MS Windows
briani 27239
Chkdsk kører ved hver opstart
Fra : Henning Larsen

Dato : 03-02-08 17:29

Jeg har kørt Chkdsk i Kommando-prompt, for at få løst et problem. Men når
Windows (XP Home SP2) startes, kører CHKDSK nu hver gang. Hvordan får man
den til at lade være med det?

Henning

Fra : jama

Dato : 03-02-08 18:10

"Henning Larsen" <dummy@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows (XP Home SP2) startes, kører CHKDSK nu hver gang. Hvordan får man

Du må på en eller anden måde, ha fået chkdsk til at starte ved windows
opstart. Skriv msconfig i kør og se så, om chkdsk er i start og fjern
hakket, hvis den er ellers kan jeg ikke se, hvorfor chkdsk skulle starte op.
Mvh.Jama

Fra : O. Skjold

Dato : 03-02-08 18:54

Henning Larsen skrev i

<klip>

> Jeg har kørt Chkdsk i Kommando-prompt, for at få løst et
> problem. Men
> når Windows (XP Home SP2) startes, kører CHKDSK nu hver gang.
> Hvordan får man den til at lade være med det?

- Åbn regedit
- Find HKLM/System/ControlSet001/Control/Session Manager
- Ændr nøglen "BootExecute" til "autochk /k:x *" (uden
anførselstegn) hvor x er drevbogstavet.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Henning Larsen

Dato : 03-02-08 20:07

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Find HKLM/System/ControlSet001/Control/Session Manager
> - Ændr nøglen "BootExecute" til "autochk /k:x *" (uden anførselstegn) hvor

Jeg har også fundet dette tip, bortset fra nøglen skulle hedde
HKLM/System/CurrentControlSet/Control/Session Manager. Jeg vil prøve tippet
i morgen, når jeg igen har adgang til PC'en.

Henning

Fra : O. Skjold

Dato : 03-02-08 20:42

Henning Larsen skrev i

<klip>

> Jeg har også fundet dette tip, bortset fra nøglen skulle hedde
> HKLM/System/CurrentControlSet/Control/Session Manager. Jeg vil
> prøve
> tippet i morgen, når jeg igen har adgang til PC'en.

Ok.... Men husk, at selvom dette stopper automatisk check af
disken, så fjerner det ikke _årsagen_ til det automatiske check.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)