MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan slettet man MS Defender.
Fra : Søren Blom

Dato : 06-02-08 11:48

hej

Sidder med en sprit ny Acer Aspire 5715Z Laptop med MS Vista Premium hvor
jeg gerne vil have installere en HP Photosmart C7210 printer, printeren og
laptop skal forbindes trådløst.
Når jeg forsøger at installere printerens software, så får jeg en meddelse
der hedder noget i stil med at NetDeviceManager.CAB er beskadet og ikke kan
bruges og jeg skal se på HP support side omkring MSI.netdevicemanager.01

Findre ikke rigtig noget brugebart af at kikke på www.hp.com/support og et
opkald til HP, siger bare, kontakt Acer, men at de mener det er en sikkerhed
indstilling i Vista der giver mig problemerne og så er det at jeg mistænker
MS Defender for at være det som blokere.

Så mit sportmål, hvordan fjerner jeg eller i hvert fald uskadeliggør jeg MS
Defender, jeg har slået så meget far i programmet som jeg overhoved kan,
udne at det hjælper mig.

Det er endnu ikke lykkedes mig at komme igemmen til Acer support.

Det skal lige siges at det er lykkedes at installere selv sammen printer
wireless på samme netværk bare på en anden Acer maskine, en Acer Spire 5920
med Vista Ultima.

På begge maskiner er der installere Norton 360, men den er ikke problemet at
få hul igemmen.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Søren Blom

Dato : 06-02-08 12:02

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev

> Sidder med en sprit ny Acer Aspire 5715Z Laptop med MS Vista Premium hvor
> jeg gerne vil have installere en HP Photosmart C7210 printer, printeren og
> laptop skal forbindes trådløst.

Det er virkelig utroligt. Nu sad jeg i flere timer i aftes og og en times
tid her til formiddag udne at det lykkdes mig at få noget til at virke, så
snart jeg fik hul igemmen til Acer support og inden jeg fik forklare
problemet, så lykkedes installationen.

Så nu kan vi udskrive trådløst fra begges vores laptop.

Fra : jama

Dato : 06-02-08 12:14

> [...]
> 5920 med Vista Ultima.
>
> På begge maskiner er der installere Norton 360, men den er ikke problemet

Det jeg ville fjerne først er/var Norton det er noget L... ?
Se hvad andre skriver om Norton. MS Defender slettes i tilføj og fjern eller
download CCleaner, den har også en unistall.
Mvh.Jama

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-08 12:44

jama skrev:

> MS Defender slettes i tilføj og fjern

1. "Tilføj og fjern" findes ikke.
2. MSDefender er integreret i styresystemet og optræder ikke på
listen over programmer der kan afinstalleres.

> download CCleaner, den har også en unistall.

Til MSDefender (som ikke er installeret, men blot er der)?

Og du behøver ikke skrive at man så kan deaktivere MSDefender -
det kan man nemlig ikke.

--
Bertel

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-02-08 13:20

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Og du behøver ikke skrive at man så kan deaktivere MSDefender -
> det kan man nemlig ikke.
>
> --
> Bertel
Jo da i MsConfig kan den deaktiveres
mvh / Bc

Fra : Michael Bach

Dato : 06-02-08 13:33

"Bjarne Chr" <B@None> skrev i meddelelsen

> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> ---------------
> Jo da i MsConfig kan den deaktiveres
> mvh / Bc

Ja,men ellers kan man også fjerne "fluebenet" i defender instillinger,
så hører man ikke mere til den :)

Mvh Michael Bach

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-08 15:05

Bjarne Chr skrev:

> Jo da i MsConfig kan den deaktiveres

Sørme ja, og den kan også ad en mere 'organiseret' vej:
Kontrolpanel - Admin - Tjenester: "Windows Defender": stop og
deaktiver.

--
Bertel

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-02-08 18:29

> Sørme ja, og den kan også ad en mere 'organiseret' vej:
> Kontrolpanel - Admin - Tjenester: "Windows Defender": stop og
> deaktiver.
>
> --
Ja der kan man også deaktivere mange sjove ting.
Jeg ved ikke om det er en god ting at deaktivere Defender
Hvis man gør det kommer sikkerhedscentret jo farende
Bc

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-08 19:05

Bjarne Chr skrev:

> Hvis man gør det kommer sikkerhedscentret jo farende

Det er da deaktiveret for længst.

--
Bertel

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 07-02-08 16:02

Bjarne Chr skrev:

> [...]
> Jeg ved ikke om det er en god ting at deaktivere Defender
> Hvis man gør det kommer sikkerhedscentret jo farende

Det kan man også deaktivere i Administration->Tjenester.

--
Mvh,
Rasmus Bertelsen

Udskift invalid med dk for direkte mail
Livet er ej (kun) en dans på roser; heldigvis da...

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 16:24

"Rasmus Bertelsen" <rasbert@vip.cybercity.invalid> skrev i meddelelsen

> Det kan man også deaktivere i Administration->Tjenester.
>
> --
> Mvh,
> Rasmus Bertelsen

Det er jeg med på
Men i modsætning til i XP kan man ikke slå det fra
enkeltvis for f.eks ingen virusprogram installeret.
Bc

Fra : Rune

Dato : 06-02-08 15:37

Bertel Lund Hansen skrev:

> 1. "Tilføj og fjern" findes ikke.
> 2. MSDefender er integreret i styresystemet og optræder ikke på
> listen over programmer der kan afinstalleres.

Jo da, du skal bare kigge lidt længere nede, der finder du Windows Defender.

Rune

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-02-08 16:30

"Rune" <ingen@mail.tak> skrev i meddelelsen
Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> listen over programmer der kan afinstalleres.

Jo da, du skal bare kigge lidt længere nede, der finder du Windows Defender.

-----------
I Vista? den står ikke der hos mig
Lige meget hvor langt ned jeg kigger
Bc

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-08 16:45

Rune skrev:

> Jo da, du skal bare kigge lidt længere nede, der finder du Windows Defender.

Nede ved kineserne?

--
Bertel

Fra : Søren Blom

Dato : 06-02-08 13:52

"jama" <nonspam@mail.com> skrev

> Det jeg ville fjerne først er/var Norton det er noget L... ?

Er du altid så konstruktiv i dine svar?

Fra : ai

Dato : 06-02-08 15:20

"jama" <nonspam@mail.com> skrev

> Det jeg ville fjerne først er/var Norton det er noget L... ?

jeg støtter jama--norton er simpelthen noget Ko L..... (uden spørgsmålstegn)
//ai

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-08 15:23

ai skrev:

> jeg støtter jama--norton er simpelthen noget Ko L..... (uden spørgsmålstegn)

Hvis vi skal videre ud ad det spor: Enig.

Jeg har set mange klager over NAV i debatgrupperne. Det
konfliktede med ganske mange programmer.

Selv har jeg haft Norton på en pc der var født med det. De havde
guhjælpemig fjernet det fra listen over afinstallerbare
programmer så det var ekstra besværligt at komme af med.

Før afinstalltion lå der 9 Gbyte på mit C-drev (XP Home).
Bagefter lå der 4,5 Gbyte.
Det kan man da kalde mandsopdækning ...

--
Bertel

Fra : Michael Bach

Dato : 06-02-08 15:25

"ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> "jama" <nonspam@mail.com> skrev

> jeg støtter jama--norton er simpelthen noget Ko L..... (uden
> spørgsmålstegn)
> //ai

Ja,det er det,men er det ikke sagen ligegyldigt?

Mvh Michael Bach.

Fra : jama

Dato : 06-02-08 19:44

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Se hvad andre skriver om Norton. MS Defender slettes i tilføj og fjern
> eller download CCleaner, den har også en unistall.

Så i første omgang ikke det var Vista. Men dette er jo bare endnu et
eksempel på VÆK med dette møg OS, der tvinger PC firmaerne til, kun at
udgive driver til Vista ikke XP, da Bill Oversmart har set, at Vistas salg
går ad helvede til. Mange går tilbage til XP, men det kan fandme være svært
og finde driver til Hardwaren, man må selv ud og lede selv på Nettet.
Mvh.Jama

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-08 19:52

jama skrev:

> Så i første omgang ikke det var Vista. Men dette er jo bare endnu et
> eksempel på VÆK med dette møg OS

Har du overset at problemet er løst?

Der er ingen der tvinger dig til at beskæftige dig med Vista.

--
Bertel

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 08-02-08 09:38

Bertel Lund Hansen:

> Har du overset at problemet er løst?
>
> Der er ingen der tvinger dig til at beskæftige dig med Vista.

Jama har et privat korstog kørende mod Vista, stort set alle hans
indlæg pointerer at Vista er noget møg. Såvidt jeg forstår det, har han
haft det inde i nogle få dage, hvilket berettiger ham til kvalificeret
og saglig nedrakning.
...::JMJ::..

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-02-08 14:18

...::JMJ::.. wrote:

> [...]

> indlæg pointerer at Vista er noget møg. Såvidt jeg forstår det, har
> han haft det inde i nogle få dage, hvilket berettiger ham til

Manden har jo ret. Operativsystemet kører bedre og ser flot ud, men til den,
som køber computer for at køre programmer får det en stor komputer til at se
lille ud. Der er altså et habilitets-problem med et software firma som har
aktier i hardware .... O

> ..::JMJ::..

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-08 14:56

Peter Larsen skrev:

> Manden har jo ret.

Hvilket af hans argumenter er det der har overbevist dig?

--
Bertel

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-02-08 15:52

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvilket af hans argumenter er det der har overbevist dig?

Den erfaring har jeg i forvejen fra Audition's support forum, der var ikke
brug for at overbevise mig. Med Vista er 3 GHz maskinerne bombet tilbage til
de glitch problemer der var med 300 Mhz maskinerne.

Det skal så med at det til dels er fordi driverspecs blev ændret ret kort
før release. Principielt er de ændringer som er lavet i driver-strukturen
yderst fornuftige, problemet er bare at de er så omfattende at Vista ikke er
en upgrade, det er et platforms-skift.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-08 17:34

Peter Larsen skrev:

> Den erfaring har jeg i forvejen fra Audition's support forum, der var ikke
> brug for at overbevise mig.

Så det er rent held at han har ret. Eller mener du seriøst at man
kan vurdere Vista på få minutter?

--
Bertel

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-02-08 18:16

Bertel Lund Hansen wrote:

> Så det er rent held at han har ret. Eller mener du seriøst at man
> kan vurdere Vista på få minutter?

Ja da. Se selv, jeg har fortalt dig hvad kilden er.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-08 18:23

Peter Larsen skrev:

> Ja da. Se selv, jeg har fortalt dig hvad kilden er.

Man kan ikke vurdere noget så komplekst som et styresystem
kvalificeret på få minutter.

Det kan godt ske at det sludder man fyrer af, tilfældigvis falder
sammen med en anden persons velunderbyggede mening. Det bliver
det ikke bedre af.

--
Bertel