markør
Fra : Søren

Dato : 03-02-08 13:45

Hej Ng

Hvordan for man markøren til automatisk at være i et felt når man åbner ens
side..
feks hvis man har et google søgefelt på ens side?

Mvh Søren

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-02-08 05:53

On 3 Feb., 13:45, "Søren" <s.thom...@mail.dk> wrote:
> Hej Ng
>
> Hvordan for man markøren til automatisk at være i et felt når man åbner ens
> side..
> feks hvis man har et google søgefelt på ens side?

Hvis det er det første felt i koden, bør det felt vel være markeret
ved start automatisk?

Men ellers bør man kunne sætte tabindex="1" for det felt. I så fald
skal man bare rode med tabindex for resten af felterne også (hvis de
ikke kommer i rækkefølge).

http://www.w3schools.com/tags/ref_standardattributes.asp
og
http://www.w3schools.com/htmldom/prop_text_tabindex.asp

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-02-08 06:00

On 3 Feb., 13:53, Rune Jensen <runeofdenm...@gmail.com> wrote:

> Hvis det er det første felt i koden, bør det felt vel være markeret
> ved start automatisk?

Ah, nu tror jeg, jeg véd. Du kan tvinge det igennem ved onload og så
sætte focus på feltet. Prøv clientside, hvis det andet ikke virker.

Eller måske dette gør
http://perishablepress.com/press/2006/12/04/auto-focus-form-elements-with-javascript/

MVH
Rune Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-02-08 14:04

"Søren" <s.thomsen@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan for man markøren til automatisk at være i et felt når man åbner
> ens side..
> feks hvis man har et google søgefelt på ens side?

Google bruger, så vidt jeg kan se, det klassiske javascript:

hvor f må være navnet på formularen, og q er navnet på feltet, som markøren
skal stå i.

Fra : Søren

Dato : 03-02-08 14:55

> Google bruger, så vidt jeg kan se, det klassiske javascript:

> hvor f må være navnet på formularen, og q er navnet på feltet, som
> markøren skal stå i.
Mange tak.. dejligt med så mange kloge her

Mvh Søren

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-02-08 06:14

On 3 Feb., 14:03, "Philip Nunnegaard" <phi...@fjerndettehitsurf.dk>
wrote:

> Google bruger, så vidt jeg kan se, det klassiske javascript:

> hvor f må være navnet på formularen, og q er navnet på feltet, som markøren
> skal stå i.

Jeg havde ikke overvejet, at man vel er nødt til at bruge Googles egen
navngivning, da det skal bruges hos Google selv ved søgning. Jeg
prøver at lave en test, og vender tilbage, hvis der ikke er svaret her
eller i clientside - og hvis jeg har noget succesfuldt.

PS. Det bør flyttes til Clientside

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-02-08 06:29

On 3 Feb., 14:14, Rune Jensen <runeofdenm...@gmail.com> wrote:

> Jeg havde ikke overvejet, at man vel er nødt til at bruge Googles egen
> navngivning, da det skal bruges hos Google selv ved søgning.

<clip>

Ooops... det virkede lige ud af boksen, som Philip skrev det. Jeg må
være meget fraværende i dag. Sorry.

MVH
Rune Jensen