Rullergardiner´s forbandelse og løsning
Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-02-08 20:11

Efter masser af bøvl og ballade med trætte myggenet/alugardiner i min
autocamper.beslutte jeg endelig at forsøge at løse problemet med at når
først de er kørt ned ikke at ville op igen.
Efter at have skruet selve gardinet ned af væggen i autocamperen, har
jeg skruet begge bagstykkerne af. Herinde bagved sidder der en lang
metal stang/pal i den ene ende, denne går med tiden så trægt at gardinet
sætter sig fast og hverken vil op eller ned.
Denne stang/pal sidder gerne ganske godt fast, den skal blot masseres og
smøres grundigt, til dette har jeg valgt Kædespray til motorcykler da
det trænger ind og når aerosol/gassen fra dåsen er væk så bliver den
der. Nu er stangen/palen smurt og bevæger sig frit, palen vil helst
være "ude". Når du samler gardinet igen er det en god ide at sørge for
at gardinet sidder lige på selve stangen, selve gardinet kan rykkes lidt
sideværs på denne stang og hvis det ikke sidder korrekt vil gardinet
rulle skævt op. Når gardinet er samlet så langt at man blot mangler ende
stykket hvor den nyligt smurte stang/pal sidder tager man ende stykket
og Skruer med ende stykket til man har opnået den ønskede kraft
gardinet skal have for at kunne hive sig selv tilbage hernæst monteres
ende stykket igen og skrues fast.

Så skulle gardinet virke som var det nyt igen. Håber i kan bruge denne
lille vejledning.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....