Opslag ønskes i Vroue - Resen kirkebog 16~
Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-02-08 00:55

Hejsa...

Nogen der ligger med mikrokortene fra Vroue - Resen sogn i Viborg amt
1699-1760, eller som har været så heldige, at få denne bog hjem fra AO
uden fejl på en stor part af de første 50 sider - og som vil lave et
hurtigt opslag for mig.?

Eller andre som evt. kender de personer der her er på tale.

Det drejer sig om vielser i 1739 som burde være på folio 11 (Billede 26
på mikrokort 1, opslag 23 på AO). Ca. midt på denne side burde der være
en vielse 09 jan 1739 i Vroue mellem Wisti Pedersen og Anne Pedersdatter
(Østergaard).

Vielsen er fundet på FS, men jeg kan ikke få den bekræftet pga. fejl hos
AO. Jeg formoder Wisti Pedersen er enkemand og kommer fra Faarbeck i
Haderup sogn.

Og det eneste jeg be'r om er, at få de oplysninger der evt. måtte være,
som kan be- eller afkræfte denne formodning.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Inger & Svend Jensen

Dato : 03-02-08 10:50

Den 16. November havde Wisti Pedersen af Forbech i Haderup Sogn og Ane Pedersdatter Østergaard i Resen Sogn Trolovelse. Forlovere Ware Knud (Andbech??) i Haderup Sogn. Laurits Lauritsen i Egelund.
Den 9. Januar 1739 blev de Copulerede i Resen Kirke.
Med venlig hilsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-02-08 11:21

"Inger & Svend Jensen" <i-s.jensen@oncable.dk> skrev Sun, 3 Feb 2008
10:49:34 +0100

>Den 16. November havde Wisti Pedersen af Forbech i Haderup Sogn og Ane Pedersdatter Østergaard i Resen Sogn Trolovelse.

Mange tak for oplysningen.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/