En ny forsikringsordning starter den 1.1
Fra : Lars Højer

Dato : 09-12-07 23:41

Den nye forsikringsordning, som træder i kraft 1/1 er vel
kun anderledes end den gamle mht hjemrejseaf en selv
og udrejse af et familiemedlem.
Hvis da, så er det vel ret ligegyldigt med en rejseforsikring.
Jeg mener, bliver jeg syg,
*så rejser jeg ikke hjem uden min campingvogn og kone
*rejser til danmark fra EU lande kan gøres ret billigt
*de fleste EU landes sygehusvæsen er vel på højde med Danmarks
så hvad er der så at bekymre sig om? Hvorfor tegner nogle
rejseforsikringer? (hvis man ikke står på ski)

--
mvh Lars

Fra : Johnny

Dato : 10-12-07 08:14

"Lars Højer" <Lars@nospam.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener, bliver jeg syg,
> *så rejser jeg ikke hjem uden min campingvogn og kone

Det ønsker jeg heller ikke, men det kunne blive nødvendig at rejse uden
campingvogn. Afhængig at sygdom/skade (det er ikke til at køre med brækkede
ben.)

> *rejser til danmark fra EU lande kan gøres ret billigt

Ja, hvis du er rask og rørig og selv kan gå ind i flyveren. Skal du have
hjælp, så koster det.

> *de fleste EU landes sygehusvæsen er vel på højde med Danmarks

Det er de nok, men jeg taler ikke græsk, kroatisk, italiensk osv. og kan kun
klare mig til husbehov på engelsk.

> så hvad er der så at bekymre sig om?

Jeg vil personligt meget gerne være i nærheden af min øvrige familie, hvis
min sygdom er alvorlig. (man ligger måske tæt på døden)

>Hvorfor tegner nogle rejseforsikringer? (hvis man ikke står på ski)

Du kan også blive kørt ned af en bil, på din spadseretur. Så er forsikringen
jo dejlig at have.

Mvh
Johnny

Fra : Lars Højer

Dato : 10-12-07 20:55

"Johnny" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> Det ønsker jeg heller ikke, men det kunne blive nødvendig at rejse uden
> campingvogn. Afhængig at sygdom/skade (det er ikke til at køre med
> brækkede ben.)

Min bil har automatgear, så jeg bruger ikke venstre ben.
Skulle det også brække, så kan konen køre.

> Ja, hvis du er rask og rørig og selv kan gå ind i flyveren. Skal du have
> hjælp, så koster det.

Jeg kan ikke lide at flyve, så vi kører hjem.

> Det er de nok, men jeg taler ikke græsk, kroatisk, italiensk osv. og kan
> kun klare mig til husbehov på engelsk.

Ja, det kan vel være et problem. Men man kan vel klare sig med få ord.
Av på italiens hedder arv (bare stem r-et). Jeg rejser aldig uden f.eks.
en af politikens små rejseguide. De har altid lidt ordforråd

> Jeg vil personligt meget gerne være i nærheden af min øvrige familie, hvis
> min sygdom er alvorlig. (man ligger måske tæt på døden)

I en sådan situation må der tys til friværdikontoen. Der er ingen lommer
i det sidste sæt tøj og mine grådige arvinger får alligevel mere end
fortjent.

> Du kan også blive kørt ned af en bil, på din spadseretur. Så er
> forsikringen jo dejlig at have.

Jamen, så dækker modpartens ansvarsforsikring både skade og erstatning.

--
mvh Lars

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-12-07 14:24

> Jamen, så dækker modpartens ansvarsforsikring både skade og
> erstatning.

Jeg tror, Johnny glemte at skrive, at det var en flugtbilist.
I øvrigt kan du jo bare gøre, hvad du vil, det gør vi andre

mvh/Preben

Fra : Jens

Dato : 12-12-07 14:13

"Lars Højer" <Lars@nospam.please> wrote in message
> [...]
> så hvad er der så at bekymre sig om? Hvorfor tegner nogle
> rejseforsikringer? (hvis man ikke står på ski)

At begive sig på rejse uden for DK uden mulighed for at blive transporteret
hjem i tilfælde af længere varende sygdom vil efter min mening være det
samme som at begive sig ud at sejl på havet uden båd.

Regn f.eks. ikke med at et hospital i Italien vil have dig liggende med
åbent benbrud i 6 uger. De vil bede dig om at rejse hjem hvor du hører til.

En årsrejseforsikring der dækker hele familien i Europa kan erhverves for
under 500 kr.

Mvh
Jens

Fra : Lars Højer

Dato : 12-12-07 23:44

"Jens" <mugarbefjern@smask.dk> skrev i meddelelsen
> Regn f.eks. ikke med at et hospital i Italien vil have dig liggende med
> åbent benbrud i 6 uger. De vil bede dig om at rejse hjem hvor du hører
> til.

Det er vel kun åbent indtil første operation. Hospitalerne plejer at hive
folk ud og gå hurtigst muligt, så mon ikke jeg kan sidde i
en bil, båd, tog eller en flyver allerede efter en uge eller 2.

> En årsrejseforsikring der dækker hele familien i Europa kan erhverves for
> under 500 kr.

Ja, hvis du er ung og rask. Blot du lider af en lille kronisk sygdom,
f. eks. diabetis 2 (som ikke behøver at være under behandling),
eller andet som ikke giver dig adgang til
Sygesikringen Danmark, f. eks. at du tager piller på daglig basis,
så er det en ret større beløb, som du skal dækkes ind med.
F.eks. snupper mange kvinder efter overgangsalderen piller
på daglig basis og så skal man have en speciel forsikring af
forsikringsselskabet med notat om sygdommen
ellers dækker forsikringen ikke.
Og så taler vi om en forsikring på 3-4000 kroner pr. næse,
forsåvidt at man overhovedet kan blive forsikret.
Mange af de pensionister, som kører rundt i EU og æder piller
for et eller andet, er ikke dækket med den alm. billige
rejseforsikring.

--
mvh Lars