backup af mails i Windows mail?
Fra : ATN

Dato : 04-02-08 12:08

Hej

Når jeg formaterer min harddisk, kan jeg så gemme alle mails ved at overføre
mappen "c:\Users\Anders\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\Local
Folders\Inbox" til en backup-mappe (på et andet medie) og så ligge mappen
ind igen efter en formatering?

Er der en anden og mere smart måde at gøre det på?

Mvh
Anders

Fra : Ole C

Dato : 04-02-08 14:58

ATN skrev blandt andet:

> [...]
> Mail\Local Folders\Inbox" til en backup-mappe (på et andet medie) og
> så ligge mappen ind igen efter en formatering?

Ja.

> Er der en anden og mere smart måde at gøre det på?

Det allerbedste og smarteste er efter min mening at flytte
lagringsmappen permanent til et andet drev eller en anden partition
under Funktioner>Indstillinger...>Vedligeholdelse - knappen
Lagringsmappe.
I øvrigt bør alle andre data også lægges på et andet drev/partition - og
det er meget nemt: Dokumentmappen kan bare "trækkes" over på et andet
drev, så følger alle genveje automatisk med
Men i øvrigt findes der en del programmer som også gemmer de andre
indstillinger i OE - kan ikke lige huske hvilke (Google) - men du kan
også lige kigge under Filer>Eksporter.

--
vh
Ole C