penryn
Fra : dw

Dato : 05-02-08 21:43

jeg har en computer med en pentium D på en socket lga775, og jeg ville
gerne opgradere det med en penryn processor..
Hvad skal jeg undersøge for at vide om det kan lade sig gøre?

Fra : the hansens

Dato : 05-02-08 21:56

"dw" <dw@invalidespammerdyr.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har en computer med en pentium D på en socket lga775, og jeg ville
> gerne opgradere det med en penryn processor..
> Hvad skal jeg undersøge for at vide om det kan lade sig gøre?

Hviket "bundbrædt" har du?

Fra : dw

Dato : 05-02-08 22:07

the hansens skrev:
> "dw" <dw@invalidespammerdyr.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hviket "bundbrædt" har du?
> Mvh

heh aner det ikke. Det er en dell...
chipset er Intel 945P
humm æv. det kan kun klare 800 eller 1066 MhZ på bussen. så skal det
vidst også skiftes

Fra : Hans

Dato : 05-02-08 22:16

dw wrote:

> heh aner det ikke. Det er en dell...
> chipset er Intel 945P
> humm æv. det kan kun klare 800 eller 1066 MhZ på bussen. så skal det
> vidst også skiftes

Ingen tvivl om det. Det understøtter ikke de nye Intel cpu'er.

Hans

Fra : the hansens

Dato : 05-02-08 22:43

> Ingen tvivl om det. Det understøtter ikke de nye Intel cpu'er.
>
> Hans

enig med hans.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 22:51

dw wrote:
> [...]

Vær lige sikker på at du kan få et andet bundkort til at passe i kassen. De
Dell jeg har set, har ikke haft standard ATX-form factor. ( Lige som Compac
og IBM )

mvh Ebbe