"Bocenter stank af urin"Berlingske-forside~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-08 00:27

"Bocenter stank af urin"Berlingske-forside 2.2)

En psykiatrisk afvigende dame på aleneværelse klager over, at hendes
urininkontinens har ført til at hendes rum lugter af urin.

Men det gør andre rum i institutionen ikke, så måske hun ikke har indbudt
til perfekt samarbejde med det rengørende personale.

Under alle omstændigheder overføres smitte ikke med urin, kun med afføring.
De bakterier som en blærebetændelsespatient har, er ikke dem, der starter
sygdommen for andre. Vi har alle bakterier parat i os til denne sygdom. De
kommer ikke udefra før infektionsstart.

Derfor er denne ny påståede skandale ikke så interessant, komunens tidligere
sager om afvigere på institutioner, fx om den ydmygelse, der er i
tvangsmedicinering og i de bivirkninger, som tvangsmedicineringens
psykofarmaka har.

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-02-08 06:03

For en gangs skyld svarer jeg Bo.
Jeg kender nogen der er ansat, og kender historien.

Bo Warming wrote:
> "Bocenter stank af urin"Berlingske-forside 2.2)
>
> En psykiatrisk afvigende dame på aleneværelse klager over, at hendes
> urininkontinens har ført til at hendes rum lugter af urin.

Passer ikke (klager)

> Men det gør andre rum i institutionen ikke, så måske hun ikke har indbudt
> til perfekt samarbejde med det rengørende personale.

Præcis, der er tale om beboernes egne _private_ værelser.
Ikke alle ønsker at få gjort rent.

> Derfor er denne ny påståede skandale ikke så interessant

Det er ikke en skandale, det er Bastard Film (=bagmændene), der forsøger at
drive sensationsjournalistik.

Stig Johansen

Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-08 17:12

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke alle ønsker at få gjort rent.

> Det er ikke en skandale, det er Bastard Film (=bagmændene), der forsøger

Tak for indsigt, men som min kilde , Berlingske, beskriver sagen er det
ENDNU EN SKANDALE DER ER LANDET PÅ BORGMESTER MIKKEL WARMINGS BORD
Min nevø værgede godt for sig - i betragtning af at han er fra Enhedslisten.
Da jeg var studievært for ti antipsykiatriske programmer og grillede især
overlæger, søgte jeg at træne ham , forår og sommer 1995, og jeg søgte at få
ham til at kritisere psykiaternes tvang.
Det flygtede han fra.
Men i sagerne om overmedicinering af og vold mod udviklingshæmmede har han
indledt sundt med at kritisere medicin-brug generelt.
Gid han også ville kritisere at folk blander sig i om der på folks eget rum
lugter af pis, duftlys, røgelse, tobak eller andet, som ikke skader naboer.
Det er værst for folk selv hvis de jager gæster væk, så kun hvis skadedyr
udklækkes er der en RIGTIG skandale.

Følgende er om humor, som er kampmiddel mod tabere - der vitses om folk der
lugter naturligt, for alle skal ifølge de moraliserende læger lugte af
ingenting eller syntetiske duftstoffer.
Emnet urinlugt lægger op til uintelligent, skadelig humor

..------------

Humor er madding - mer vil ha mer

Humor er flugt fra angst. Ved at hæve sin egen gruppe op som sunde og
indsigtsfulde og le af fjender som laverestående, opnår vi samme livsglæde,
som fisk der spiser ormen. Men al humor er skadelig for fællesskabsfølelsen
ved aggressivt og destruktivt at dele op i "dem og os."

Statsministre har ikke råd til at have fjender, så Stauning var selvironisk
imod sin egen regering og vitsede om sin minister Scavenius at "han er ikke
tysker-venlig, han er slet ikke venlig".

Goethe og Hobbes var skeptiske mht om humor-kunstartens overordnede gavn.
Ønsker man størst mulig lykke for flest mulig mennesker er det jo
kritisabelt at én gruppe hakker på og ydmyger den anden uden at det sker som
konstruktiv kritik. Nietzsche var æstetiker og valgte det vistnok kortsynede
synspunkt at humor beriger verden, og hans elev Freud har ret i at vi
udvikler en intelligens-evne ved at lære at forstå og konstruere de sexede
humor-kunstværker. Som al intelligensudvikling skaber dette skel i en
befolkning - de dygtige ser ned på de knap så trænede. I mange konflikter er
humor et våben - men uden fair play.

Ofte er humor en komponent i begrebet charme, som både forfører vælgere og
sex-objekter, livspartnere m.m. Charme er et extremt fordelagtigt magtmiddel
og her gælder også at de, der har evnen, vil nødig anerkende dens mangel på
fair play overfor de, der ikke var heldig at få det lært, men som kan være
lige så lykkeskabende og samfundsgavnlige på deres måde.

"Latteren er en grim Brist i den mennekelige Natur, som ethvert tænkende
menneske skulde bestræbe sig på at overvinde" Thomas Hobbes

" Den, for hvem livet er bitter alvor, kan ikke være humorist.
Goethe

"Den uforstandige finder næsten alting latterligt, den fornuftige næsten
ingenting". Goethe

" Menneskene viser ikke deres karakter så tydeligt gennem
noget, som gennem hvad de finder latterligt. Goethe

" Blandt alle tyveknægtene er narrene de værste: de stjæler både
jeres tid og jeres stemning.

Som en vanvittig mand, der udslynger gløder, pile og død, er den, der sviger
sin næste og siger: "Jeg spøger jo kun."
Salomons Ordsprog, Biblen

"En stor del af fornøjelsen ved vittigheder ligger, i at de udfordrer
fornuften.,Sigmund Freud

OG FLERE CITATER OM HUMOR

"Hvis man fornærmer uden at more, kan man glæde sig over at
det omvendte er værre" Poul Henningsen

Hu Alle holder af en spøgefugl, men ingen vil låne ham penge.
Arthur Miller

Hu Alt er morsomt, så længe det sker for andre. Will
Rogers (1879-1935)

hu And we should consider every day lost on which we have not
danced at least once. And we should call every truth false which was not
accompanied by at least one laugh. Nietzsche

HU At være Elsker er lettere end at være Ægtemand, ligesom det er
sværere at være aandfuld hver Dag, end det er fra Tid til anden at bruge
smukke Talemaader Honore de Balzac

Hu At være komisk er blot at være spøgefuld, men vid er en
alvorlig sag. At le deraf er at tilstå, at du ikke forstår.
Ambrose Bierce

Hu Blandt alle tyveknægtene er narrene de værste: de stjæler
både jeres tid og jeres stemning.

hu Comedy, we may say, is society protecting itself - with
a smile. J.B. Priestley

hu Da Henrik Kissinger fik tildelt Nobels Fredspris, holdt jeg
op med at skrive satire. Konkurrencen fra virkeligheden var simpelthen for
uretfærdig. Tom Lehrer

Hu Den bliver ikke grinet ud, som griner først af sig selv.
Thomas Fuller

Hu Den sande humor er sort med en smal hvid kant.
Ronald Searle

Hu Den uforstandige finder næsten alting latterligt, den
fornuftige næsten ingenting.

Hu Den, som er kedelig på en hidtil ukendt måde, anses for
morsom. Peter Ustinov

Hu Der er kun én uomgængelig lov her i livet. På herretoilettet
viger udgående trafik for indgående. Hugh Leonard

Hu Det er farligt at være vittig - fordi man tror sig forpligtet
til at være det altid. Freilif Olsen

hu Det er ingen kunst at være humorist, når man har hele
statsapparatet til at arbejde for sig. Will Rogers

hu Det er vigtigt, at der I ethvert samfund er nogle hofnarre,
der nu og da sætter spørgsmålstegn ved de ømme punkter, og som selvfølgelig
nu og da tages alvorligt. Ulla Dahlerup

Hu Det fuldstændige fravær af humor i Biblen hører til det mest
besynderlige i litteraturen. Alfred North Whitehead

Hu -Det skal de ikke være ked af, svarede værtinden, jeg er bare
glad for at De kunne komme.

hu En elegant kvinde må være i stand til at gå på torvet, uden
at husmødrene ler ad hende. De, der ler, har altid ret.
Coco Chanel

Hu En rig mands spøg er altid morsom. T.E. Brown

Hu En vegetar er en person der nægter at tro på, at hvis vi ikke
æder dyrene, så vil dyrene æde os. George Bernard Shaw

hu En verden skiller smilet og latteren hos den fri fra fniset
og grinet fra den ufri. Frithiof Brandt

Hu Fald, og verden griner af dig. Buster Keaton

hu Forfærdeligt, når i et lille land, pjat og grinen truer med
at blive den "offentlige mening" . Søren Kierkegaard

Hu God smag og humor er selvmodsigelser ligesom en kysk luder.
Malcolm Muggeridge

hu Gud er død. Højere, stærkere, mere sejrssikre, mere vel til
mode, uden krumspring og retlinede i liv og sjæl, leende løver må der
komme. Nietzsche

Hu He deserves paradise who makes his companions laugh. The
Koran

hu He that jokes confesses.
Italian proverb

Hu Hellere gå glip af en spøg end af en ven Thomas Fuller

Hu Himmel og jord og alt, hvad derimellem er - tror I, det er
skabt for løjers skyld? Koranen

Hu Humor er afstandsfølelse.Bertol Brecht 1898-1956

hu Humor er det, man mangler, når man forsøger at forklare,
hvad det er. Johannes Møllehave

Hu Humor er et skjold, og ikke et våben. Dorothy
Parker

Hu Humor er fortvivlelsens høflighed. Yvan Chaval

hu Humor er melankoliens letsind. Ukendt

Hu Humor vil jeg definere som en bevidsthed om, at ens rigtige
meninger ikke er helt rigtige. Humor er viden om, at ens viden ofte kommer
til kort, og humorem kan derfor meget ofte gå over i selvironi. Villy
Sørensen

Hu Humoristen er en hund, der gør. Satirikeren er en hund, der
bider.

Hu Humoristen hopper med haren. Satirikeren jager med hundene.
John Knox

Hu Humour is the contemplation of the finite from the point of
view of the infinite. Christian Morgenstern

hu Hvad skulle jeg gøre? Smadre hans fjæs? Fyren er for lille."(om
Sartre)

Hu -Hvad synes De om fluefiskeri?

Hu Hvis du har noget vigtigt at fortælle min, så begynd for guds
skyld med slutningen Sara Jeannette Duncan.

hu Hvis nogen får mig til at grine rigtig inderligt, så er er
jeg hans slave resten af livet. Bette Midler

hu Hvor der er lykke, er der glæde ved vrøvl. Nietzsche

hu Ingen ville være blevet inviteret til middag så ofte som
Jesus blev det, uden at være interessant og have humoristisk sans. Charles
Schultz

hu Ironien er som en sikkerhedsventil: Forurettelsen slipper ud
og man undgår at blive menneskehader. Angela Hjort

hu Kærligheden, visdommen, skønheden, klogskaben - alle har de
guder.

HU Kierkegaard mente at "Skal man finde en kristen her i verden,
gå man ikke helt galt i byen ved at lede efter en humorist."

hu Korthed er viddets sjæl. Shakespeare i Hamlet

Hu Latteren er en affekt af den pluselige forvandling af en
spændt forventning til intet. Kant

Hu Latteren er en grim Brist i den mennekelige Natur, som
ethvert tænkende menneske skulde bestræbe sig på at overvinde Thomas Hobbes

Hu Laughter is one of the very privileges of reason, being
confined to the human species. Hunt
(1784-1859)English Poet, Critic, and Journalist

hu Le ikke af de gamle - du vil selv ende sådan. Kinesisk
ordsprog

Hu Like joy, humour has to be caught on its wing.W Blake

Hu Man græder ikke sjældent over det hos sig selv, som man ville
le af hos andre. Ellen Margrethe Nielsen

Hu Man har det næsten altid kedeligt med dem, man ikke kan more.
André Fery

Hu Man skal bestræbe sig for at le af alt af frygt for ellers at
måtte græde over alt. Pierre Augustin de Beaumarchais

hu Menneskene viser ikke deres karakter så tydeligt gennem
noget, som gennem hvad de finder latterligt. Goethe

hu Mennesker vil tilstå højforræderi, mord, ildspåsættelse,
falske tænder og paryk, men hvem vil frivilligt indrømme at de mangler
humoristisk sans. Frank Moore Colby

Hu Mennesket gruer mere for at blive leet af end for en
smertefuld død. Kierkegaard.

hu Not by wrath, but by laughter should we slay.Nietzsche

Hu Nothing spoils a romance so much as a sense of humour in the
woman - or the want of it in a man. Oscar Wilde, A Woman of No
Importance, 1893

Hu One must laugh before one is happy, or one may die without
ever laughing at all. Jean de La Bruyere

hu Opfattelsen af, at der ikke eksisterer nogen forudfattet
mening med tilværelsen, men at den er overladt til den enkelte, kan godt
give humoren karakter af det absurde, tilspidset som en sort humor eller
"syg" humor med træk af kynisme og sadisme. HaraldHøffding

Hu Overbærende latter er den grusomste form for foragt.
Pearl S. Buck

Hu Poverty is bitter, but it has no harder pang than it
makes men ridiculous. Juvenal 60-c.130

Hu Praise to the undeserving is severe satire. Benjamin Franklin
1706-1790

Hu Realists do not fear the results of their study.Dostojevsky
1821-81

hu Ridicule dishonours more than dishonour.La Rochefoucauld

Hu Sans for humor og vid - det er dødeligt virkende antibiotika
mod fanatismens virus. Antoni Slonimsky

Hu Satiren er en slags spejl, hvori iagtageren sædvanligvis
opdager alle andres ansigter, blot ikke sit eget. Jonatan
Swift

Hu Satirikeren samler på øretæver som på mønter. For at han ved
en gunstig lejlighed kan betale dem tilbage. Hanns-Hermann Kersten

Hu Skaberen er en slags humorist, hvis publikum er bange for at
grine. H.L. Mencken

Hu Smil former fremtidens kanal for tårer. Lord Byron

Hu The habit of irony, like that of sarcasm, spoils the
character. It gradually fosters the quality of a malicious superiority. One
finally grows like a snappy dog that has learnt to laugh as well as to bite.
Nietzsche

Hu There is always something ridiculous about the emotions of
people whom one has ceased to love. Oscar Wilde, The Picture of Dorian
Gray 1891

hu Those who have been deeply wounded have the Olympian
laughter.

Hu Vittigheden er epigrammet om en følelses død.Nietzsche

HU We must laugh at man to avoid crying for him.
Napoleon Bonaparte

hu Wit sometimes enables us to act rudely with impunity. Duc de
La Rochefoucauld

hu. Laughter is a tranquilizer with no side effects.
Arnold Glas

Hu? Et tegn på en middelmådig sjæl er altid at fortælle historier.
Jean de la Bruyére

hua Den, for hvem livet er bitter alvor, kan ikke være humorist.
Goethe

hua Man skal aldrig vove sig frem med en spøg, selv ikke den
uskyldigste og tilladeligste, undtagen over for folk med dannelse og vid.
La Bruyére

Hua Måske ved jeg bedst hvorfor mennesket er det eneste dyr, der
ler - det alene lider så frygteligt, at det måtte opfinde latteren.Nietzsche

hua OM EFTERMÆLE: Jeg er meget bange for at jeg vil blive kaldt
hellig - jeg vil hellere være klovn. Nietzsche

HUa Only the insane takes themselves completely serious.
Max Beerbohm

hua Overalt hvor der er lykke, er der glæde ved vrøvl. Nietzsche

hua Som en vanvittig mand, der udslynger gløder, pile og død, er
den, der sviger sin næste og siger: "Jeg spøger jo kun."
Salomons Ordsprog. Det Gamle Testamente

hua The righteous one has no sense of humour.
Bertolt Brecht 1898-1956

Hua The spirit of all free spirits is the laughing storm.
Nietzsche

hua The wittiest authors produce a scarcely noticeable smile.
Nietzsche

hua There are several kinds of stories, but only one difficult
kind - the humorous.Mark Twain

HUa Vi kan ikke føle kærlighed for nogen, som vi ikke kan le
sammen med Agnes Reppler

HUAT LE er at elske andres ulykke, men med god samvittighed. Nietzsche

huDd I den store by skærpes sansen for fornøjelser, i samme grad som
sansen for glæder sløves. Frithiof Brandt

Hue "God is a comedian performing before an
audience that is afraid to laugh".

hue "Netop fordi der i humor er en skjult smerte, er der også en
sympati"Kierkegaard

hue Den munterhed der findes hos middelmådige forfattere og
begrænsede tænkere, kan gøre en højere ånd helt ulykkelig. Nietzsche

hue For others do I wait ... for higher ones, stronger ones,
more triumphant ones, merrier ones, for such as are built squarely in body
and soul: laughing lions must come. Friedrich Nietzsche

an Angst for synd skaber synden. Kierkegård

Hue Humorens jmmelige kilde er ikke glæde men sorg Der er ingen
humor i Himlen.Mark Twain

hue Jeg holder ubeskriveligt meget af menneskene, især når de
gør sig selv latterlige, for jeg er menneskeven, men en endnu større ven af
latteren, . Søren Kierkegaard

Huhi Enhver nation latterliggør andre nationer, og alle har ret.
Schopenhauer

Hui Ironikeren er som regel en fornærmet patetiker.
Christian Morgenstern

hui Uden ironien ville verden være som en skov uden fugle;
ironien er overvejelsens spøg og visdommens glæde. Anatole France

huik På latteren kender man de humørløse.
Bernhard Pollak

Huik The spirit of all free spirits is the laughing storm.
Nietzsche

Huik There are several kinds of stories, but only one difficult
kind - the humorous. Mark Twain

Hukå If I can get you to laugh with me, you like me better, which
makes you more open to my ideas. And if I can persuade you to laugh at the
particular point I make, by laughing at it you acknowledge its truth. John
Cleese

Hukå In modern life nothing produces such an effect as a good
platitude .It makes the whole world kin. Oscar Wilde, An Ideal
Husband,1895

Hul Den der ler sidst, har fået pointen forklaret af sidemanden.
Ukendt

Humoren har ingen.

Hun forstod Henrik Ibsen tidligere end andre - og var Nora og Hedda Gabler
og vildand.

Hun lærte Freud op i Nietzsche-tænkning og hun var selvstændig-kreativ med
sin artikel om "Anal og Sexuel"(1916)

hura Det at forstå spøg er jo altid en af adkomsterne til det gode
selskab. Georg Brandes

huSKhua Der er uendelig mange handlinger, der ser latterlige ud, og hvis
skjulte motiver er særdeles vise og hæderlige.
La Rochefoucauld

huSKhua Der findes intet jeg er så bange for, som en mand der er morsom
hele dagen. Madame de Sevigné

huSKhua Det hændte på et teater, at der gik ild i kulisserne. Bajads kom
for at underrette publikum derom. Man troede, det var en vittighed og
applauderede; han gentog det; man jublede endnu mere. Således tænker jeg,
at verden vil gå til grunde under almindelig jubel af vittige hoveder, der
tror, at det er en vits. Søren Kierkegaard

huthhu Evnen til at le sammen er kærlighedens essens.
Francoise Sagan

HUu Adspredelser er lykke for dem, som ikke tænker. Alexander
Pope

huu -Allerede romerne undrede sig over, hvordan to
nationaløkonomer bar sig at med at bevare alvoren, når de mødtes.
Nis Petersen 1897-1943 ("AUGURER-SMILET")

huu At bruge ironi og sarkasme ødelægger ens karakter. Gradvis
skaber den en ondskabsfuld overlegenhed. Man bliver en snappende hund, der
har lært både at le og bide.Nietzsche

hu Godmodig spot minder mig om alkoholfri snaps.
Carl Erik Soya

huu Den bedste humor går ud over vore fjender Sofokles

HUu Den behageligste latter er den på bekostning af vore fjender.
Sofokles

huu Den, for hvem livet er bitter alvor, kan ikke være humorist.
Goethe

huu En forelsket mand virker ofte latterlig - en forelsket kvinde
derimod aldrig. Jack London

huu Latterlighed er en større skændsel end skam.Duc de La
Rochefoucauld

huu Man er aldrig så latterlig i kraft af de egenskaber man har,
som i kraft af dem, man foregiver at have. La Rochefoucauld

huu Means of compensation. If we have injured someone, giving him
the opportunity to make a joke about us, is often enough to provide him pers
onal satisfaction, or even to win his good will Nietzsche

huu Når manden ler, føler kvinden sig beskyttet. Somerset Maugham

huu Poverty... has no sharper pang than this, that it makes men
ridiculous. Juvenal

Huu Ridicule dishonours more than dishonour.
La Rochefoucauld

Huv "Hvis vi alle turde være mere latterlige,ville vi holde mere
af hinanden."Dostojevsky ("Idioten") 1821-81

huv Det er morsomt fordi det er sandt. Homer Simpson

Huv Det morsomste ved humor er, at man aldrig ved hvorfor folk
ler. W.C. Fields

Huv En spøg er gravskriften over en følelse. Nietzsche

huv En stor del af fornøjelsen ved vittigheder ligger, i at de
udfordrer fornuften.,Sigmund Freud

Huv Jeg tror, at humoren sidder mere i hovedet end i hjertet.
Tåber har ingen humor. Lee Remick

huv Jesters do often prove prophets.Shakespeare

huv Livet. Det tager for meget af ens tid. Men det har alligevel
noget, som man ikke finder andre steder. Povl Erik Carstensen

Huv Min måde at spøge på er at fortælle sandheden. Det er den
største spøg i verden. George Bernard Shaw

huv Troen plejer ikke at gøre folk vittige. Vilh. Grønbech

huv Vid er viden om forskellige tings ensartethed og ens ting
forskellighed. Madame de Staël

Huv Vittighed er blomsten, fornuften er frugten. See-Ma-Kong

huv What is perfectly true, is perfectly witty.La Rochefoucauld

Huvit Wit is The epitaph of an emotion.Nietzsche

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-08 00:49

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kender nogen der er ansat, og kender historien.

> Passer ikke (klager)

Berlingske skriver ikke om klager før nyhedssensationen opstod men at hun
har bortforklaret med at kommunen kunne have hjulpet hende mere.
OG HUN MENER AT ANDRE RUM HAR SAMME PROBLEM

> Præcis, der er tale om beboernes egne _private_ værelser.
> Ikke alle ønsker at få gjort rent.

Og hvorfor skulle man spilde resourdcer på hvad folk er ligeglade med og
hvad ikke spreder sygdom under normale danske forhold?

> Det er ikke en skandale, det er Bastard Film (=bagmændene), der forsøger
> at
> drive sensationsjournalistik.

Jeg har optrådt i en af deres film og de er godt nok pop-smarte og usaglige

Gerne ring 35861000

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-02-08 07:49

Bo Warming wrote:

> [...]
>
> Berlingske skriver ikke om klager før nyhedssensationen opstod men at hun
> har bortforklaret med at kommunen kunne have hjulpet hende mere.

Jeg kender ikke præcis den enkelte dames historie.
Men der er tale om psykisk afvigende personer.
Det kan godt hænde, at de har lyst til at bruge deres egen håndvask/seng
eller lign. i stedet for at gå på de fælles toiletter.

Når de så ikke kan holde dem selv ud, klager de til personalet over at det
stinker.

> OG HUN MENER AT ANDRE RUM HAR SAMME PROBLEM

ALLE rum med den slags _personer_ har 'problemet'

> Og hvorfor skulle man spilde resourdcer på hvad folk er ligeglade med og
> hvad ikke spreder sygdom under normale danske forhold?

Jeg er ikke 100% med på hvad du mener her. Alle rum har tilbudet om
rengøring, men hvis de skider i sengen om natten, bliver de nødt til at
vente på morgenpersonalet.
Beboerne er ikke ude af stand til at klare sig selv (bortset fra nogle få),
så der er kun en nattevagt i nattetimerne.

Ressourcer?
Nogle af beboerne har mange mange flere penge til lommepenge, efter betaling
af ophold,mad - og smøger - end man overhovedet kan forestille sig.

> Jeg har optrådt i en af deres film og de er godt nok pop-smarte og
> usaglige

Det tror jeg gerne, det her tyder i hvertfald på det.
Men i denne her sag, er der sket meget stor menneskelig skade.
Personalet har det ad helvede til, beboerne har det ad helvede til.
Beboerne er blevet skræmt, bla. pga opkald til deres pårørende.
I nogle tilfælde har man kun telefonnumrene til pårørende i tilfælde af
dødsfald.
Beboerne ønskede _slet_ ikke at de pårørende skulle vide noget om hverken
deres opholdssted eller deres tilstand.

De tør ikke snakke med nye ansatte, lukker sig inde, er bange for underlige
ting, 'Er der nu et kamera skjult i den der ting?'.
osv.

Der er heller ikke tale om medicin misbrug.
Nogle af beboerne kan være tidligere narkomaner.
De kan godt finde på at gå ned i Bagsværd by og 'handle' lidt hash og
ketoganer osv.
Det kan man selvfølgelig godt kalde medicinmisbrug, men det er beboerne
_selv_, der for deres _egne_ penge, har 'handlet'.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-02-08 07:54

Stig Johansen wrote:

> Jeg er ikke 100% med på hvad du mener her. Alle rum har tilbudet om
> rengøring, men hvis de skider i sengen om natten, bliver de nødt til at
> vente på morgenpersonalet.

"urinkontinens" - eller hvis de pisser i sengen/på gulvet/potteplanteer osv.
Jeg er sikker på der kunne findes en løsning med noget plastic på sengen -
hvis 'de' vil.

Stig Johansen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-08 11:43

> [...]
Fornuftigt
> "urinkontinens" - eller hvis de pisser i sengen/på gulvet/potteplanteer
> osv.

Potteplanterne har vel godt af gødning. Jeg tissede i min kones da vi var
forlovede for at se om hun blev hysterisk af det, men hun var så forelsket
at hun bare kom med een vred bemærkning
Så hun var advaret om min videnskab, som altså har affødt en meget
respekteret artikel i Ugeskrift for Læger

Det er spændende forskning hvad folk kan lugte og hvor afslappet de reagerer

> Jeg er sikker på der kunne findes en løsning med noget plastic på sengen -
> hvis 'de' vil.

Jeg mener at alt om plastik på sengen til tilbuydes frivilligt

Og hvis lort giver stank ud på gangen og sværme af fluer fra maddiker, så
skal man tvangsrengøre

Fra : kk

Dato : 05-02-08 17:53

> [...]
> respekteret artikel i Ugeskrift for Læger
>
> Seriøst: Har du et link, evt maile mig en kopi?
Mvh
kk>

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-08 19:44

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page?_pageid=33,15360014&_dad=portal&_schema=PORTAL

http://da.wikipedia.org/wiki/Bo_Warming
http://en.wikiquote.org/wiki/da:Bo_Warming
http://da.wikiquote.org/wiki/Bo_Warming#P.C3.A6dofili_og_incest

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-08 11:36

> [...]

Interessante facts du leverer

Men er du uenig i at hvis kun urin på afveje bør man ignorere for ingen
epidemirisiko?

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-02-08 12:25

Bo Warming wrote:

> Interessante facts du leverer

Den pågældende kammerat har arbejdet der i, jeg tror 5 år.

> Men er du uenig i at hvis kun urin på afveje bør man ignorere for ingen
> epidemirisiko?

Jeg har lidt svært med din ordstilling:
'er du uenig i'
'urin på afveje'
'bør man ignorere'
'ingen epidemirisiko'

Jeg ved ikke hvad du mener, men jeg ser ingen risiko for smittefare ved
urin.

Tværtimod, så kender jeg nogle mennesker, der har boet på Grønland i mange
år, og de har det _meget_ slemt med diesel-os i København, - hvis - de
ønsker at blive bosiddende her.

Stig Johansen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-08 13:30

> Den pågældende kammerat har arbejdet der i, jeg tror 5 år.

Ring til ham og uddyb her , især hvad har relation til mit skriv

> Jeg har lidt svært med din ordstilling:
> 'er du uenig i'
> 'urin på afveje'

Det er især når urinen hænger længe i tøj så urrease-enzym nedbryder
urinstof til ammoniak at den grimme stank kommer - vildt slemt fra en glemt
dyngvåd ble, der har ligget længe evt i solen incl med plastik omkring

> 'bør man ignorere'

personale skal vælge vigtigere arbejdsopgaver

> 'ingen epidemirisiko'

og belære kritikere at siden koleraepidemien i 1853 har smitte fra lort
været bagatelagtig i DK når bortsesfra institutionskøkkeners salmonella m.m.

> Jeg ved ikke hvad du mener, men jeg ser ingen risiko for smittefare ved
> urin.

Jeg tillader mig at x-poste til ng, hvor en debatør så stort problem i at
tropesygdommen lassafeber faktisk kan smitte via urin

> Tværtimod, så kender jeg nogle mennesker, der har boet på Grønland i mange
> år, og de har det _meget_ slemt med diesel-os i København, - hvis - de
> ønsker at blive bosiddende her.

At hetze mod industristank giver for nogle en selvtillid der bekæmper
følgende mega-problem

Selvhad = lav selvværd.Gør syg,ulykkesfugl,voldelig'

Når zoologer studerer en abefloks tabere og vindere , så finder de at
svagheds-udstråling fx krumbøjethed følges med mange indvoldsorme i
afføringen, for den lave selvtillid forringer immunforsvaret, og
disponerer for både infektion, anden legemlig sygdom, sindssygdom,
ulykkesfuglmentalitet, hypokondri, og evt for voldskriminalitet

Selvbedrag gør det til en svær sag at afgøre, om en person der på kort sigt
nyder stor ære og er stolt i virkeligheden har selvværds-problemer. Smukke
piger og rige mænd kan være æres-kolosser på lerfødder. Og de kan være uden
udfordringer, så kedsomhed skaber angst. En uheldig programmering af sindet
pga forældre, skole, andet kan skabe splittelse og misforhold mellem
ambitioner og realiteter, og det er ifølge dyrepsykologer og hormonforskere
en udbredt årsag til immunforsvar-nedtur.

Godhedsindustriens mange terapeuter har ofte kun dårlige løsninger og
markedsfrihedens ægte resultat-skabte selvtillid er måske den mest
bæredygtige løsning på sigt

Succes med karakterer og eksamener giver en vis ære, men dens bæredygtighed
afhænger, om man derved lander i et meningsfuldt job, og det kan være sygdom
i samfundet at uddanne til arbejdsløshed og nederlag. Den stærke
individualist kan klare sig uden andres anerkendelse og leve fint med både
gruppepressets skam - men næppe med den indre domstols skyldfølelse eller
samvittighedsnag

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-02-08 16:18

Bo Warming wrote:

> "Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:47a84812$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Ring til ham og uddyb her , især hvad har relation til mit skriv

Nej - jeg var tilfældigvis sammen med ham i lørdags.
Vi ser kun hinanden lejlighedsvis, og han har det dårligt nok i forvejen.
For ham er sagen ikke startet i sidste uge, det er vistnok flere uger siden,
at det kom frem - internt (Bastard film - intervenering fra Københavns
kommune osv..)

> [...]
> urinstof til ammoniak at den grimme stank kommer - vildt slemt fra en
> glemt dyngvåd ble, der har ligget længe evt i solen incl med plastik

Eller bleer, beboerne selv smider på gulvet.

> personale skal vælge vigtigere arbejdsopgaver

Det er ikke et spørgsmål om at prioritere, personalet har principielt ikke
adgang til beboernes private gemakker.
Det er først når beboerne selv brokker sig, at personalet ved den er gal.

[snip - resten kan jeg ikke følge/forstå]

Stig Johansen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-08 19:47

> [...]
> Det er først når beboerne selv brokker sig, at personalet ved den er gal.
>
> [snip - resten kan jeg ikke følge/forstå]

Ring ultrakort om hvordan jeg skal skrive det om
35861000

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-02-08 20:06

Bo Warming wrote:

> Ring ultrakort om hvordan jeg skal skrive det om

Jeg vil hellere holde det her.

Jeg forstår godt hvad du skriver om følelser osv.
Og ja - der er nogle beboere der føler sig dybt krænket over at de pårørende
har får kendskab til deres situation.

Jeg er ikke ude på diskussion, eller psykologisk hjælp.

Jeg er kun ude på at få facts på bordet i stedet for alt det pis de skriver
i aviserne.

Som nævnt har min kammerat _arbejdet_ (=personale) derude gennem nogle år,
og jeg har derfor detalleret kendskab til sagen _indefra_ men jeg skal også
passe på hvad jeg eksponerer her på nettet.

Jeg har valgt at holde mig til det, som enhver idiot, der gad at gå til
Ringbo ud og spørge, ville kunne finde ud af.

Stig Johansen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-08 22:00

> [...]
>
> Jeg har valgt at holde mig til det, som enhver idiot, der gad at gå til
> Ringbo ud og spørge, ville kunne finde ud af.

Tavshedspligt gør at vi andre ikke kan få viden

Men du kender nogen og jeg vil gerne vide om det er for at få opmærksomhed
at man lader sit rum lugte stærkt af urin?