Høj alder, uændret hukommelse
Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-08 02:56

Høj alder med perfekt hukommelse er nemt for alle

Hjernen ved vi intet brugbart om.

Ved blodpropper, som desværre har ramt klæbehjernen hos Glistrup, bliver
forskellige hjernedele ødelagt af iltmangel, men ofte er den lagrende
harddisk fordelt over hele hjernebarken ("hologramatisk")

At myelinisering i tidlig barndom giver tendens til en stationær, overordnet
hardwiring,

ændrer ikke på at meget er dynamisk og meget nedbrydes og bygges op dagligt

(ligesom at i andre organer dannes og helbredes småbitte kræftsvultser hele
tiden)

Jeg tror at ærlighed og mindre skuespil giver katastrofale selvmodsigelser
og en dårlig hukommelse.

Da læger er værdiløse ser jeg bedre indsigt i hjernens ændringer med alderen
i citater som nedesnstående

Ronald Reagan var slem at høre i sit sidste år som præsident - han havde
Altzheimer hvor bindevæv erstatter dele hjernen og det er man totalt
magtesløs overfor

Han skuepillede på rutinen men kom med svipsere hvor han sagde det modsatte
af hvad var intentionen og kun pga charme slap han fra det - han var klart
splittet og selvmodsigende.

At bevare sig åndsfrisk er nok mere om at have klart mål og ingen accept af
selvmodsigelser end om motion - her var Glistrup helt i top, men det hjalp
ham ikke.

Han kan måske arbejde sig op til normalitet hvis ikke der kommer ny
blodpropper.

Min ærlige far og min knap så ærlige mor var helt uden ny typer
selvmodsigelser i den sidste tid

og det kan nok blive alles skæbne - hvis de vil - og hvis ikke samfundet
dyrker for meget tillært hjælpeløshed.

Genfinding af data sker både når viljen kræver det og pr refleks når
associationer og tillærte, betingede reflekser udløses

Der er intet brugbart at hente i at sammenligne korttidshukommelse og
langtids med ram og harddisk.

Målet med at genfinde data er at lægge dem frem for bevidstheden så
intelligensen kan kombinere og dermed problemløse.

Senildemente har undertiden fin, delvis intakt langtidshukommelse og kan
køre på rutiner og huske lange passager,

Men det er vist korttidshukommelsen der skal hjælpe med at få bragt det
rigtige frem

OM HUKOMMELSE

Many a man fails to become a thinker, simply because his
memory is too good. Nietzsche

Rm Mennesket er et dyr, der aldrig lærte at
glemme. Det er bundet til mindernes evige kæde, og denne kæde følger med,
hvorhen det end søger. Nietzsche

Rm "We live in fear of memory and of turning inward" because
there "are spirits all around us, every moment of our life wants to say
something to us" Nietzsche

Rm A retentive memory may be good thing, but
the ability to forget is the true token of greatness. Elbert Hubbard, The
Notebook, 1927

Rm Alt er ham tillladt, kun ikke at glemme sig selv. Det betyder
på den anden side, at alt er forbudt med undtagelse af det ene, som
umiddelbart er nødvendigt for et hele.Kafka

rm At hukommelse sættes ud af kraft kendetegner al handling.
Nietzsche(Historiens nytte, "Forgetfulness is the property of all action")

Rm Cheerfulness, the good conscience, the joyful deed,
confidence in the future - all of them depend, in the case of an individual
as of a nation, on the existence of a line dividing the bright and
discernible from the unilluminable and dark; on one's being just as able to
forget at the right time as to remember at the right time. Nietzsche

Rm Den der gør noget, er altid samvittighedsløs, en samvittighed
ejer kun den, der betragter handlingen. Goethe

rm Det er derfor af den største betydning, at man ikke slæber
rundt på unødvendige kundskaber, der fortrænger dem, man har brug for.
Sherlock Holmes i Arthur Conan Doyle, En studie i rødt

Rm Education is what survives when what has been learnt has
been forgotten. Professor B. F. Skinner 1904 - 1990

rm En god samvittighed skyldes tit en dårlig hukommelse.
Anonym

rm En mand af høj rang, gør klogt i at udvikle nådig hukommelse,
AT BEMÆRKE GODE KVALITETER HOS FOLK OG HUSKE DEM PRÆCIST. På den måde holder
han folk i en sympatisk afstand. Nietzsche

Rm Erindringen er den dagbog, vi alle bærer hos os. Oscar Wilde

rm Glemslen er glædens forbundsfælle. Jahannes Smith

rm Glemsomhed er en egenskab ved al handling. Nietzsche

rm Hvad menneskene søger, er glemsel og trøst - ikke viden.
Maxim Gorki

Rm Hvordan kan det være, at vores hukommelse er god nok til i
mindste detalje at huske, hvad der er sket os, men ikke god nok til at
huske, hvor tit vi har fortalt det til den samme person? Francois De La
Rochefoucauld

rm I virkeligheden lever vi kun, når vi glemmer. Gottfried Benn

RM In the smallest and the greatest happiness, there is always
one things that makes it happiness: the power of forgetting. Nietzsche

Rm Ingen kan garantere for sin erindrings korrekthed. Arthur
Koestler

rm It is our noticing them that puts things in a room, our
growing used to them that takes them away again and clears a space for us.
Marcel Proust 1871 - 1922

rm Livet er det, der sker med os, mens vi har travlt med at
lægge andre planer. Thomas La Mance

Rm Livet er en rejse. Jo mindre bagage, man har med, desto flere
indtryk kan man tage med. Hanna Schygella

rm Lykke er et spørgsmål om at have et godt helbred og en dårlig
hukommelse. Ingrid Bergman

rm Mange forstår sig på at mishandle og forvirre deres egen
hukommelse for i det mindste at få en hævn over den eneste medvider: -
skammen er opfindsom.

Rm Nederlag skal op i lyset, ikke graves ned. Det er af dem man
bliver menneske. Aksel Sandemose

Rm Not to know certain thing is a great part of wisdom. Hugo
Grotius 1583 - 1645

Rm You know more than you think you do. Dr. Benjamin Spock
1903 -

rmalD Hvad der gør alderdommen så tung at bære, er ikke ens åndelige
og fysiske evners svigten. Men byrden af ens erindringer.
Sommerset Maugham

rmchfi Mange bliver ikke tænkere, fordi deres hukommelse er for god.
Nietzsche

rmd Takket være en svag karakter og en svag hukommelse, har jeg
haft et godt liv. George Bernard Shaw

Rmdd Livet ville være umuligt, hvis man huskede. Alt består i at
vælge, hvad man bør glemme. Roger Martin du Gard

Rmdd Vi gjør det på samme måte i våken tilstand som i drømmen. Vi
oppfinner og oppdikter først de mennesker som vi omgås, -og glemmer dem
straks etter.Nietzsche

RMEMBikudu Memory is a crazy woman that hoards colored rags and
throws away food. Austin O'Malley

rmff To be wronged is nothing unless you continue to remember it.
Confucius

rmfs1 Forstå. Altid skal man forstå. Jeg vil ikke forstå. Jeg kan
give mig til at forstå, når jeg bliver gammel. Jean Anouilh

rmHæ Women and elephants never forget an injury. Saki (H.H.Munro),
Reginald, 1904

rmik Metode er hukommelsens moder. Thomas
Fuller

RMikudkh Quite literally, a man's memory is what he forgets with. (Memory
is what makes you wonder what you've forgotten.) Odell
Shepard

RMikVi Many a man fails to become a thinker simply because his memory
is too good. Nietzsche

RMikvi Tåber og kloge folk er lige uskadelige. Kun halvtåberne og de
halvkloge, de er de farligste. Goethe

rmiz "Det er mig ikke nok at lynet ikke mere gør skade. Jeg vil
ikke aflede det: det skal lære at arbejde for mig". Zarathustra/Nietzsche
(bog4 kap 13,7.)

rmsb To be wronged is nothing unless you continue to remember it.
Confucius

rmskviuik Mennesket er et dyr, der aldrig lærte at glemme. Det er bundet
til mindernes evige kæde, og denne kæde følger med, hvorhen det end søger.
Nietzsche

rmsv Det eneste, man behøver i livet, er dumhed og troen på sig
selv, så er succesen givet. Mark Twain

rmsv En god samvittghed står ofte i gæld til en dårlig hukommelse.
Frithiof Brandt

rmsv Forgetfulness is a property of all action. Nietzsche

rmSv Forskellen på en god og en dårlig samvittighed består ofte kun
i en smule glemsomhed. Truman Capote

rmsvkmmk Den handlende er altid samvittighedsløs; kun den betragtende har
samvittighed. Goethe

RmThe best cure for hypochondria is to forget about your own body and get
interested in someone else's. Goodman Ace

rmux Every extension of knowledge arises from making the conscious
the unconscious. Nietzsche

rmuxikudu Memory is a crazy woman that hoards colored rags and throws away
food. Austin O'Malley

QUOTES OM ALDER
al Den guderne elsker, dør ung.
Plautus

Al Capone

Al En mand er aldrig ældre end den kvinde, han er sammen med.
Groucho Marx

al Efterhånden som vi bliver ældre, bliver vi
både klogere og tåbeligere. La Rochefoucauld

Al Vi kommer til livet med forseglede ordrer.
.. Søren Kierkegaard

Al A man is only as old as the woman he feels. Groucho Marx

al A man shouldn't fool with booze until he's fifty; then he's
a damn fool if he doesn't. William Faulkner 1897 - 1962

Al Ældre mennesker elsker at give gode råd. Det kompenserer for
deres manglende evne til at være et dårligt eksempel. la Rochefoucauld

Al Alderdommen, især en alderdom fuld af hæder, har så stor
anseelse, at den er mere værd end alle ungdommens glæder. Cicero

Al Anyone who stops learning is old, whether at twenty or
eighty. Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is
to keep your mind young. Henry Ford 1863 - 1947

Al At 50, everyone has the face he
deserves. George Orwell, last words in his notebook, 1949

al De første fyrre år af vores liv leverer teksten, de
følgende tredive kommentaren til den.
Schopenhauer

Al De unge tror, at de gamle er nogle fjolser; men de gamle
ved, at de unge er det. George Chapman

al Den, som kan få afslutningen af sit liv til at stemme
overens med begyndelsen, er den lykkeligste blandt mennesker.Goethe

al Det er alderens velsignelse, at man kan betragte kvinder
med behag,, men uden begær. Arthur Schopenhauer

al Det går ned at bakke fra det øjeblik man fylder atten.
Mick Jagger Det er bedre at være en 17 årige pige end at være en 17 årig
dreng. Simon Spies

al Enhver mand over fyrre er en slyngel. George
Bernard Shaw

al Hvad er ungdom? En drøm. Hvad er kærligheden? Drømmens
indhold. Søren Kierkegaard

Al Hver generation griner ad de gamle metoder, mens de til
punkt og prikke følger den ny. Henry David Thoreau (1877-1862)

Al I am long on ideas, but shor t on time. I expect to
live only about a hundred years. Thomas Alva Edison 1847 - 1931

Al It is an illusion that youth is happy, an illusion of those
who have lost it. W. Somerset Maugham

al It seems, in fact, as though the second half of a man's
life is made up of nothing but the habits he has accumulated during the
first half. Fedor Dostoevsky 1821 - 1881

al Jeg er blevet spurgt om, hvad jeg mest af alt ønsker mig i
anledning af min 87 års fødselsdag. Det skal jeg sige Dem: en
fadderskabssag. George Burns

Al Jeg er ikke ung nok til at vide alt. Oscar Wilde

Al Jo ældre jeg bliver, desto sjovere bliver livet. Arthur
Miller

Al Le ikke af de gamle - du vil selv ende sådan. Kinesisk
ordsprog

al Mænd, der i fremrykket alder spiller unge, synes
fortrinsvis at være dem, der ingen ungdom har haft.
Frithiof Brandt 1892-1964

al Modenhed er alt, Edgar af Clouster King Lear Shakespeare

al Når man er ung, forguder og foragter man uden den sans for
nuancer, som er den største gevinst livet giver os. Nietzsche

al Paulus: Da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige.

Fra : Rado

Dato : 04-02-08 10:36

On Mon, 4 Feb 2008 02:55:36 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Høj alder med perfekt hukommelse er nemt for alle

"Du lever rent bogstaveligt i dine forestillingers krop. Du erkender
gennem dine forestillingers krop. Dine forestillinger kan styrke eller
svække dit syn. De kan styrke eller svække din hørelse og en hvilken
som helst anden af dine sanser.

Hvis du for eksempel tror, at din hørelse efter et bestemt antal år
bliver dårligere, så bliver den det også. Du begynder i så fald at
bruge denne sans mindre, og for at kompensere overfører du ubevidst
din opmærksomhed til de øvrige sanser; lidt efter lidt atrofierer din
høresans, fordi du aldrig bruger den.

En sansefunktion kan betragtes som en vane. I det anførte eksempel
glemmer du at høre ordentligt, fordi du tror på din forestilling. Alle
de små manipulationer, som er nødvendige for hørelsen, bliver ubevidst
undertrykt. Derefter følger den egentlige fysiske svækkelse. Denne
svækkelse indtræder imidlertid som det andet og ikke som det første
led i processen.

En tilsvarende udvikling kan finde sted på næsten alle fysiske
områder. Som regel er der tale om mere end én forestilling. I
forbindelse med forestillingen om, at synet svækkes, tror du måske
også på, som netop omtalt, at hørelsen nødvendigvis bliver dårligere
med alderen, og disse to forestillinger ledsages af troen på, at man
med alderen automatisk bliver afkræftet så meget, at man ikke længere
kan klare sig på normal måde i hverdagens miljø. Denne forestilling
sørger netop for, at en sådan tilstand materialiserer sig. (Pause.)

Omvendt kan man også tro på, at man bliver klogere med alderen, at
selverkendelsen skaber en sindsro, man ikke har kendt tidligere i
tilværelsen, at man har en langt bedre forståelse af tilværelsen
takket være en skærpet indsigt, og at de fysiske sanser bedre kan
påskønne stimuli af enhver art. Hvis man nærer en sådan forestilling,
kommer man også til at opleve denne virkelighed fysisk. Det fysiske
apparat retter sig efter dine forestillinger og kan således bevare sin
sundhed.

Du må indse, at dine tanker og forestillinger ikke kun er
skyggebilleder uden substans. De er elektromagnetisk virkelighed. De
påvirker din fysiske eksistens og oversættes automatisk af dit
nervesystem til grundsubstansen i dit kød og i din erfaring."

fra Jane Roberts, "Den Personlige Virkelighed"

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-08 12:06

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nervesystem til grundsubstansen i dit kød og i din erfaring."
>
> fra Jane Roberts, "Den Personlige Virkelighed"

Det er en fremragende beskrivelse af psykosomatisk sygdom fx hypokondri du
leverer
Det vejer tungt i megen alderdomssvækkelse

Fra : N/A

Dato : 05-02-08 19:55

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-08 19:55

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
On 4 Feb., 10:35, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> [...]
> nervesystem til grundsubstansen i dit kød og i din erfaring."
>
> fra Jane Roberts, "Den Personlige Virkelighed"

Jeg tror øjenene svækkes ved at vi bruger briller der skal få os til
at kunne se små ting tydeligt hele tiden. En mellemting er bedre.

Ja, hjælpemidler gør os svage

Placebomedicin virker kortsigtet - SELVOPFYLDENDE PROFETIER er om fantasiens
magt som fint beskrives i artiklen om Den Personlige Virkelighed

Her nogle citater

Det er ved at undlade at tro på sine medmennesker, at man gør dem til
løgnere. Tao-Te-King, French proverb

Sp Jeg er et af disse ulykkelige mennesker, der får kedelige
bordherrer til at yde deres ypperste - netop i den disciplin. Edith Sitwell

Sp One should believe in marriage as in the immortality of the
soul. Honoré de Balzac

Sp Vi bedende må blive velsignende.Nietzsche

Sp1 Det er ikke, hvad man er,der tæller- der er, hvad de tror, man
er. Andy Warhol

Sp1 En optimist er én , der siger, at en flaske er halvt fuld, når
den er halvt tømt. Elbert Hubbard

Sp1 For at have talent, må man være overbevist om, at man har det.
Gustave Flaubert

Sp1 Human reason needs only to will more strongly than fate, and
she is fate! Thomas Mann

Sp1 If you treat men the way they are, you never improve them. If
you treat them the way you want them to be, you do. Johann von Goethe 1749 -
1832

Sp1 Jo mere man vil, desto mere kan man. Charles
Baudelaire

Sp1 Man is what he believes.
Chekhov (1860-1904) Russian Short Story Writer and Dramatist

sp1 Vor personlighed opstår af andres tanker Proust

Sp1f Så snart en kvinde har gjort en mand til en torsk, bilder hun
ham ind han er en løve med jernvilje. Honoré de balzac

Sp1f Ved at elske, bliver kvinden det, som hun ser ud som, i sin
elskers fantasi. Nietzsche

SP1fam Å forføre ens neste til en god oppfatning om en og senere selv
tro fullt og fast på nestens oppfatning. Hvem kan gjøre kvinnene et slikt
kunststykke etter?- Nietzsche

Sp1fam At forføre ens næste til en god mening og derpå tro troskyldigt
på denne ens næstes mening: hvem kan hamle op med kvinderne i dette
kunststykke? - Nietzsche

Sp1fam To love a thing means wanting it to live.
Confucius

Sp1fam When one has not had a good father, one must create one.
Friedrich Nietzsche

Sp1fam"Den sikreste måde at bekæmpe den mandlige sygdom, selvforagt, er at
blive elsket af en begavet kvinde. Nietzsche

Sp1ff "When a man loves a woman, he is a good liar about himself and
to himself.He seems to himself transfigured, wiser, stronger, richer, more
perfect. He becomes more perfect. Nietzsche

Sp1ff En dame er en kvinde, hvis tilstedeværelse bevirker, at
mændene opfører sig som herrer. Anonym

Sp1ff Enhver kvinde venter af en mand, at han holder, hvad hun
forventer af ham. Chariklia Baxevanos

Sp1ff Hvis kvinder behandles som andenklassses borgere, vil de
opføre sig som dem. Shirley Summerskill

Sp1ffff If a woman wants to hold a man, she has merely to appeal to
what is worst in him. We make gods of men, and they leave us. Others make
brutes of them and they fawn and are faithful. Oscar Wilde

sp1fy Hun var ikke smuk, men hun kunne have været køn, hvis en eller
anden havde fortalt hende, at hun var smuk.
J. B. Priestley

SP1kå Styrke gennem glæde. Hitler

Sp1kå 'Every man is like the company he wants to keep.Euripides

Sp1kå, Suggestionen er den grundlæggende Faktor i Massernes Psykologi.
Freud

Sp2 Man træder gerne den på nakken, der bukker for dybt. Danske ordsprog

Sp2 Når du ser ned i en afgrund, ser afrunden op i dig.
Nietzsche

sp2 `A boy gets to be a man when a man is needed.'
Unknown

Sp2 Det er utroligt, hvad man ikke kan, når man af et ærligt
hjerte ikke vil. Piet Hein

sp2 Det er ved at undlade at tro på sine medmennesker, at man gør
dem til løgnere. Tao-Te-King, French proverb

sp2 Enhver, der tvivler på, at han er et geni, er talentløs.
Edmond Concourt

sp2 Hvis du blot vil, hvad du vil, så kan du, hvad du vil.
Friedrich Rückert

Sp2 Kun skurkene er overbevist om at få success. Og derfor har de
success. Charles Baudelaire

Sp2 Livet er mærkværdigt: hvis man nægter at godtage andet end det
bedste, så sker det, at man får det W. Somerset Maugham

Sp2 Man falder ikke, når man ikke selv troer det! H.C. Andersen

Sp2 Man never rises to great truths without enthusiasm.
Vauvenargues, Luc De Clapiers De (1717-1745)

Sp2 Mennesket lever i udkast og bliver til, hvad det gør sig til.
Jean-Paul Sartre

sP2 Når man overkommer mennesket, overkommer man sig selv - man
mestrer sine begær og gør kreativ brug af sin kraft. Nietzsche

Sp2 One man that has a mind and knows it, can always beat ten men
who haven't and don't. George Bernard Shaw

Sp2 Optræd, som om du er lykkelig; det vil bidrage til, at du
bliver lykkelig. Dale Carnegie

Sp2 The future influences the present just as much as the
past.Friedrich Nietzsche

Sp2 To the mean all becomes mean.Nietzsche

Sp2 Vi fødes som originaler og dør som kopier. Poul Borum

sp2. Treat people as if they were what they ought to be and you
help them to become what they are capable of being.
Johann W. von Goethe

Sp2kæ Everywhere, we learn only from whom we
love.Goethe

sp2kå Den som kjemper med uhyrer, må passe på at han selv ikke
bliver et uhyre. Og når du ser lenge nok ned i en avgrunn, ser avgrunnen
også inn i deg.Nietzsche

Sp2kå For an event to be great, two thing must be united . the lofty
sentiment of those who accomplish it, land the lofty sentiment of those who
witness it.Nietzsche

Sp2tfå Ånd er: hvad magt et menneskes erkendelse øver over hans liv.
Kierkegaard

sp2tfå Ånd er det liv, der selv skærer i livet.Nietzsche

sp2ti Mange er blevet dårlige mennesker, fordi de alt for tidligt
anså sig selv for at være det. Hebbel

sp2ti Our distrust justifies the deceit of others.
La Rochefoucauld

sp3 A cynic can chill and dishearten with a single word.
Emerson

Sp3 Who is firm in will, molds the world to himselfGoethe.

Sp3- Af de manges frygt opstaar massens mod.
Frithiof Brandt 1892-1964

sp3 BLIV SUPERMAN ! Af jeres vildkatte må der først blive tigre,
og af jeres gifttudser krokodiller, thi den gode jæger skal have sig en god
jagt. Nietzsche

Sp3 Den kristne beslutning om at finde verden hæslig og slet, har
gjort verden hæslig og slet. Nietzsche

sp3 Every man is himself a piece of fate. Nietzsche

sp3 He liked to like people. And therefore people liked him. Mark
Twain

sp3 Ikke det, vi oplever, men hvordan vi opfatter det, vi
oplever, det udgør vor skæbne. Marie von
Ebner-Eschenbach

Sp3 Man ler ikke, fordi man er glad, men man bliver glad fordi man
ler. Sigurd Hoel

Sp3 men ved ikke hvad vi kan blive.
Shakespeare

Sp3 Og kom ikke og fortæl mig, at du vil elskes for, hvad du er!
Du er mere værd end det, du er. Paul Géraldy

Sp3 Treat people as if they were, what they ought to be and you
help them to become what they are capable of being. Goethe

Sp3 Vor stræbens højhed er vor eneste storhed. Henri-Frédéric
Amiel

sp3 Whoever is happy will make others happy too. Anne Frank

sp31 Filmen kan også fortættes til bibelcitatet: "Tro kan flytte
bjerge"..
Matthæus 17,20 eller 21,21:17,20 Han sagde til dem: »Fordi I har så lille
en tro. Sandelig siger jeg jer: Har I en tro som et sennepsfrø, kan I
sige til dette bjerg: Flyt dig herfra og derhen! og det vil flytte
sig. Og intet
vil være umuligt for jer.21,21 Jesus sagde til dem: »Sandelig siger
jeg jer: Hvis I har tro og
ikke tvivler, kan I ikke alene gøre det med figentræet, men også
sige til dette bjerg: Løft dig op og styrt dig i havet! og det
21,22 vil ske. | Alt, hvad I beder om i jeres bønner, skal I få, når I
tror.«Eller 1. Korinterbrev 13,2: 13,2 Og om jeg så har profetisk
gave og kender alle hemmeligheder og ejer al kundskab og har al tro, så
jeg kan flytte bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet.

sp3anatom Anatomy is destiny. Sigmund Freud

sp3fvel Stil en skurk i rampelyset, og han handler som en hæderlig
mand. Napoleon

Sp3fysik Hun var ikke smuk, men hun kunne have været køn, hvis en eller
anden havde fortalt hende, at hun var smuk. J.B. Priestley

sp3ros By appreciation we make excellence in others
our own property.Voltaire (1694-1778)French Historian and Writer

Sp9 Anatomi KropAnstrengduddanfysikGensidig
korpsåndhåbindreKorpsåndlYModsatoptimist overtro i
sammensværgelsesteorierpsprojiRang
nakkeRitualfejlskæbnetillidTankekraftTankeoverførTK
TFUendeligvelsignvanevmøjnenegativvelsignprojic

spanatom Embodiment of the spirit: When a man thinks much and cleverly,

spdud Børn er utrolig gode imitatorer. Lige meget hvor hårdt man
slider for at lære dem gode manerer, opfører de sig nøjagtigt som deres
forældre. Lis Byrdal

SPHoh Å forføre ens neste til en god oppfatning om en og senere selv
tro fullt og fast på nestens oppfatning. Hvem kan gjøre kvinnene et slikt
kunststykke etter?- Nietzsche

spiqtf Ved at elske, bliver kvinden det, som hun ser ud som, i sin
elskers fantasi. Nietzsche

Spri Man vil ikke længe kunne bevare de følelser, som man man bør
nære for sine venner,

spritual Hvis der er et lige antal skridt hen til mit sæde, så får jeg
ikke mavepine i dag. Tolstoj

sptf If you think a thing evil, you make it evil. Nietzsche

SPtf Mange er blevet dårlige mennesker, fordi de alt for tidligt
anså sig selv for at være det. Hebbel

sptf Når du ser en god mand, prøv, om du kan ligne ham; når du
ser en ond mand, prøv at finde hans fejl hos dig selv.
Kung-Fu-Tse

sptf Når du tænker noget ondt, gør du det ondt. Nietzsche

spTf Når mennesket ikke længer anser sig for ondt, ophører han med
at være det!Nietzsche

Sptf When you think a thing evil, you make it evil. Nietzsche

sptf"Men elsker sine begær, ikke det begærede. Nietzsche

Sptfb For svin er al ting svinsk.Nietzsche

sptfbr Du ligner den ånd, som du begriber. Goethe

Sptfbr "Når man tænker en ting ond, gør man den ond", (for svin er
alting svinsk, for den rene er alting rent) Nietzsche - eller som Glistrup
og Erhard Jacobsen er enige om "tal hellere til kongen i vælgeren end til
pjalten i vælgeren" )

sptfo The mediocre teacher tells.

sptfvel En religion, der ikke beder - beden er bevis for armod - men
velsigner. "Fra at være bedende må vi blive velsignende."
Nietzsche

sptføjne "Og fornylig rev en kvinde et barn til sig, da det ville hen
til mig: >Tag børnene bort< råbte hun - >den slags øjne svider børnesjæle<"."Landsbyboerne
mener, at den gudløse vismand Zarathustra's nærvær vil nedbringe sygdom over
dem.

sptkb What we love, we shall grow to resemble.
Bernard of Clairvaux

SPtkproji Den som kjemper med uhyrer, må passe på at han selv ikke bliver
et uhyre. Og når du ser lenge nok ned i en avgrunn, ser avgrunnen også inn i
deg. Nietzsche

sptkraft Hvis mennesket skal yde alt, hvad man fordrer af ham, så må
han anse sig for mere end han er. Goethe

Fra : Rado

Dato : 10-02-08 21:39

On Tue, 5 Feb 2008 19:55:17 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jeg tror øjenene svækkes ved at vi bruger briller der skal få os til
>at kunne se små ting tydeligt hele tiden. En mellemting er bedre.

Ja - øjnene prøver hele tiden at normalisere sig hvis synet er
svækket, sålænge man undgår brillerne. I det øjeblik man begynder at
bruge briller, slapper de af og vænner sig til situationen. Resultat:
man får endnu sværere ved at se uden briller end før. Taler af
personlig erfaring.

Jeg kan anbefale Martin Brofmans bog "Bedre syn, ved
bevidsthedsændring":

http://www.bog-mystik.dk/default.asp?Action=Details&Item=2323

Han var selv i sin tid (snart 35 år siden) dødsdømt af lægerne på
grund af kræft, men en munk lærte ham at al sygdom er psykosomatisk,
og gav ham en meditationsmetode som han helbredte sig selv for kræften
med. Som en bivirkning opdagede han at han ikke længere behøvede at
bruge briller, hans syn var også blevet korrigeret af
bevidsthedsændringen. Han har lige siden undervist andre i at helbrede
sig selv, og masser af folk er blevet helbredt for dit og dat og/eller
har smidt brillerne ved hans hjælp.

http://www.healer.ch/success.html

Fra : Poul E Hansen

Dato : 14-02-08 15:38

On 10 Feb., 21:39, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> [...]
> bruge briller, slapper de af og vænner sig til situationen. Resultat:
> man får endnu sværere ved at se uden briller end før. Taler af

Hvis du helt har droppet brillerne gætter jeg på at din styrke ikke ar
så høj, eller at du ikke læser meget. En optiker ville give mig en
lidt høj styrke, men jeg går ikke med briller. Jeg kan ikke se helt så
tydeligt og det er da ikke altid helt problemfrit, men nu har jeg i
mange år ikke gået med briller (da jeg fik ondt i øjnene af det og har
det bedest med ikke at have dem på som en fast besanddel). Tilgengæld
bruger jeg en selvvalgt lav styrke i mine læsebriller.