Autocampere
Fra : jørgen nielsen

Dato : 06-01-08 23:54

Hejza

Hvordan er lige reglerne for kørsel med Autocamper?? må man stadig sidde bag
i uden seler (hvis man nogensinde har måttet)
og er der noget med, at der træder nogle nye regler i kraft i 2009 (det var
noget jeg så i en annonce)

Jørgen

Fra : Anette

Dato : 07-01-08 01:28

jørgen nielsen wrote:
> Hvordan er lige reglerne for kørsel med Autocamper?? må man stadig
> sidde bag i uden seler (hvis man nogensinde har måttet)

Der er seler i camperen - også bag i - og man skal have dem på
Sidder man med front eller ryg mod kørselsretningen skal man have sele på,
sidder man i sofaen med siden til kørselsretningen, skal man ikke.
Nej det er ikke logisk, men sådan er det vist bare.

> og er der noget med, at der træder nogle nye regler i kraft i 2009
> (det var noget jeg så i en annonce)

Hmm - det har jeg ikke læst noget om - så her melder jeg lige pas

/ Anette

Fra : Anette

Dato : 07-01-08 01:36

Anette wrote:

> Hmm - det har jeg ikke læst noget om - så her melder jeg lige pas

Det fandt jeg så lige sakset fra
http://www.sikkertrafik.dk/object.php?obj=3b012774&SearchLogID=

a.. Der må ikke være flere passagerer i bilen, end der er seler til
Dog er der indtil 1. maj 2009 dispensation for ekstra passagerer over 135 cm
på bagsædet i person- og varebiler, så eksempelvis store børnefamilier får
en frist på 3 år til at anskaffe en ny bil med seler til alle.

Så det ser ud til at passe at der fra 2009 kun må være det antal passagerer
i bilen, der er seler til.

/ Anette