Creatives X-FI lydkort
Fra : RKJ

Dato : 04-02-08 04:53

Hej

Jeg er lidt i tvivl med denne lydkort serie. Når man checker
edbpriser.dk fås X-Fi kort fra 262,- kr (X-Fi Xtreme Audio) til 2300,-
kr (X-Fi Elite Pro) ???

Er der meget forskel i lydkvalitet elelr er det mere tilbehøret/
software der gør forskellen?

Det jeg har brug for - er et kort der kan levere en fornuftig lyd -
mest til musik men også til spil. Extra tilbehør er ligemeget.

Gode råd er meget velkomne

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-02-08 13:00

RKJ wrote:

> Det jeg har brug for - er et kort der kan levere en fornuftig lyd -
> mest til musik men også til spil. Extra tilbehør er ligemeget.

Kig på Audiotrak Prodigy 192 eller Prodigy 7,1 Hifi.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 04-02-08 13:41

"RKJ" <rkj@lite.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg ved ikke hvor forskellen mellem de forskellige kort ligger. Jeg har et
X-Fi Extreame gamer, og det har immervæk givet uhyre meget i de spil jeg nu
spiller, især i BF2. Nu hører jeg ikke så meget musik, men til det behov jeg
har, der har jeg et program til at afspille den slags, og der kan jeg
indstille det så det passer mig. Jeg har dog ikke mulighed for at
sammenligne med de andre musikkort, men er forskellen lige så stor der som
da jeg fik mit X-Fi, så er der meget at hente. Jeg skal ikke kunne sige
noget om andre kort, for dem kender jeg slet ikke, men i forhold til mit
tidligere onboard lyd-kort, så har jeg fået rigtigt meget for pengene.

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-02-08 14:52

Hagar wrote:

> tidligere onboard lyd-kort, så har jeg fået rigtigt meget for pengene.

Det gør man uanset hvad man sætter i ift. onboard-lyden.

Jesper Poulsen

Fra : Dr.Phil

Dato : 05-02-08 09:13

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør man uanset hvad man sætter i ift. onboard-lyden.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Ja generelt.
Men jeg var meget tilfreds med mit onboard "Soundstorm" på mit gamle Abit
NF7-S V2.0.
Hvorfor det ikke laves mere,er lidt underligt..

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-02-08 09:54

"Dr.Phil" <321@123.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg var meget tilfreds med mit onboard "Soundstorm" på mit gamle Abit
> NF7-S V2.0.

Me too Det var vist også det bedste onboard lydkort på det tidspunkt.

Fra : jama

Dato : 11-02-08 16:18

> [...]
> NF7-S V2.0.
> Hvorfor det ikke laves mere,er lidt underligt..

Navnet er dr.Phil:
Nu hved jeg godt du ikke er "Dr.Phil" (altså den rigtige) Men alt, hvad
der kommer "Over there" fra og selvfølgelig med Mr.Bill.Oversmart med på
slæp, JA det er OK, enda 100%. Hvem skulle ellers end dr. phil og Mr B.S.
Rede Verden og her tænker Jeg særlig på IT Verden, om det ikke er De TO.
Hura, hura, hura, 3 gange hura, som for Kongehuset og de Kongelige, for De
er da Kongelige Begge to? Ikke
Og jeg hved godt Du ikke er Dr,Phil, ku sgu bare ikke lade være sorry.
OK, det var en Joke altsammen og Undskyld til begge de kongelige!
Mvh.Jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 11-02-08 16:30

jama formulerede spørgsmålet:
> [...]
> Og jeg hved godt Du ikke er Dr,Phil, ku sgu bare ikke lade være sorry.
> OK, det var en Joke altsammen og Undskyld til begge de kongelige!

Endnu et fantastisk indlæg fra Jama.

--
Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
Afgiften dækker kun ½ af udgiften, der påføres sundhedsvæsenet.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-02-08 10:06

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> crashed Echelon writing

> Det gør man uanset hvad man sætter i ift. onboard-lyden.

Kommer an på den chip der sidder på bundkortet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-02-08 13:53

Bjarke Andersen wrote:

> Kommer an på den chip der sidder på bundkortet.

Nope. Lyd er andet end en lille chip. Alene det at man får
lydkredsløbene hægtet af bundkortet giver en markant lydforbedring.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-02-08 14:00

> Nope. Lyd er andet end en lille chip. Alene det at man får
> lydkredsløbene hægtet af bundkortet giver en markant lydforbedring.

Så hvis det var et Creative X-fi der var klistret på bundkortet ville det
stadig lyde dårligere end et X-fi i en PCI port?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-02-08 15:09

Bjarke Andersen wrote:

> Så hvis det var et Creative X-fi der var klistret på bundkortet ville det
> stadig lyde dårligere end et X-fi i en PCI port?

Ja.

Der er bedre plads til gode løsninger på et PCI-kort, hvilket også
tydeligt ses, selv på de helt billige lydkort.
Støj er lydkredsløbenes største fjende og på et bundkort er de følsomme
kredsløb omgivet af støj.

Jesper Poulsen