Køler til Socket 478B ?
Fra : Peter \(8450\)

Dato : 05-02-08 19:46

Hej!

Jeg har en ældre Medion maskine med en Celeron CPU som sidder i en socket
478B. Blæseren på køleren er begyndt at larme rigtig meget, og det har ikke
hjulpet noget at rense køler + blæser. Jeg gav også blæseren et par dråber
symaskine-olie i "hullet" under klistermærket hvilket jeg ellers synes
plejer at hjælpe, men det gjorde det ikke i dette tilfælde

Derfor leder jeg efter en ny køler til maskinen, men det ser ud til at være
helt umuligt at købe en køler til socket 478B !? Jeg har købt en til socket
478, men den passer desværre slet ikke. Er der nogen der kan hjælpe med at
finde en køler? Eller har i gode råd til hvor jeg skal søge? Jeg har ikke
noget imod at købe på fra udenlandske webshops hvis de ellers virker
troværdige..

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-02-08 00:00

Peter (8450) wrote:

> Derfor leder jeg efter en ny køler til maskinen, men det ser ud til at være

Det du leder efter er en ny blæser

Jesper Poulsen

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 06-02-08 18:03

"Jesper Poulsen" wrote:

> Det du leder efter er en ny blæser

I know, men den blæser der sidder på køleprofilen er monteret på en ret
speciel måde (typisk medion pc'er..).
Såe.. jeg tvivler på at jeg kan finde en blæser der passer, og så tænkte jeg
det var nemmere med en hel "køler" (som jeg kalder køleprofil+blæser)

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-02-08 18:16

Peter (8450) wrote:

> I know, men den blæser der sidder på køleprofilen er monteret på en ret
> speciel måde (typisk medion pc'er..).

Tag et billede så vi kan se.

Jesper Poulsen

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 06-02-08 22:39

"Jesper Poulsen"
> Tag et billede så vi kan se.

Well, lige nu har jeg lavet "7-volt tricket"
(http://hjem.get2net.dk/boelle/Guider/5-7-12-volt.htm) og på den måde fået
blæseren til at larme lidt mindre.

Så må vi se om jeg kan leve med det, eller jeg sætter en mere lydløs blæser
fast med nogle strips. Der er alligevel ikke vindue i siden af maskinen så
man kan se hvor kønt det ser ud..

--
Peter Bak