MS Windows
briani 27239
Skift brugernavn i WinXP
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-02-08 20:14

Under installationen af WinXP blev jeg spurgt om et (master) brugernavn. Det
valgte navn har jeg nu fortrudt, men jeg har installeret en masse programmer
under dette brugernavn. Er det muligt at skifte brugernavnet til noget
andet, således at det ikke påvirker mine installerede programmer?

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-08 20:41

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> under dette brugernavn. Er det muligt at skifte brugernavnet til noget
> andet, således at det ikke påvirker mine installerede programmer?

Kontrolpanel - Brugerkonti - Ændring ... - [Klik] - Ændring af
navn

--
Bertel

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-02-08 21:22

> Kontrolpanel - Brugerkonti - Ændring ... - [Klik] - Ændring af
> navn

Hmm, det kan jeg godt, men stinavnet under "c:\Documents and Settings" er
stadig det gamle. Det nye oprettes slet ikke her og det ville jeg egentligt
gerne

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-08 21:36

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> Hmm, det kan jeg godt, men stinavnet under "c:\Documents and Settings" er
> stadig det gamle.

Du sagde ikke noget om at det var væsentligt.

Du kan mig bekendt kun gøre det ved at oprette en ny bruger og
evt. nedlægge den gamle, men i så fald har du ikke adgang til de
programmer der ikke er installeret til alle brugere.

Jeg prøvede lige at oprette en testbruger og logge på som ham og
derefter logge af. Derefter kunne jeg godt omdøbe den tilhørende
Doc+Set-mappe til noget andet.

Da jeg bagefter nedlagde brugeren, blev mappen ikke fjernet
automatisk. Jeg har en mistanke om at mappen "Test" (som var
brugernavnet ved oprettelsen) ville blive oprettet næste gang jeg
loggede mig på mens brugeren var oprettet. Men du må selv
eksperimentere videre hvis du vil vide mere.

--
Bertel