Hvad syntes i om denne systemsammensætning
Fra : Christian

Dato : 15-07-01 17:21

Soltek SL-75DRV K7 AGPATX
AMD Duron 800
Fujitsu 40,9GB 7200/2048 (Fluid)
Lite-On 12/10/32 brænder
Silent systems medium speed
Aopen HQ45 / 250 W (Skulle 250W ikke være nok til det system)
SB PCI 128
Hyundai 256 DDR Ram
Samsung 900SL+
Grafikkort ati 8mb agp (skal ikke bruges til spil, primært office og
internet)

Er det et godt system, eller kan i anbefale nogle ændringer?

Mvh
Christian

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-07-01 17:28

"Christian" <chrlaustsen@mail.trillegaarden.dk> writes:

> Aopen HQ45 / 250 W (Skulle 250W ikke være nok til det system)

Måske virker det, måske ikke. Du kan i stedet overveje et Enlight 7238
som har 300W PSU. Hvis din email adresse er rigtig og du er fra Århus,
kan du bl.a. købe den hos SHG i Viby:
http://www.shg.dk/

> Er det et godt system, eller kan i anbefale nogle ændringer?

Hvis det er til kontorprogrammer og internet som du skrev er den fin
nok.

Fra : Christian

Dato : 15-07-01 18:00

Jeg priotere et støjsvagt system høj, så hvilket kabinet skal man vælge i
500-700 kr klassen?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 16-07-01 01:23

Prøv at kigge på denne adresse, hvis du vil have en støjsvag comp.

http://www.morgen.dk/COMPUTERS.htm

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-07-01 11:23

Du kan købe et Codegen kabinet til 295kr (inkl. 300Watt PSU!!!). De er på
EDBpriser.dk. Jeg har selv kørt med en til min Athlon 1.33GHz med 3
harddiske, GeForce2 Ultra, CD-ROM drev m.m.

pt. har jeg følgende konfiguration.

Athlon 1.33GHz CPU
GF2 Ultra gfx kort
512MB RAM
2 harddiske
Asus 50X CD-ROM drev
TDK 24X CD brænder
Netkort
lydkort
3 80mm blæsere, som kører direkte på PSU'en.

Min pointe er, at min 300Watts Codegen PSU fint kan trække dette system.
Hvis du vil have den støgsvag, så kan du som jeg udskifte den medfølgende
blæser i strømforsyningen med en Pabst 80mm blæser
(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1)

Desuden kan jeg anbefale dig at købe en støgsvag CPU blæser
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=135
Du kan også som jeg købe en Taisol køler til 200kr (
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=36&page=1 ) og så montere en
støgsvag 80mm vha en fan adapter (
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=152 )