Camping i Polen
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 31-01-08 23:12

- jeg sidder med "Turen går til" og er alligevel i tvivl... jeg mener at
man i Polen, som i Sverige og Norge, må campere i naturen med telt, dog
ikke i Nationalparker og private grunde. Er dette ikke korrekt?!?

Camping-hilsen
Niels

Fra : KHH

Dato : 01-02-08 13:52

Jeg ville bestemt betænke mig mere en 1. gang, med at campere udenfor
campingpladserne i Polen.

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 01-02-08 22:14

- nu består Polen jo ikke udelukkende af tyve, banditter og slyngler! Og
ja, jeg ville hellere stille mit telt på landet ved en bondegård end
stille min bagage på banegården i warszawa!

- kan du i øvrigt svare på mit indlæg vedr. fri camping i Polen?!?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-02-08 10:16

"Niels Rasmussen" <boellebo@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> - nu består Polen jo ikke udelukkende af tyve, banditter og slyngler!

Tror du selv på de alle sammen er rejst til udlandet?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Niels

Dato : 02-02-08 18:00

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> "Niels Rasmussen" <boellebo@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Tror du selv på de alle sammen er rejst til udlandet?

For nogle år siden var jeg i Polen. Da vi var sultne parkere vi
vor lejede autocamper lige overfor en politistation og gik
på restaurant. Det synes vi var rimeligt sikkert.

Da vi kom tilbage en halv time senere, var politiet i vognen,
som var brækket op og bestjålet.
Jeg har funderet på om det i virkeligheden var politiet
som havde beriget sig med mit vidioapparat og lidt andet godt.

--
mvh Niels J

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 02-02-08 18:47

- ja, om det var korrupte betjente finder vi nok ikke ud af. Jeg medgir
da også at byerne er de mest udsatte områder for kriminalitet.

- i 1986 kørte jeg (hele) Polen rundt på motorcykel. Min kæreste og jeg
kørte ad mindre veje ude på landet og havde en rigtig god oplevelse (så
god, at jeg vil køre turen igen). Polen er på mange måder et smukt land.
At køre på landet er som at besøge Danmark i 40´og 50érne. Den
mekaniserede maskinpark består ofte af hestetrukne plove osv.

- den østlige del af Polen er rig på dyr og fauna. Her kan du møde
bisonokser, bjørne, vildsving og se ørne. For ikke at tale om de mange
sorte storke. Det er ikke ualmindligt at en lille landsby kan have mere
end 30 storke med reder.

- vores oplevelse af Polen er som sagt meget positiv. Der er rigtig gode
veje (på landet), landet har en smuk natur og dem vi mødte, var venlige.

OG... vi fik ikke stjålet noget... med lidt omtanke - som alle andre
steder - er Polen helt sikkert et besøg værd.
/niels

Fra : Inger D.

Dato : 03-02-08 13:56

>- jeg sidder med "Turen går til" og er alligevel i tvivl... jeg mener at
>man i Polen, som i Sverige og Norge, må campere i naturen med telt, dog
>ikke i Nationalparker og private grunde. Er dette ikke korrekt?!?

Jeg kender desværre ikke svaret, men er meget interesseret i at få det at
vide.
Så hvis der er nogen der kan noget fakta om Polen og camping - imodsætning
til politi og røver-historierne - er jeg meget interesseret.
= tilbage til emnet tak

Inger D.

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 06-02-08 00:19

Inger D. skrev:

> [...]
> Så hvis der er nogen der kan noget fakta om Polen og camping - imodsætning
> til politi og røver-historierne - er jeg meget interesseret.

Har fundet svaret i en gammel "turen går til" 1993 6. oplag.

"Wild-camping praktiseres meget i Polen udenfor nationalparker...privat
grund, spørg først..."

/niels