Flaskegas
Fra : Bodil Anhøj

Dato : 10-01-08 23:05

Nu er jeg blevet hjulpet med varme i vores camper her på siden, så mon ikke
også jeg kan få svar på dette ??
Hvilken slags gasflasker er nemmest at få byttet i udlandet.. de gule fra BP
eller de blå som vist er fra Primagaz ??

Venlig hilsen
Bodil

--

"Kun døde fisk følger med strømmen"

Fra : EXIT

Dato : 11-01-08 05:23

Her er der en link på priser på gas i Danmark
Det kommer jo nok også an på hvor du skal hen

http://www.hanses-campingsider.dk/tekniko/gas.htm

Fra : Bodil Anhøj

Dato : 11-01-08 13:38

Tak for linket.. Vi skal i første omgang til Norge senere i år, og mit
spørgsmål gik nok mere på hvilke flasker der er mest brugt. Det er jo ikke
sjovt f.eks at stå med en BP flaske et eller andet sted i udlandet, og så
opleve at måtte købe ny uden at kunne bytte med sin gamle. Pladsen under
bordet indikerer at vi nok skal bruge 6kg flasker.
VH Bodil.

--

"Kun døde fisk følger med strømmen"

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-01-08 14:28

> Hvilken slags gasflasker er nemmest at få byttet i udlandet.. de gule fra
> BP eller de blå som vist er fra Primagaz ??

Hej Bodil.

Jeg ved at du kan bytte BPs letvægts flasker i det meste af europa, der
kræves dog et adaptor sæt.

Men det fungere så ved at du aflevere den danske flaske og får så en lokal
letvægts flaske der bruger du så din adaptor, når du så kommer hjem kan du
så nården flaske ertomfådenbyttet tilbage til dk flaske.

du skal dog vide at gas er dyrt i sverige og norge.
læs mere her
http://www.bp.com/sectiongenericarticle.do?categoryId=3000070&contentId=7002227
Primagas har et tilsvarende system, men dette kender jeg intet til.¨

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Jens

Dato : 11-01-08 14:31

> [...]
> Hvilken slags gasflasker er nemmest at få byttet i udlandet.. de gule fra
> BP eller de blå som vist er fra Primagaz ??

Hvad har du så fundet til at opvarme camperen med.
Mvh
Jens

Fra : Bodil Anhøj

Dato : 11-01-08 15:26

Hej Jens..

jeg fik et link fra DBA vedr en gasvarmer som vi nu har fået hjem. Den er
ikke sat i endnu, men jeg forventer mig megen god varme fra den

--

"Kun døde fisk følger med strømmen"

Fra : EXIT

Dato : 11-01-08 16:15

Pas på med gasvarmer de danner meget kondensvand og det er ikke så rart i et
fortelt/CV

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-01-08 21:04

"EXIT" <Herogder@mestude.dk> skrev i meddelelsen

> Pas på med gasvarmer de danner meget kondensvand og det er ikke så rart i
> et fortelt/CV

Din advarsel er velment - men det er en gasvarmer der henter luft udefra og
sender udstødningen ud igen via skorsten, så forbrændingen sker ikke inde i
vognen men nærmere inde i ovnen....

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage