Hvor går ferien hen til sommer!
Fra : Lars

Dato : 26-01-08 10:35

Vi elsker Prag men føler også, at vi har set hvad der skulle ses. Vi har dog
svært ved at finde en anden by som kan indfri vores forventninger efter en
by som Prag. Her må i meget gerne hjælpe. Vi rejser i bil så det skal ikke
være mere end højst 1500 km fra Sjælland. (den korte afstand grundet kort
ferie) Håber vi kan få lidt inspiration til vores kommende sommerferie.

Hilsen familien
Rasmussen

Fra : Inger D.

Dato : 26-01-08 11:42

> [...]
> skal ikke være mere end højst 1500 km fra Sjælland. (den korte afstand
> grundet kort ferie) Håber vi kan få lidt inspiration til vores kommende

Hvad med Berlin? Det virker som om, det skal være en storby?

Inger D.

Fra : Lars

Dato : 26-01-08 12:23

> Hvad med Berlin? Det virker som om, det skal være en storby?
>
> Inger D.

Hej Inger
Det er rigtigt at det er byferie vi går efter. Vi er meget til de gamle byer
der oser af kultur.
Nu kender jeg ikke mere til Berlin end et par gange igennem med bil så det
var måske en mulighed.

Fra : Inger D.

Dato : 26-01-08 12:32

> [...]
> byer der oser af kultur.
> Nu kender jeg ikke mere til Berlin end et par gange igennem med bil så det

"Oser af kultur" - og historie.... Så kan jeg klart anbefale Berlin!

Inger D.

Fra : Lars

Dato : 26-01-08 12:47

> "Oser af kultur" - og historie.... Så kan jeg klart anbefale Berlin!
>
> Inger D.

Tak... det vil jeg se lidt nærmere på.

Fra : BH

Dato : 26-01-08 13:18

Prøv Dresden, den oser af kultur!!

Bent

Fra : Anette

Dato : 26-01-08 14:49

Lars wrote:
> Vi elsker Prag men føler også, at vi har set hvad der skulle ses. Vi
> har dog svært ved at finde en anden by som kan indfri vores
> forventninger efter en by som Prag.

Der er jo masser af byer der kan byde på kulturelle oplevelser i samme
boldgade som Prag.
Min første tanke var - Wien ( ca 1400km), men Berlin, Heidelberg, Køln,
Budapest, Paris, Reims, Bruxelles, Amsterdam
og sikkert også mange andre historiske byer har meget at se på.

Og har I tiden til at køre bare lidt længere så er Barcelona fantastisk

Vi kører også på ferier og har flere gange valgt at hoppe af den tyske
motorvej tilfældige steder - og der er rigtig mange fine små byer med smukke
gamle huse, imponerende torve og herlig afslappet stemning. Absolut værd at
bruge et par timer på

/ Anette

Fra : Jan Boegh

Dato : 27-01-08 13:01

Anette skrev i 479b3a4e$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

Man må jo gå ud fra at der i denne gruppe må være tale om camping, hvorfor
man måske skulle vende muligheden for camping i byerne m,ed det samme.

> Der er jo masser af byer der kan byde på kulturelle oplevelser i samme
> boldgade som Prag.
> Min første tanke var - Wien ( ca 1400km), men

> Berlin

Er det korrekt, at udvalget af campingpladser er temmeligt pauvert. Svjks.
kommer man let til kort mht. nærhed til byen eller s-tog eller lignende. Jeg
har fundet noget i Postsdam, men ikke helt så tæt på transport, som jeg
kunne ønske.

> Amsterdam

God og praktiske campingmuligheder i storbyen eller nær ved metro.
> Og har I tiden til at køre bare lidt længere så er Barcelona
> fantastisk

Igen - gode fiduser til Campingplads?

Tres Estelle ligger fremragende i forhold til Barcelona og transport, men
desværre løber den mest ulækræ kanal, der flyder med toiletudskyl, ret
gennem campingpladsen med deraf følgende stank til fornøjelse for
campisterne. Og den ender ude på den strand, der ligger ved pladsen - og
hvor sandet i øvrigt gemmer på enorme depoter af blerester, trussebind og
andre herligheder. Syd for var nærmeste OK plads helt nede i Villanova in
Geltru
http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Pladser/VillaNova/VilaNova.htm
Bedre bud?

vh
jan

--
vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Anette

Dato : 28-01-08 22:02

Jan Boegh wrote:
> Man må jo gå ud fra at der i denne gruppe må være tale om camping,
> hvorfor man måske skulle vende muligheden for camping i byerne m,ed
> det samme.

Sorrry -. har åbenbart vænnet mig så meget til stellplatze, at tankerne slet
ikke gik retning af campingpladser

http://www.stellplatz-berlin.de/
http://www.camper-55plus.info/Stellplatze/Stellplatze_-A-/stellplatze_-a-.html

/ Anette

Fra : SBC

Dato : 27-01-08 00:22

Holland!!
Har kommet der en del gange,kan kun anbefale det.
Er kommet en del I Alkmaar men også kørt omkring
VH
SBC