Hvad står Ask for på Hobby modellerne
Fra : Per

Dato : 02-02-08 18:27

Jeg er ved at købe en Hobby Ask Prestige 540. Nu funderer
jeg på hvad forskellen er på en med Ask i navnet og uden.
Hvad står Ask for?

--
Hilsen Per J.

Fra : Per

Dato : 02-02-08 19:31

"Per" <Per@jensen????.blob> skrev i meddelelsen
> Jeg er ved at købe en Hobby Ask Prestige 540. Nu funderer
> jeg på hvad forskellen er på en med Ask i navnet og uden.
> [...]

Skulle det være fordi træværket i vognen er af eller ligner Ask
og ikke æble?

--
Hilsen Per J.

Fra : Sten Bo

Dato : 09-02-08 10:44

"Per" <Per@jensen????.blob> skrev i en meddelelse
> "Per" <Per@jensen????.blob> skrev i meddelelsen

> Skulle det være fordi træværket i vognen er af eller ligner Ask
> [...]

Hedder dem med æbletræ så Æble ?. Min Far der var møbelsnedker, talte også
om noget der hed sygekassetræ - og cigarkassetræ. Sidste kunne behøvede
vist ikke at være nedsættende. Er der noget med, at de bedste c kommes i
cedertræ eller bruges det kun til Pagtens ark?

Ask er for øvrigt et helligt træ. Verdenstræet i nordisk mytologi. Er der
en mening der, eller er det for meget til en Hobby?

Et forslag. Ask = Spørg. eng. Altså en lille finurlighed.

Fra : Carsten Stage

Dato : 09-02-08 10:57

"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Ask er for øvrigt et helligt træ. Verdenstræet i nordisk mytologi. Er der
> en mening der, eller er det for meget til en Hobby?

I givet fald burde navnet have været Yggdrasil, som træet hedder.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage