jeg har målt på, og den er der ikke noget i vejen med.
>
> Nu virker det imidlertid som om printserveren er helt død. Dioderne lyser
> som de iifølge manualen skal, når man har sendt en flash-memory opdatering
> til den. Det er imidlertid aldrig blevet gjort, og jeg har en mistanke om
> at den blot har låst sig selv i en tilstand hvorfra den åbenbart er svær
at
> få kontakt med. Det er et noname produkt, som tilsyneladende har været
> tænkt som et produkt, man kunne købe som OEM-producent, og stemple sit
eget
> navn på. Der er intet at finde nogetsteds i manual eller på selve dimsen
om
> producenten, og derfor kan jeg naturligvis ikke finde noget support eller
> en flash-opdatering til firmwaren.
Der er garanteret en eller anden form for produktnr. på den, som en tur
igennem
http://www.google.com med sandsynlighed vil give en eller anden form
for resultat.
> Når jeg lader den sidde tilsluttet og prøver at få kontakt med den gennem
> den medfølgende software, er der dels ikke hul igennem til hubben
> (port-dioden på hubben lyser ikke), og dels finder programmet ikke
> printserveren. Når jeg lytter på netværket med tcpdump, er der heller ikke
> noget at "høre" fra printserveren. Jeg har prøvet med andre kabler og en
> anden port på hubben.
>
> På printserverens etiket står MAC-adressen trykt. Er der nogen der har en
> idé til hvordan jeg kan komme i kontakt med printserveren, evt. ved hjælp
> af denne adresse?
Der var noget du kan bruge. Ud fra MAC-adressen kan du finde producenten.
Kan desværre ikke lige huske hvor jeg fandt den side hvorpå det kunne
udledes. Men prøv evt.
http://www.google.com.
Jens