Har andre erfaringer med at blive snydt fo~
Fra : Lars Højer

Dato : 05-12-07 23:07

De fleste af os, som kører sydpå uden for højsæsonen,
benytter sig sikkert af rabatter såsom camping-checks og
ADAC/FDM rabat.
Det sidste, ADAC rabat, fik jeg ikke på de 2 campingpladser

KNAUS-campingpark Praforst og
Terrassen-Campingplatz Herbolzheim

som vi besøgte i dette efteråret.
Begge steder gjorde jeg opmærksom på rabatten, men blev
affærdiget med en hurtig sætning på tysk, som
jeg ikke forstod. Mit tyske er ret dårligt og jeg er slet ikke i stand
til at føre en diskution på sproget, så det opgav jeg.

Jeg har, i stedet, klaget min nød til FDM, som har
tilskrevet ADAC, som har skrevet til pladsernes indehavere.
Fra Knaus har jeg fået sendt en voucher på 7 euro. som kan
bruges på deres pladser.
Den anden har jeg endnu ikke hørt fra endnu.

Jeg er ikke blevet snydt for de store beløb. Jeg klagede blot
fordi det irriterede mig at føle mig snydt.

Har andre erfaringer med at blive snydt for ADAC rabatter,
som følger med når man køver FDMs EU campingguide?

--
mvh Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-12-07 14:41

"Lars Højer" <Lars@nospam.please> skrev i meddelelsen

> [...]
> ADAC/FDM rabat.
> Det sidste, ADAC rabat, fik jeg ikke på de 2 campingpladser

Jeg havde heldet af at blive affærdiget for en del år siden på Camping
Wolfstein, rabatten fremgik af campingbogen men jeg fik oplyst at det var
kun når vi havde så og så mange overnatninger.

Desværre for dem betyder det så at de bliver forbigået på næste campingtur,
selv om de dukkede op som noget af det første da jeg søgte på wellness
camping Tyskland.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, egenvægt 925 kg,

Fra : Jens

Dato : 06-12-07 15:00

"Lars Højer" <Lars@nospam.please> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har andre erfaringer med at blive snydt for ADAC rabatter,
> som følger med når man køver FDMs EU campingguide?

Du skulle vel ikke tilfældigvis anvende det fantastiske blå campingpas som
bl.a. DCU sender ud som standard.
Det er således at rabatten mange steder gives til indehavere af et FICC
campingpas, som er det gule internationale som man¨førhen fik automatisk
ved DCU idag skal man ringe after det, det er dog gratis for DCU medlemmer.
Det blå pas nyder altså ikke den store anderkendelse syd for den danske
grænse.
Mvh
Jens

Fra : Lars Højer

Dato : 06-12-07 20:15

"Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> medlemmer.
> Det blå pas nyder altså ikke den store anderkendelse syd for den danske

Nej, det er ikke blåt. Når man køber FDMs campingguide medfølger
et kort i alm. kreditkort format i pap.
I 2007 er det gult med ADAC-CampCard skrevet med store bogstaver.
Der skal blot et par overnatninger til, så er FDM campingbogen betalt
via rabatterne.
I Tyskland er ADAC jo ikke en hvilken som helst organisation.
Som sagt, har jeg allerede modtaget en voucher på 7 euro fra Knaus sammen
med en undskyldning.
Så nu manger jeg blot de 4 euro som jeg blev snydt for i Herbolzheim i
oktober.
FDM og ADAC arbejder intenst på sagen. Ingen af dem vil
"tabe ansigt". Beløbets størrelse er helt uinteressant, det drejer sig om
indgåede
aftaler og principper.
Har man en aftale, så har man en aftale. Nu skal de lære det, syd for den
danske
grænse. Denne 3die krig agter jeg at vinde med alle midler.

I øvrigt er KNAUS-campingpark Praforst en rigtig smuk overnatningsplads, når
man kører fra-til Frankrig. Ikke med nogle faciliteter til børn, men omgivet
af en dejlig natur/hede og direkte op til en golfbane, hvor man dog ikke
må lufte sine hunde.

--
mvh Lars