/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Nyt Trådløst netværk     Linksys
Fra : Vidal


Dato : 05-02-08 16:13

Nu har jeg fået mit nye netværk installeret, men
jeg kan ikke finde ud af, hvordan man beskytter
det, så udefra kommende ikke begynder at hente
børneporno ol fra mit net. Ikke jeg tror, det er
så sandsynligt, men - better safe than sorry.

Er der nogen programmer, der kan overvåge trafikken,
så jeg kan se, hvad der egentligt rører sig på den
trådløse del.

Den er sat op med to trådløse og to med tråd.

På CD'en, der fulgte med, er der sandsynligvis
noget, men når jeg når til punkt 7 i opsætningen,
vil den på nettet og kræver et password der.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

 
 
Vidal (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 05-02-08 16:18

Vidal skrev:

> På CD'en, der fulgte med, er der sandsynligvis
> noget, men når jeg når til punkt 7 i opsætningen,
> vil den på nettet og kræver et password der.

Jeg har forsøgt at gå ind på http://192.168.1.1, altså
routerens ip, men den kræver og brugernavn og pass
og jeg nåede aldrig frem til at få det indstillet ved
installeringen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Max (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 05-02-08 16:22

Hej Vidal

> Jeg har forsøgt at gå ind på http://192.168.1.1, altså
> routerens ip, men den kræver og brugernavn og pass
> og jeg nåede aldrig frem til at få det indstillet ved
> installeringen.

Hvis du nu kikker i manualen, ja så finder du nok
standard brugernavn og password, det plejer
at være noget der ligner admin og admin, sørg
nu for at få dem lavet om til noget du kan huske.

--
Mvh Max



Peter Larsen (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 05-02-08 16:46

Vidal wrote:

> Vidal skrev:

>> På CD'en, der fulgte med, er der sandsynligvis
>> noget, men når jeg når til punkt 7 i opsætningen,
>> vil den på nettet og kræver et password der.

intet brugernavn, password admin - det linksys default ex works.

> Jeg har forsøgt at gå ind på http://192.168.1.1, altså
> routerens ip, men den kræver og brugernavn og pass
> og jeg nåede aldrig frem til at få det indstillet ved
> installeringen.



Vidal (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 05-02-08 19:55

Peter Larsen skrev:
> Vidal wrote:
>
>> Vidal skrev:
>
>>> På CD'en, der fulgte med, er der sandsynligvis
>>> noget, men når jeg når til punkt 7 i opsætningen,
>>> vil den på nettet og kræver et password der.
>
> intet brugernavn, password admin - det linksys default ex works.
>
>> Jeg har forsøgt at gå ind på http://192.168.1.1, altså
>> routerens ip, men den kræver og brugernavn og pass
>> og jeg nåede aldrig frem til at få det indstillet ved
>> installeringen.

Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Jesper Poulsen (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 05-02-08 19:52

Vidal wrote:

> jeg kan ikke finde ud af, hvordan man beskytter
> det, så udefra kommende ikke begynder at hente

Et godt sted at starte er at sætte "Wireless SSID Broadcast" til 'Disable'.

Wireless Security sætter du til WPA2 Pre-Shared Key Only
(http://en.wikipedia.org/wiki/Pre-shared_key) og TKIP+AES.


> Er der nogen programmer, der kan overvåge trafikken,
> så jeg kan se, hvad der egentligt rører sig på den
> trådløse del.

Hvis du vil vide det, så skal du kunne sniffe på de krypterede
forbindelser eller bruge en alternativ firmware
(http://en.wikipedia.org/wiki/Wrt54g).


--
Mvh
Jesper Poulsen

Straight Talk (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Straight Talk


Dato : 05-02-08 21:30

On Tue, 05 Feb 2008 19:51:45 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Vidal wrote:
>
>> jeg kan ikke finde ud af, hvordan man beskytter
>> det, så udefra kommende ikke begynder at hente
>
>Et godt sted at starte er at sætte "Wireless SSID Broadcast" til 'Disable'.

Næh, det er faktisk et skidt sted at starte. Der er ingen sikkerhed i
det og man risikerer i stedet at udsætte sig selv for
forbindelsesproblemer.

>Wireless Security sætter du til WPA2 Pre-Shared Key Only
>(http://en.wikipedia.org/wiki/Pre-shared_key) og TKIP+AES.

Det var straks bedre.

>> Er der nogen programmer, der kan overvåge trafikken,
>> så jeg kan se, hvad der egentligt rører sig på den
>> trådløse del.
>
>Hvis du vil vide det, så skal du kunne sniffe på de krypterede
>forbindelser eller bruge en alternativ firmware
>(http://en.wikipedia.org/wiki/Wrt54g).

Jesper Poulsen (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 06-02-08 11:07

Straight Talk wrote:

> Næh, det er faktisk et skidt sted at starte. Der er ingen sikkerhed i

Jo, for det skriger ikke op om sin eksistens. Hvad andre ikke kan se kan
de heller ikke finde.

Jeg kender flere der har gjort dette og de har ingen problemer i den
retning - tværtimod.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Straight Talk (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Straight Talk


Dato : 06-02-08 12:13

On Wed, 06 Feb 2008 11:07:20 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Straight Talk wrote:
>
>> Næh, det er faktisk et skidt sted at starte. Der er ingen sikkerhed i
>
>Jo, for det skriger ikke op om sin eksistens. Hvad andre ikke kan se kan
>de heller ikke finde.

Det garanterer jeg dig for de kan hvis det er det de vil. Det kræver
sgu ikke den store hacker-eksamen.

>Jeg kender flere der har gjort dette og de har ingen problemer i den
>retning - tværtimod.

Det er da godt de ikke har problemer. Men det er der både nogle
netkort der har og for så vidt også de mest gængse OS'er. Og at
anbefale det er derfor en rigtig dårlig ide' når der alligevel ingen
fordele er ved det. Der er højst noget psykologisk "det gi'r mig en
god mave-fornemmelse" over det. Det er udelukkende pseudo-sikkerhed i
stil med "stealth", MAC-filtrering og tilsvarende fis.

Læs og forstå:
http://blogs.technet.com/steriley/archive/2007/10/16/myth-vs-reality-wireless-ssids.aspx

Bjarke Andersen (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 06-02-08 12:37

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> crashed Echelon writing
news:47a986d8$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jo, for det skriger ikke op om sin eksistens. Hvad andre ikke kan se kan
> de heller ikke finde.

Hvad folk gerne vil se, kan de få at se.

Netværk der ikke broadcaster SSID kan findes alligevel.

--
Bjarke Andersen

Asbjorn Hojmark (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 06-02-08 14:55

On Wed, 06 Feb 2008 11:07:20 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Hvad andre ikke kan se kan de heller ikke finde.

Problemet er bare, at man *godt* kan se et trådløst net, selvom
SSID'et ikke broadcastes. Derfor har det ingen reel sikkerhedsmæssig
værdi.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Jesper Poulsen (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 05-02-08 19:55

Vidal wrote:

> jeg kan ikke finde ud af, hvordan man beskytter
> det, så udefra kommende ikke begynder at hente

Sørg også for at slå http fra som mulighed for administration. Brug
_kun_ https.


--
Mvh
Jesper Poulsen

John (07-02-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 07-02-08 13:23

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen programmer, der kan overvåge trafikken

Måske kan du finde noget her:

http://www.snapfiles.com/Freeware/network/fwnetmoni.html

John



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste