Slægtsprogram/Software til Vista.
Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 02-02-08 01:41

Hej NG

Findes der et godt slægtsprogram som kan køre på en Vista Platform.

Win Family kan bla. ikke.
Leder efter et program hvor slægtstræet er vist på en logisk måde og hvor
man kan indsætte flere personer som man finder dem.

På forhånd tak.
Vh L-N

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-02-08 02:43

"Lynge-Nielsen" <lynge.nielsen@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev Sat, 2 Feb
2008 01:41:15 +0100

>Findes der et godt slægtsprogram som kan køre på en Vista Platform.

Nu mener jeg faktisk at Winfam ver 7, med lidt fix- faxeri, godt kan
køre på Vista. Men jeg mener på den anden side også, at Winfam forlængst
har udlevet sin tid.

Og selvom den længe ventede ver. 7 nu omsider er kommet, så ændrer det
ikke noget videre på det forhold.

Hvis du i forvejen er Winfam bruger, så vil jeg anbefale, at du prøver
Legacy og / eller FTM. Det er de to programmer der er oppe i tiden, som
har et moderne begivenhedsorienteret tilsnit, og en moderne brugervenlig
overflade.

Personligt foretrækker jeg Legacy, men det er nok lidt af en smagssag.

Legacy:
http://www.legacydansk.com/

FTM:
http://www.sitecenter.dk/bkb_trading

Se iøvrigt også:
http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 03-02-08 22:19

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i meddelelsen
> ... at du prøver Legacy og / eller FTM. Det er de to programmer der er
> oppe i tiden, som
> mvh, A:\Feldborg

Hej Arne
Hvordan får jeg Legacy til at vise et stamtræ?
Vh l-n

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-02-08 23:58

"Lynge-Nielsen" <lynge.nielsen@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev Sun, 3 Feb
2008 22:19:27 +0100

>Hej Arne
>Hvordan får jeg Legacy til at vise et stamtræ?

Nu kommer det jo lidt an på, hvad du mener med et stamtræ.?

Men fra familieskemaet (det normale arbejdsskema) kan du via faneblade
gå direkte til bla. anetavle og efterslægtstavle for den person der er i
fokus.

Via menuen "Raporter" får du adgang til en bunke af udskriftsmuligheder,
som feks. anetavle, efterslægtstavle, familieskema osv. (der valgfrit
kan vises på skærm eller sendes til printer).

Samme sted får du også adgang til "Slægtsbogcenter" der indeholder en
række af muligheder for at udforme og redigere udskrifter i større
omfang.

Prøv også menuen "Vis", hvor man kan få vist og evt. redigere allehånde
lister, dels for aktuel person og dels masterlister for hele databasen.

For en ordens skyld skal det også nævnes, at Legacy laver nogle ret pæne
hjemmesider, som man (i modsætning til FTM) ikke er bundet til at skulle
lægge op på producentens server for at få dem vist. Pt. er der dog ikke
stednavne ved personerne og det er en stor mangel.

Men hvis man bruger PhpGedwiev eller lignede som præsentationsprogram,
og det er jo nu engang fremtiden i den sammenhæng, så er det problem jo
ikke eksisterende.

Og så lige for at få det hele med:
Og endelig er der fra "Raporter" adgang til at gå direkte til Legacy's
hjemmeside, hvor man (mod en passende betaling) udfra egne data kan få
lavet diverse fancy udskrifter på papir og sendt til hjem til ens
adresse. Mange af dem er faktisk ganske flotte, men det er prisen
bestemt også!.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 04-02-08 11:58

> [...]
> Men hvis man bruger PhpGedwiev eller lignede som præsentationsprogram,
> og det er jo nu engang fremtiden i den sammenhæng, så er det problem jo

Hej Arne.
Mange tak for det gode svar.
Ved træ mener jeg at man kan se alle forfædre ovs. som grener sig ud ligesom
et træ.
Har set at Legacy generer en webside, men der er kun 3 generationer på - vil
gerne have alle 10 generationer vist.
Vh L-N

Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-02-08 13:08

"Lynge-Nielsen" <lynge.nielsen@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev Mon, 4 Feb
2008 11:57:46 +0100

>Har set at Legacy generer en webside, men der er kun 3 generationer på - vil
>gerne have alle 10 generationer vist.

Ved ren ane- eller efterslægtsvisning kan du vælge et hvilket som helst
antal generationer mellem 1 og 250.

Ved de andre typer af hjememsider som feks. familiegruppe, anetavle
(dvs. aner + deres efterkommere), og person, udvælger du i sagnes natur
udfra andre kriterier - som kan strække sig fra en enkelt person og op
til samtlige personer i databsen.

Den eneste reelle begrænsning er altså de 250 generationer, hvilket
svarer til ca. 8.000 år, og det skulle vel række til de flestes behov.

Se også:
http://legacydansk.com/?page=funktioner

Der kan muligvis være nogle af de her nævnte ting der er begrænsede i
den gratis version, det kan jeg ærlig talt ikke lige huske.

Betalings udgaven koster jo ikke mere end andre af de mest brugte
slægtsprogrammer, så det må jo være det der er sammenligningsgrundlaget.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 19-02-08 17:02

On Mon, 04 Feb 2008 13:08:20 +0100, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>
>Betalings udgaven koster jo ikke mere end andre af de mest brugte
>slægtsprogrammer, så det må jo være det der er sammenligningsgrundlaget.

Et lidt forsinket indspark:
Man kan købe (ca. 20 $) et tillægsprogram til Legacy, der hedder
Legacy Companion (downloades):

http://www.legacyfamilytreestore.com/ProductDetails.asp?ProductCode=LCC

Det viser alle de aner/sidegrene/efterkommere, man vil have, og det
kan printes, hvis ellers man vil lægge papir til

Venlig hilsen
Kirsten

--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-02-08 08:24

Lynge-Nielsen wrote:
> [...]
> Leder efter et program hvor slægtstræet er vist på en logisk måde og
> hvor man kan indsætte flere personer som man finder dem.

do not get Family Tree Maker 2008 yet
it is new technology and when fully developed will be OK
but beta testing continues of more plug ins

FTM 16 or FTM 2006 are fine with a compatability fix of the print to PDF

TMG 7 is also in Danish but not the helpfiles

Hugh W

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 02-02-08 09:06

Ingen problemer med Brothers Keeper http://www.brotherskeeper.dk/
Ta kontakt med Chris
--
Otto Jørgensen
http://www.bkwin.info/

Fra : Mørch

Dato : 02-02-08 20:55

Jeg bruger FTM v16 fungerer OK med Vista

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 08-02-08 17:52

> [...]
> Leder efter et program hvor slægtstræet er vist på en logisk måde og hvor
> man kan indsætte flere personer som man finder dem.

Jeg bruger Win-Family 6.02 fungerer også fint med Vista Home Premium

Heinrich Frausing