Gulvtæppe eller ej i campingvognen
Fra : Ukendt

Dato : 20-01-08 10:01

Hej

Min kone og undertegnede kigger lidt på ny campingvogn med indbygget
gulvvarme.
Med indbygget mener jeg, at varmen ligger under gulvbelægningen.
Så er spørgsmålet:
Når der er gulvvarme i vognen, må man så ikke lægge gulvtæppe på?
Eller kan man godt lægge gulvtæppe på med det til følge, at gulvvarmen
er knap så effektiv?
Er der normalt gulvvarme over hele vognen eller kun i "stuen"

For at være lidt mere specifikt, så drejer det sig om en
Adria Adorra 562 UP

Mvh. LL

Fra : Jan Boegh

Dato : 20-01-08 10:34

Leif Lassen skrev i ki26p31j42vvv53d3pv7ictnkdhjvfmr7o@4ax.com dette:

> [...]
> er knap så effektiv?
> Er der normalt gulvvarme over hele vognen eller kun i "stuen"

Om efteråret og foråret bruger vi tæpperne i campingvognen og det fungerer
fint sammen med gulvvarmen. Og da tæpperne er 'indbygget' i cv'en ved
leveringen, må fabrikanten jo nok også mene, at det er hensigten at
gulvvarmen skal kunne benyttes med tæpperne på.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Jens

Dato : 21-01-08 09:34

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?

De gulvtæpper der anvendes i Campingvogne har ikke gummi på bagsiden, men
noget filtagtigt noget. Med dem opstår der ikke kondens under tæppet og
gulvvarme er ingen problem - har selv haft en Adria med både indbygget
gulvvarme OG tæppe. Dejligt for tæerne i de kolde perioder.

/jens

Fra : peter hansen

Dato : 22-01-08 22:40

og med hensyn til om der er varme i hele gulvet, ja det er der, men ikke
alle steder ligger varmerørerne lige tæt, så visse steder vil gulvet
virke lidt koldere.