Rens af printerhoved
Fra : Arne Poulsen

Dato : 03-02-08 14:24

Hej. Min Brother blækprinter DCP315CN. har kørt upåklageligt, men har stået
stille et halvt års tid nu, idet vi har været bortrejst. Der er så sket det
at printerhovedet for Cyan farve er "sandet til". Jeg har kørt renseprocess
10 gange, men det hjælper ikke. Der er endnu masser af blæk i alle 4
beholdere. Kan man rense printerhovedet på anden vis, - findes der evt.
spec. rensevæske? - eller kan man selv udskifte printerhovedet. På forhånd
tak for hjælp.
Arne Poulsen

Fra : Viktor Andersen

Dato : 03-02-08 14:43

Hej Arne,

Prøv engang med Isopropylalkohol -det kan evt. godt hjælpe dig for en billig
penge.

Viktor

Fra : Arne Poulsen

Dato : 03-02-08 15:32

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Arne,
>
> Prøv engang med Isopropylalkohol -det kan evt. godt hjælpe dig for en
> billig penge.
>
> Viktor

Tak for tippet. Det vil jeg prøve. Det er dog umiddelbart svært at se
hvorledes jeg får skildt maskinen ad, og kommer ind til printhovedet. Har du
også et råd til det. Som nævnt er det en Brother 315 CN
Mvh. Arne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-02-08 16:01

"Arne Poulsen" <arne-poulsen@(fjernes)mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvorledes jeg får skildt maskinen ad, og kommer ind til printhovedet. Har
> du også et råd til det. Som nævnt er det en Brother 315 CN

Har du ikke en manual til den? Der skulle det gerne stå.
Ellers prøv at se her:
http://welcome.solutions.brother.com/BSC/public/eu/dk/da/model_top/colormfc/dcp315cn_eu.html?reg=eu&c=dk&lang=da&prod=dcp315cn_eu

Jeg vil iøvrigt anbefale, at hvis du får printhovedet ud, så sæt det ned i
alm. lunkent vand. Det er vandopløseligt blæk, så det plejer at kunne løse
problemet. Det har jeg gjort med utallige patroner og printhoveder fra HP og
Canon, så hvorfor skulle det ikke virke med Brother?

Kurt

Fra : Arne Poulsen

Dato : 03-02-08 18:40

> [...]
> problemet. Det har jeg gjort med utallige patroner og printhoveder fra HP
> og Canon, så hvorfor skulle det ikke virke med Brother?

Super Det er nyt for mig at man stille det i lunkent vand. Så får jeg nok
blækket opløst. Tak for tippet. - Håber jeg får dyret åbnet og får
printhovedet ud. Det er gemt godt af vejen. Der står umiddelbart ikke
noget i manualen om dette.

MVH.
Arne