MS Windows
briani 27239
USB mini netværk
Fra : P Christ

Dato : 05-02-08 21:31

Er det muligt at lave et lille simpelt netværk mellem 2 computere ved hjælp
af usb, således at de 2 computere er forbundet til en usb harddiskover en
usb hub.
Således at begge computere kan gemme og hente filer fra usb harddisken?

Poul

Fra : Laziter [9440]

Dato : 05-02-08 22:05

"P Christ" <spam_poul.christensen@c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> harddiskover en usb hub.
> Således at begge computere kan gemme og hente filer fra usb harddisken?

Det kan man godt, men det kræver at den computer der har harddisken
tilsluttet er tændt når den anden computer skal skrive/læse til og fra
harddisken.
F.eks. med dette kabel:
http://www.prcdata.dk/produkt/belkin-usb-20-direct-connect/65786398/

Kablet går så i hub'en og videre til den anden computer.
Harddisken skal herefter indstilles til deling fra den computer hvor den er
tilsluttet.
Mere tror jeg faktisk ikke der er at forklare.

Du kunne også købe en netværksharddisk.
Den skal blot sættes til en router, og kræver fakisk ikke ret meget for at
komme til at køre.
Fordelen er så at den ikke kræver at "hovede" computeren står tændt for at
få adgang fra andre computere.
Denne f.eks. kan bruges:
http://thansen.dk/product.asp?c=1639361563&n=-2124456833&pn=-2124456712

Overvejer selv et indkøb af en sådan.

Mvh
Benjamin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-02-08 10:48

P Christ skrev bl.a.:

> [...]
> harddiskover en usb hub.
> Således at begge computere kan gemme og hente filer fra usb

Nej, det er ikke muligt. Filsystemet og filtabellen mountes af computeren,
og derfor kan disken kun være tilsluttet een computer ad gangen. Brug
hellere en netværksløsning og så del disken.

Claus