Godt sted på den spanske middelhavskyst sø~
Fra : LH

Dato : 25-11-07 10:31

Nogen der kender et godt sted fra Alicante til Barcelona

krav

Stort pool område
tæt på strand

mobilhomes eller lejlighed

Fra : Anette

Dato : 25-11-07 17:16

LH wrote:
> Nogen der kender et godt sted fra Alicante til Barcelona
> Stort pool område
> tæt på strand
>
> mobilhomes eller lejlighed

Der er masser af gode campingpladser på det stræk
Søg evt her www.campingsonline.com

Mange danskere er glade for Vilanova park, ved Barcelona
http://www.danish.hostelworld.com/hosteldetails.php/VilanovaParkCamping-Barcelona-3903

Denne plads ved Sitges, syd for Barcelona
http://www.campingsitges.com/01_principal.php?lang=EN

.....Er vist også en glimrende plads - og Sitges er en lækker by. Masser af
rigtig gode restauranter, gode markeder og en rar stemning i byen. Mange
turister, uden at være overrendt. Det er nemt og billigt at tage toget ind
til Barcelona derfra.

Camping Azahar i Benicasim, længere sydpå , er en glimrende plads, med kort
til strand, indkøb o.s.v.
http://plaza.telefonica.net/tienda/campingazahar ( ret mange englændere bor
der mere eller mindre fast hele året)

Kan desværre ikke hjælpe dig ret meget med egne erfaringer, da de fleste af
de pladser vi har besøgt dernede, hverken har pool eller udlejer
mobilhomes/bungalows

/ Anette

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-11-07 20:06

Anette skrev i 47499fc6$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> Mange danskere er glade for Vilanova park, ved Barcelona
> http://www.danish.hostelworld.com/hosteldetails.php/VilanovaParkCamping-Barcelona-3903

Fin plads.
http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Pladser/VillaNova/VilaNova.htm

> Denne plads ved Sitges, syd for Barcelona
> http://www.campingsitges.com/01_principal.php?lang=EN

Har været der - synes bestemt ikke den var tiltalende. Slet ikke
sammenlignet med ovenstående.
Sitges har i øvrigt et af spaniens største bøssemiljøer - hvilket kan ses på
stranden

Tak for linket.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Anette

Dato : 25-11-07 20:34

Jan Boegh wrote:

> Har været der - synes bestemt ikke den var tiltalende. Slet ikke
> sammenlignet med ovenstående.
> Sitges har i øvrigt et af spaniens største bøssemiljøer - hvilket kan
> ses på stranden

Sitges er - også - en af de byer med fleste kunstgallerier, små museer,
tøjforretninger i alle prisklasser og ikke mindst det bredeste og mest
varierede udvalg af restauranter på hele østkysten. De lokale vine er
formidable. Derudover er lokalbefolkning blandt de mest imødekommende i
Katalonien.
Om der så er et par mænd der går med hinanden i hånden på stranden, er der
vel ingen der går i stykker af

Sitges er en af de få byer vi har besøgt mere end en gang - men ikke deres
campingpladser, så dem kender vi ikke meget til; men der er mange pladser i
området mellem Sitges og Tarragona.

/ Anette

Fra : Jan Boegh

Dato : 26-11-07 09:42

Anette skrev i 4749ce3b$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> De lokale vine er formidable.

mener du godt nok det. Jeg har trawlet området nogenlunde tyndt for dette,
og med mindre man betragter Penedes som lokal, synes jeg ikke du har ret.

> Om der så er et par mænd der går med hinanden i hånden på stranden,
> er der vel ingen der går i stykker af

Næh - jeg er personligt ganske uberørt. Men miljøets synlighed er for mig en
del af den kulturelle identitet for Sitges og er derfor også relevant
turistinformation.

> Sitges er en af de få byer vi har besøgt mere end en gang - men ikke
> deres campingpladser, så dem kender vi ikke meget til; men der er
> mange pladser i området mellem Sitges og Tarragona.

Jamen så må vi vel hjælpe spørger, der jo netop er interesseret i
campingpladser?
Nogle personlige erfaringer vil være velkomne (også for undertegnede) -
langt mere end links, der er bedst, når de ledsaget af personlige
kommentarer.
Og konkret synes jeg bare at jeg ville bidrage med at jeg har den oplevelse
at campingpladsen i Sitges ikke er specielt attraktiv.
I det hele taget synes jeg ofte, at websider for sydeuropæiske pladser er
meget misvisende med en troværdighed, der ligner en ejendomsmæglers. Vi har
efterhånden mange gange oplevet at en plads ved selvsyn har vist sig at
ligne en flygtningelejr IRL, hvorimod den præsenteres på en helt anden og
charmerende måde på nettet. Det er klart, at man kan som campist holde sig
på den sikre grund - vælge dyre og stream-linepladser fra ADACs
campingfører, men hvis man gerne vil lidt andet end nordeuropæiske kolonier
kan det ofte være svært at finde fornuftige pladser. Så derfor en opfordring
til her at fortælle om gode og dårlige oplevelser, man har gjort sig.

vh
Jan

--
vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Anette

Dato : 26-11-07 18:09

Jan Boegh wrote:
> mener du godt nok det. Jeg har trawlet området nogenlunde tyndt for
> dette, og med mindre man betragter Penedes som lokal, synes jeg ikke
> du har ret.

Vi fandt et par små - meget spanske restauranter, der opkøber vin hos de
lokale vinbønder - og de vine vi fik var absolut formidable ( hvis man er
til de lidt tunge spanske rødvine)

> Næh - jeg er personligt ganske uberørt. Men miljøets synlighed er for
> mig en del af den kulturelle identitet for Sitges og er derfor også
> relevant turistinformation.

Selvfølgelig
Vi har, som skrevet, ikke selv camperet i Sitges området til trods for at vi
har været der mange gange, men kender flere der har og de har da været
tilfredse med campingpladsen i Sitges. Pladsen i Benicasim er en god plads
rent beliggenhedsmæssigt, men der er lidt for meget "tivoliplads" over den,
til vores smag.

Men også med det er det jo individuelt hvad man går efter, og det den ene
oplever som super, vil en anden opleve som træls.

/ Anette

Fra : LH

Dato : 26-11-07 20:42

Jan og Anette,

Tak for jeres input, det er rart at nogle gider bruge tid på at svare
spørger. Det er jo derfor vi har nyhedsgrupperne, tak

Vi er ret meget til en god stor pool, tæt på stranden og tæt på noget
gøjl man kan gå rundt og se på om aftenen - men sådan en plads er vist
ikke sådan at finde. Jeg har siddet med Google Earth hele weekenden
ikke en m2 er undsluppet mit øje i det høje..

mvh,
Lars

Fra : urlex

Dato : 27-11-07 01:48

On 26 Nov., 21:41, LH <lh...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> ikke sådan at finde. Jeg har siddet med Google Earth hele weekenden
> ikke en m2 er undsluppet mit øje i det høje..

Så skulle du gå på http://maps.live.com/# Microsoft Virtual Earth,
der kan du vha Bird's eye zoome så tæt på, at du
kan se Annemette og Anders Fogh Rasmussen ligge i haven på
"drømmesengene", svjh er hele København og Nordsjælland, Århus og
Trekantområdet med

Fra : urlex

Dato : 27-11-07 01:58

urlex skrev:
> [...]

S� skulle du g� p� http://www.microsoft.com/virtualearth/
Microsoft Virtual Earth,
der kan du vha Bird's eye zoome s� t�t p�, at du
kan se Annemette og Anders Fogh Rasmussen ligge i haven p�
"dr�mmesengene", svjh er hele K�benhavn og Nordsj�lland, �rhus og
Trekantomr�det med