Array med flere nøgler per element
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-07-01 18:25

Kan man i et array have flere nøgler per element? Det, jeg gerne vil have,
er et array, hvor hvert element både har en almindelig numerisk nøgle og en
tekstnøgle. Kan det lade sig gøre? PHP har jo tilsyneladende allerede den
slags arrays (det er i hvert fald et lignende array, man får med
mysql_fetch_array - der kan både bruge kolonnenummeret og kolonnenavnet).

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 15-07-01 18:34

On Sun, 15 Jul 2001 19:25:14 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> [...]
>slags arrays (det er i hvert fald et lignende array, man får med
>mysql_fetch_array - der kan både bruge kolonnenummeret og kolonnenavnet).

Det tror jeg ikke.

Det er jo heller ikke to nøgler for et element, men to nøgler til to
elementer. At det så er det samme indhold er en helt anden sag.

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-07-01 18:39

Stefan Bruhn wrote:

> Det tror jeg ikke.
>
> Det er jo heller ikke to nøgler for et element, men to nøgler til to
> elementer. At det så er det samme indhold er en helt anden sag.

Okay, så skal jeg altså bruge to arrays et i stedet et (eller have to ens
elementer med forskellige nøgler i ét array). Tak for hjælpen.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-07-01 22:27

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message
> [...]
> er et array, hvor hvert element både har en almindelig numerisk nøgle og

Ehm, men det er jo ikke noget specielt array, det er jo bare den måde man
har lavet arrayet på.. ?

<?php
$j='Nezar';
$b=Array();
$b[0]=$j;
$b['fez']=&$b[0];
print_r($b);
?>

så kunne man måske lave en push funktion til at gøre det lidt lettere at
tilføje elementer:
<?php
function push(&$array,$key,$val){
$array[]=$val;
$array[$key]=&$array[(sizeof($array)-1)/2];
}
$j=array();
push(&$j,'fez','r0x');
push(&$j,'nezar','rewlz');