MS Windows
briani 27239
ssmmgr.exe kan ikke afsluttes...???
Fra : L. Carlsen

Dato : 04-02-08 21:23

Hej NG...
Jeg har den sidste tid oplevet at "ssmmgr.exe" ikke vil lukke ned korrekt,
når jeg vil lukke computeren - den fortæller ikke andet, og jeg skal klikke
på afslut for at afslutte, og computeren lukker ned bagefter. Nogen som ved
hvorfor?, eller har løsning på problemet... Jeg har søgt på nettet, men kan
ikke blive klog på det som står.
Mvh
-LC

Fra : Ole C

Dato : 04-02-08 21:55

L. Carlsen skrev blandt andet:

> [...]
> bagefter. Nogen som ved hvorfor?, eller har løsning på problemet...
> Jeg har søgt på nettet, men kan ikke blive klog på det som står.

"ssmmgr.exe" er "Samsung Status Monitor Manager" - en printer monitor,
så vidt jeg kan se.
Men et sted står der at såkaldt malware kan optræde "forklædt" som en
fil med samme navn.
Så prøv at scanne med SuperAntispyware: www.superantispyware.com - og
hvis ikke det hjælper, må der være gået ged i din printer-software. Hvis
det er tilfældet, så prøv at slette den og re-installér, så forsvinder
fejlen sandsynligvis.

--
vh
Ole C

Fra : L. Carlsen

Dato : 05-02-08 06:25

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke det hjælper, må der være gået ged i din printer-software. Hvis det er
> tilfældet, så prøv at slette den og re-installér, så forsvinder fejlen

Scanningen viser ingenting, så jeg prøver at opdatere evt. reinstallere min
printerdriver. Tak for svaret.
Mvh
-LC

Fra : Ole C

Dato : 05-02-08 10:20

L. Carlsen skrev blandt andet:

> Scanningen viser ingenting, så jeg prøver at opdatere evt.
> reinstallere min printerdriver. Tak for svaret.

Selv tak.

--
vh
Ole C

Fra : L. Carlsen

Dato : 05-02-08 06:27

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> L. Carlsen skrev blandt andet:

> "ssmmgr.exe" er "Samsung Status Monitor Manager" - en printer monitor, så
> vidt jeg kan se.

Samsung!! - det må/kan være noget med min gamle telefon?! Det vil jeg også
lige lure lidt på... eller mit kamera...
-LC

Fra : Ole C

Dato : 05-02-08 10:19

L. Carlsen skrev blandt andet:

> Samsung!! - det må/kan være noget med min gamle telefon?! Det vil jeg
> også lige lure lidt på... eller mit kamera...

Ja, hvis du slet ikke har en Samsung printer, så var det nok på tide at
få ryddet ud på computeren.
Kig listen under Tilføj og fjern programmer igennem - og når du så har
fjernet det overflødige der, så giv maskinen en tur med for eksempel
CCleaner.

--
vh
Ole C