Profiber??
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 03-02-08 21:13

Hejsa

Jeg er netop flyttet ind i et område med ProFiber. Jeg overvejer om jeg skal
hoppe med på deres vogn men kunne godt tænke mig at høre fra andre som har
prøvet det og har gode/dårlige erfaringer.

Jeg har hørt at nogen har haft problemer med routeren fra Profiber. Er det
generelt?

Jeg kører idag med en 2mb linje fra Cybercity og har faktisk kun ros til
overs for Cybercity så inden jeg skifter ville jeg gerne høre fra andre.

Monty

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-02-08 21:53

On Sun, 3 Feb 2008 21:12:33 +0100, "Monty\(7000\)"
<diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er netop flyttet ind i et område med ProFiber. Jeg overvejer
> om jeg skal hoppe med på deres vogn men kunne godt tænke mig at
> høre fra andre som har prøvet det og har gode/dårlige erfaringer.

Well, jeg har ingen erfaring med dem som kunde eller bruger, men jeg
har mødt deres tekniske folk flere gange i professionel sammenhæng.

De bygger deres net meget ambitiøst og deres tilgang til opgaven er
meget fokuseret på kvalitet og performance, så hvis det var mig, der
boede i det område, ville jeg ikke betænke mig længe.

Dog: Hvis man gerne vil have tv over forbindelsen, og interesserer sig
for (især) fodbold, vil man muligvis blive skuffet over, at man ikke i
øjeblikket kan få Viasat-kanalerne på deres bredbånds-tv.

-A

Fra : Jens

Dato : 04-02-08 09:56

"Monty(7000)" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg kører idag med en 2mb linje fra Cybercity og har faktisk kun ros til
> overs for Cybercity så inden jeg skifter ville jeg gerne høre fra andre.

Jeg kender en der har ProFiber (Han bor i Egtved). Han har lidt problemer
med LinkSys routeren, den skal slukkes/tændes engang imellem. Umiddelbart
ser det ud til at man kan tilslutte en hvilken som helst anden router i
stedet, men jeg har ikke haft tid til at prøve hos ham (han er selv ikke IT
kyndig, hvorfor jeg hjælper ham).

Selve Internet leveres af CyberCity gennem ProFiber (hos ham, muligvis
anderledes andre steder), så der tror jeg ikke du vil opleve problemer.

Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-02-08 10:39

On Mon, 4 Feb 2008 09:56:12 +0100, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> Umiddelbart ser det ud til at man kan tilslutte en hvilken som helst
> anden router i stedet, men jeg har ikke haft tid til at prøve hos ham

Man kan godt skifte routeren og få Internet-forbindelse med en hvilken
som helst anden standard hjemme-router, men det er 1) ikke supporteret
af Profiber og 2) vil ikke umiddelbart virke med telefoni og IPTV.

> Selve Internet leveres af CyberCity gennem ProFiber (hos ham, muligvis
> anderledes andre steder), så der tror jeg ikke du vil opleve problemer.

Det vil nok være mere korrekt at sige, at CyberCity i øjeblikket er
den eneste transitleverandør til Profiber. De kan supplere med andre
stort set fra dag til dag, hvis de ønsker det, så i enhver praktisk
henseende er det Profiber, der er Internet-leverandøren.

-A

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 06-02-08 22:01

Monty(7000) skrev:
> [...]
>
> Jeg kører idag med en 2mb linje fra Cybercity og har faktisk kun ros til
> overs for Cybercity så inden jeg skifter ville jeg gerne høre fra andre.

Jeg kører Profiber her i Vejle / Skibet og det virker fint.
Routeren vil jeg også sige er OK.
Der er skiftet en router her i mit område og det viser sig at det ikke
var routeren, men der var lidt brun / støj på det indgående signal,
hvilket påvirkede IP-telefonen så den til tider var død. Så det er jo
ikke routerens skyld.
De nedbrud jeg har haft her ved Profiber er i forbindelse med
lynnedslag , i deres central og det vil jeg mene at Profiber heller
ikke kan gøre for.
Så jeg vil sige at jeg er godt tilfreds med Profiber her her i Skibet.
Mvh.
KE Kofod.
Ps. har tidligere haft Arrownet gennem Jerlev Radio, og det må jeg sige
var et godt bytte, nu har jeg fået noget der virker. hi.

Fra : Dan Shapira

Dato : 14-02-08 15:51

Jeg bruge selv Profiber (10/10) og IP telefon via Telsome (som har
special betingelse for Profiber kunder) helt uden problemer.
Kan varm anbefaldes!

Profiber tester nu en router med trådløs network, den skal efter
rygterne være klar til brug i løbet af februar.
Du skal bruge profibers router for at gøre det mulig for dem at
konfigurere ip telefoni for dig.