Spørgsmål ang. Netexpress
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 15-07-01 17:51

Hej

Jeg får (forhåbentligt) netexpress på torsdag og har derfor nogle spørgsmål:
På opasias site synes jeg at have læst, at der medfølger en router, så det
er muligt at koble flere computerer til nettet, uden al for meget besvær -
korrekt, for jeg kan ikke finde det mere, eller skal jeg til at købe
hub/switch?

Efter Privat PC's artikel i juni-nummeret har jeg forstået, der er to måder
at komme på nettet på. En hvor man ligesom skal "ringe op" som vi kender det
fra modem, og en hvor man bare er på. Hvilken benytter netexpres?

Håber i vil besvare, selvom sidste måske er lidt OT her.

Mvh

Peter Skjelbo

--
Netværksinteresseret? Kig her:
http://www.eaid.dk/eaid.php?mid=5&action=list&list=44

Fra : Cubus

Dato : 15-07-01 18:18

> [...]
> er muligt at koble flere computerer til nettet, uden al for meget besvær -
> korrekt, for jeg kan ikke finde det mere, eller skal jeg til at købe

For at komme på nettet med flere computere uden alt for meget besvær, er det
nødvendigt med den medfølgende router, men også en hub/switch.

> Efter Privat PC's artikel i juni-nummeret har jeg forstået, der er to måder
> at komme på nettet på. En hvor man ligesom skal "ringe op" som vi kender det
> fra modem, og en hvor man bare er på. Hvilken benytter netexpres?

Allways on.

--
Cubus

Fra : Kim Greve

Dato : 16-07-01 13:19

"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@eaid.dk> skrev i en meddelelse news:ORj47.458$cV4.4182@news.get2net.dk...
> [...]
> er muligt at koble flere computerer til nettet, uden al for meget besvær -
> korrekt, for jeg kan ikke finde det mere, eller skal jeg til at købe

Køb en Switch

> [...]
> fra modem, og en hvor man bare er på. Hvilken benytter netexpres?
>
> Håber i vil besvare, selvom sidste måske er lidt OT her.

På en NE2 er du Always On, du skal konfigurere din router (2601) når du har installeret den, du skal bla. indtaste dit brugernavn og password, så sørger routeren for at logge dig på. Disse oplysninger står i den installationsvejledning du modtager sammen med routeren.

----
Kim Greve