Nypris på CV
Fra : Ukendt

Dato : 05-01-08 11:29

Hej gruppe

For at få forsikret min gamle CV i et nyt selskab skal jeg finde ud af
nyprisen, da det er en gammel sag, har jeg ingen anelse om dette, men er der
nogen der kan hjælpe?
CV er en Fleetwood Colchester
den indeholder endesiddegruppe som kan omdannes til DB seng, køkken og skab
i midten samt 2 siddepladser(enkeltseng) og en hængekøje i den anden ende.
Mener den er fra årgang 68-69

Mvh Carina

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-01-08 20:04

> [...]
> den indeholder endesiddegruppe som kan omdannes til DB seng, køkken og
> skab i midten samt 2 siddepladser(enkeltseng) og en hængekøje i den anden

Hvis det er kasko, så er der nok ikke så meget du kan få for den ved et evt.
uheld, er det derimod ansvar så er den dækket af din bil forsikring.
Så jeg ville overveje om det i det hele kan betale sig at forsikrer en så
gammel sag.

Når det er sagt vil jeg nok undersøge hvad trekroner skal have, da de tager
efter dagspris og er ligeglade med nypris,

Hvilket selskab er det ?

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-01-08 21:58

"Jørgen L." <noname@nomail.dkkd> skrev i meddelelsen

> Når det er sagt vil jeg nok undersøge hvad trekroner skal have, da de
> tager efter dagspris og er ligeglade med nypris,

Har du nogen anelse om hvad forskellen er på en vogn til dagspris 50.000 og
en på 80.000

--
Per
der undrer sig lidt over prisen på den nye vogn ...

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-08 22:11

> [...]
> Så jeg ville overveje om det i det hele kan betale sig at forsikrer en så

Ok, jeg troede det var lovpligtigt at have forsikring på en CV ligesom på
bilen, så havde egentligt ikke overvejet at jeg måtte køre med den uden en
særskilt forsikring?

Næh tror jeg gav 6000,- for den for rigtigt mange år siden, så det var
egentligt ikke derfor, det nye selskab krævede bare, at jeg skulle kende
nyprisen for at forsikre den. Men hvis det er ligegyldigt, så vil jeg da
ikke spilde pengene der ( hmm, hvad man dog ikke, kunne have sparet, hvis
man kendte reglerne før...)

> Hvilket selskab er det ?
FDM forsikring

Mvh Carina

Fra : Preben Poulsgaard

Dato : 07-01-08 19:03

Hej
Der kræves ikke ansvars forsikring på cv den er dækket af bilforsikringen
Detn forsikring du taler om er med alt sansynlighed en kasko, der vil de
fleste selskaber kænde ny pris
FDM forsikring burde ha en over fingerne hvis de førsøger at tegne en kasko
på en cv med den alder uden at oplyse at du betaler vognens handelspris
meget hurtig i præmie, åg så siger de at de er bilejernes eget organ.
mvh. Preben Poulsgaard