Tempo 100 forviklinger
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-07 07:07

Jeg læser
http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Franske_forviklinger/256/,
hvor franskmændene giver bøder for at man kører 110 km/t.

De manualer jeg har set til campingvogne skriver, at de er godkendte til 100
km/t.

Er der nogen der har en campingvogn, i hvis manual der angives en højere
hastighed?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, egenvægt 925 kg,

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 28-11-07 14:37

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har en campingvogn, i hvis manual der angives en højere
> hastighed?

Det eneste der står i manualen til min Adria er at det ikke er tilrådeligt
at overskride de respektive landes fartgrænser, der er ikke angivet nogen
begrænsninger i makshastighed.

Jeg har kørt flere tusind kilometre på franske motorveje med omkring 115 på
fartpiloten og tempo 100 mærkat på bagen, uden at have haft dialog med den
franske ordensmagt, men det kan selvfølgelig være rent held.
--
Keld Rasmussen

Fra : Johnny

Dato : 28-11-07 18:11

> [...]
> fortelt, gas-varme, toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads,
> god plads til 5 personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og

Hvor længe er sådan en Tempo 100 godkendelse gyldig?
Skal campingvognen ind til ny godkendelse på et tidspunkt eller gælder den
for evigt?

Johnny

Fra : cr

Dato : 28-11-07 21:42

Johnny skrev:

> Hvor længe er sådan en Tempo 100 godkendelse gyldig?

Til eks. dagen efter dækkene er 6 år gammel, bremserne, træktøjet
nedslidt eller vognen vejer for meget grundet fugt, kanske et par ting mere.

> Skal campingvognen ind til ny godkendelse på et tidspunkt

Ja sikkert hvis den er blevet stoppet, med ovenstående defekter.

eller gælder den
> for evigt?

Ja hvis fornødne dækskift og reperationer er udført.

> Johnny

cr

Fra : Lars Højer

Dato : 06-12-07 20:22

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvor franskmændene giver bøder for at man kører 110 km/t.
>
> De manualer jeg har set til campingvogne skriver, at de er godkendte til

Hvis man vil køre i nogenlunde fred og ro, så kører man over 80 i både
Tyskland
og Frankrig uanset mærkater. Dem er lastbil chaufførerne bag ved en
helt ligeglade med.
I Frankrig skal man helst køre min. 20% over det tilladte, for ellers ligger
franskmanden blot et par meter fra bagvognen og parat til at overhale ved
aller
første lejlighed.

--
mvh Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-12-07 16:16

"Lars Højer" <Lars@nospam.please> skrev i meddelelsen
> [...]

> ligger
> franskmanden blot et par meter fra bagvognen og parat til at overhale ved

Snakker vi for at holde munden varm?

I Frankrig må man køre 130 km/t med campingvogn. Plus 20%, det giver 156
km/t.

:)

Fra : Lars Højer

Dato : 07-12-07 23:45

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Snakker vi for at holde munden varm?

Lidt smalltalk mellem venner kan være hyggeligt.

> I Frankrig må man køre 130 km/t med campingvogn. Plus 20%, det giver 156
> km/t.

Det er da en sjat. Og noget mere end jeg synes er behageligt.
Personligt holder jeg mig mellem 80 - 100 og helst med en
rimelig afstand foran og bagved. Så slapper jeg af under
kørslen.

--
mvh Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-12-07 15:47

> Det er da en sjat. Og noget mere end jeg synes er behageligt.

Nemlig ja - og jeg mangler stadig beviser for at en campingvogn er godkendt
til mere end 100 km/t.

> Personligt holder jeg mig mellem 80 - 100 og helst med en
> rimelig afstand foran og bagved. Så slapper jeg af under
> kørslen.

Lige så her - men det med bagved kan være svært selv at bestemme, selv om
hastigheden er 90 eller plus.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-07 16:37

> I Frankrig skal man helst køre min. 20% over det tilladte, for ellers
> ligger franskmanden blot et par meter fra bagvognen og parat til at
> overhale ved aller
> første lejlighed.

Er det så slemt at blive overhalet ?

Per.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-12-07 15:51

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Er det så slemt at blive overhalet ?

Hvis overhalinger i Frankrig foregår på samme måde som i Danmark, så
befinder vedkommende som vil overhale sig et par meter bagved over lange
strækninger, også hvor overhaling ikke er mulig eller ikke er tilladt.

Og nej, det er ikke overhalingen, der er irriterende, men den manglende
sikkerhedsafstand der er slem. Hvis man kunne finde ud af at holde noget
afstand, kunne man lave en overhaling med tilløb og dermed lave den farlige
*) overhaling hurtigere.

*) Alt for mange tænker ikke over at der kan komme biler fra en sidevej på
venstre side. Godt nok har de ubetinget vigepligt, men alt for mange kører
ud på den tværgående vej når de har set til venstre - der plejer jo ikke at
komme noget fra højre!

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-07 12:55

> [...]
> befinder vedkommende som vil overhale sig et par meter bagved over
> lange strækninger, også hvor overhaling ikke er mulig eller ikke er

"Objects in the rearview mirror may appear closer than they really are" Man
er, til en vis grad, nødt til at stole på at ens medtrafikanter har styr på
deres del, ellers er der rigtig mange ting man kan være bange for og så er
det vist sikrest at blive hjemme.

> [...]
> for mange kører ud på den tværgående vej når de har set til venstre -
> der plejer jo ikke at komme noget fra højre!

Nu har jeg aldrig hørt om sideveje på venstre side, på en motorvej (og
eftersom der er snakket om hastigheder på 130 km/t regner jeg med at det er
en motorvej)
Kører man på landevej i et langsomt kørende køretøj bør man jo give plads
til at andre kan komme til at overhale, når der er plads til det.
Der er desværre mange der "holder en passende lav hastighed" på steder hvor
det ikke er muligt at overhale og øger farten når vejen bliver bredere,
istedet for at holde en jævn fart.

Per.