MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med at ø bliver til ¢
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-02-08 17:23

Hej

Jeg sidder og er ved at installere nogle programmer jeg skal bruge til
kursus imorgen, den går fint på den ene maskine. Men på den anden begynder
den at brokke sig, jeg finder så ud af at når den læse på cd'en ser den ø
som ¢. Hvad i fulen er grunden til det, hvis jeg istedet kører
installationen fra min usb-pen. Er der ingen problemer!

Stef

Fra : jama

Dato : 06-02-08 19:32

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som ¢. Hvad i fulen er grunden til det, hvis jeg istedet kører
> installationen fra min usb-pen. Er der ingen problemer!

Du har sikkert ramt nogle forkerte taster ved en fejltagelse, så dette
skette. Du skal bruge numerlock (F11) og Fn tasten. Så kmmer tastaturet til
DK igen.
Mvh.Jama

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-02-08 00:41

> Du har sikkert ramt nogle forkerte taster ved en fejltagelse, så dette
> skette. Du skal bruge numerlock (F11) og Fn tasten. Så kmmer tastaturet
> til DK igen.
> Mvh.Jama

Alle tast. opsætninger er dansk, så det er ikke der det ligger og der er når
systemet læser på cd'en.

Stef

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-08 12:20

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> cd'en ser den ø som ¢. Hvad i fulen er grunden til det, hvis jeg
> istedet kører installationen fra min usb-pen. Er der ingen problemer!

Tillykke, du er blevet ramt (stung) af ideen om at filsystemer har
forskellige versioner til forskellige sprog.

> Stef

med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-02-08 22:16

> Tillykke, du er blevet ramt (stung) af ideen om at filsystemer har
> forskellige versioner til forskellige sprog.

????

Stef

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-08 23:54

Stefan Jacobsen wrote:

> ????

jeg konsoliderede nogen fil-foldere, hvor nogle lå på engelsksproget windows
ntfs og nogle på dansksproget windows ntfs. Resultatet var at alt, som havde
et ø i sig fandtes med ø og også med o.

> Stef

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-08 23:56

Rettelse:

der var også win9x blandet ind i det ...

Mvh. Peter