Fra bedrag til selvbedrag. Fra skyld til s~
Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-08 15:22

Fra bedrag til selvbedrag. Fra skyld til skam til sygdom, Fra ære til
helbredelse

Aben ser en bananklase og afleder sin vens opmærksomhed, så den kan vende
tilbage senere og få dem alle selv - det er bedrag.

Stenaldermanden har hørt sin far fortælle drabelige krigshistorier ved
lejrbålet, og far dør, og han dagdrømmer om en halvgud der kan hjælpe i
farens stund - det er selvbedrag/dagdrøm/livsløgn/tro.

Samvittighedsnag er et betinget refleks koblet til din mors straffende
øjenkast, når du tissede ved siden af potten, og når du siden hen er din
kone utro, så har du en sådan skyldfølelse. Hvis hele dit liv nages af
sådant selvhad, så kan det bidrage til at gøre dig syg.(Sygdom er guds straf
for dumhed til en vis grad)

Når du vinder på fodboldbanen og sælges dyrt til FCK, så er det ære. der gør
optimistisk om, at du vil få så travlt med meningsfuld aktivitet med hyppig
succes, så din underbevidsthed ikke gider lægge sig syg og hvis du har
symptomer, så letter de som dug for solen.

Sygdommes kommen og gåen er mere kompliceret end hvad er skitseret ovenfor,
men det klarer tankerne at se lidt firkantet på det, og kan det ikke tænkes
at grundmodel for sygdoms opståen er så enkelt som her foreslået.?

Når læger siger - med højtudviklet overbevisningsevne - du bliver ikke
TB-syg efter kalmettevaccination, så bliver du det måske ikke, fordi troen
flytter bjerge på en subtil måde.

Når propaganda siger du bliver syg af at ryge, så bliver du syg af det

Når massesuggestionen siger "Nu er det TB-spidemi, så får du TB-symptomer,
også hvis du ikke vidste hvad symtomerne var, fordi det er hypnotisk og
nonverbalt kommunikeret mellem borgerne og generationerne, uden at vi ved om
det.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-01-08 20:32

> [...]
> lejrbålet, og far dør, og han dagdrømmer om en halvgud der kan hjælpe i
> farens stund - det er selvbedrag/dagdrøm/livsløgn/tro.

efter som du ikke eller næppe var til stede i stenalderen så kan du jo
strengt taget ikke vide hvad de snakkede om

> Samvittighedsnag er et betinget refleks koblet til din mors straffende
> øjenkast, når du tissede ved siden af potten,

hånden på hjertet blev du så ikke bare lidt liderlig af din mors
afstrafelser ?

> og når du siden hen er din kone utro, så har du en sådan skyldfølelse.
> Hvis hele dit liv nages af sådant selvhad, så kan det bidrage til at gøre
> dig syg.

man har det well som man har det de fleste mennesker er monogame og det er
et trist tilidbrud at bedrage sin partner
hvorfor en hvis skyld er på sin plads

> [...]
> ovenfor, men det klarer tankerne at se lidt firkantet på det, og kan det
> ikke tænkes at grundmodel for sygdoms opståen er så enkelt som her

enten så er man syg eller så er man ikke syg det er ikke en tros sag men
fakta

> Når læger siger - med højtudviklet overbevisningsevne - du bliver ikke
> TB-syg efter kalmettevaccination, så bliver du det måske ikke, fordi troen
> flytter bjerge på en subtil måde.

hvis du nu bliver skudt med en helt bogstavelig revolver igenem benet og der
går betændelse i skidtet
mener du så den betændelse aldrig har fundet sted hvis bare du kommer i godt
humør ?

> Når propaganda siger du bliver syg af at ryge, så bliver du syg af det

da kun hvis man tager det til sig

> [...]
> også hvis du ikke vidste hvad symtomerne var, fordi det er hypnotisk og
> nonverbalt kommunikeret mellem borgerne og generationerne, uden at vi ved

mener du dem der er døde af TP ikke fejlede noget men slet og ret gik til at
dårligt humør ?

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-08 08:16

"Bo M Mogensen" <usnet1*@gmail.com> skrev i en meddelelse

> efter som du ikke eller næppe var til stede i stenalderen så kan du jo
> strengt taget ikke vide hvad de snakkede om

> hånden på hjertet blev du så ikke bare lidt liderlig af din mors
> afstrafelser ?

Det kan jeg ikke huske noget om og jeg tror ikke at min mor havde humor til
at skuespille sjove SM-lege

> man har det well som man har det de fleste mennesker er monogame og det er
> et trist tilidbrud at bedrage sin partner
> hvorfor en hvis skyld er på sin plads

Jeg har altid værdsat særligt de af mine kærester, der som jeg har sagt, at
vedr fornøjelsessex så går der ikke skår af nogen ved at man hygger sig med
en fremmed som en engangsforeteelse

> enten så er man syg eller så er man ikke syg det er ikke en tros sag men
> fakta

Så enkelt er det ikke vedr andet end mekaniske kvæstelser og lignende

> hvis du nu bliver skudt med en helt bogstavelig revolver igenem benet og
> der går betændelse i skidtet
> mener du så den betændelse aldrig har fundet sted hvis bare du kommer i
> godt humør ?

Du har delvis ret, og folkeviddet har delvis ret når det siger "Det afhænger
ikke af hvordan du har det, men hvordan du tar det."

> da kun hvis man tager det til sig

Enig
Glistrup og jeg har aldrig taget det til os, at overvægt gør syg

> mener du dem der er døde af TP ikke fejlede noget men slet og ret gik til
> at dårligt humør ?

Tuberkulose er delvis et spørgsmål om at have nedsat immunforsvar pga nedsat
selvtillid - især fattige rammes

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-02-08 13:25

On Fri, 1 Feb 2008 08:16:08 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Det kan jeg ikke huske noget om og jeg tror ikke at min mor havde humor til
>at skuespille sjove SM-lege

nej men din oplevelse og følse må jo starte et sted om ens præferancer
og lyst følser måske ikke rettes i lige linje i mod moderen så er
denne eller denne kan være seksual driftens oprindelse.

>Jeg har altid værdsat særligt de af mine kærester, der som jeg har sagt, at
>vedr fornøjelsessex så går der ikke skår af nogen ved at man hygger sig med
>en fremmed som en engangsforeteelse

Det er meget svært at gøre sig en genrel holdning til - men gæs og
mennesker er som tommelfinger regl monogame - om end et liv i monogami
uden en lille flirt og tiltrækning til anden side nok er svært at
forestille sig ... men jeg og de fleste af dem jeg kender vil være
meget kede af hvis derres partnere levede derres lyst følse til anden
side ud i reelt coitus - jeg har så swinger venner der har taget
konsikvensen af derres lyst følse og mødes med andre hvor de boller på
x og tværs og fred være med det ...

>Så enkelt er det ikke vedr andet end mekaniske kvæstelser og lignende

nu debatere du for at debatere hvis du ikke lige frem vil være kendt
for at have en mærkværdigt syns punkt der på ingen måde har noget hold
i virkeligheden tillad mig at eksemplificere ud fra mit eget liv

jeg var i marts 2006 indlagt med et profant mave onde - det mærkede
som en inficeret bugspyt kirtel som jeg har haft før men undersøgelser
viste sig at det ikke var der problemet lå - jeg fik taget nogen 100
blod prøver og blev scannet de kunne ikke se hvad der var galt og jeg
var meget syg nå så en dag fik en læge det klar syn at jeg skulle
drikke 1 l kontrast væske og jeg blev scannet igen og en helt
håndgribelig synelig byld på tarmen viste sig og en led kanlye på 8-9
cm bleb ført ind i min mave og en stor mængde inficeret snask blev
trugget ud af bylden egendomeligt nok blev jeg mere syg af dette i
ndgreb som jeg egentligt håbede ville blive infektionen kvit - men om
natten nåede min feber op på lidt over 40 og jeg svedte så sengen
kunne vrides - en ny antibiotika kur i drop blev sat i værk og nogen
dage efter var jeg feber og smerte fri og en ny scanning viste at
bylden var væk - hvis du ud fra skitserede oplevelse mener at den
synlig byld og gavnlige behnadling havde noget med mit humør at gøre
så bør du konsultere en psykiater der måske kan redegøre for hvad der
er galt med dig ... jeg formoder det ligger ude i den milde ende af
det skezoide - forstået på den måde at du har åbenlyse
vrangforestillinger om håndgribelige forhold - det er så i sig selv
interessandt hvorfor du har det , de fleste sindslidelser kompensere
på den ene eller anden måde ved mangler i selv opfatelsen - hvis de
ikke lige frem arvelige , her kan den sinds lidene så være af den
mening at der ikke findes sindslidelser og der med erklære sig selv
sund og rask - hvad der sådan set ikke er noget forgjort i hvis det
ikke aføder voldshandlinger i mod anden part.

>Du har delvis ret, og folkeviddet har delvis ret når det siger "Det afhænger
>ikke af hvordan du har det, men hvordan du tar det."

for det første var det et eksempel for det andet så forholder du dig
ikke til hvad jeg skriver - hvis jeg forstår dig ret så kan man godt
blive skudt igenem benet og leve vider som intet var sket hvis ellers
humøret er i top -

>Enig
>Glistrup og jeg har aldrig taget det til os, at overvægt gør syg

Det gør det ubetinget heller ikke - jeg for en har et fantastisk højt
kole sterol tal 13.6 og det skal være i mellem 5 & 6 - umidelbart
skulle man tro det har noget at gøre med jeg er blevet små fed men det
viser sig faktisk at det er arveligt betinget så selv min moder der er
tynd som et siv og lever fans sundt har det ....

>Tuberkulose er delvis et spørgsmål om at have nedsat immunforsvar pga nedsat
>selvtillid - især fattige rammes

nedsat selv tillid og ondt i livet er bestemt ikke fremende for
helbredet og det er fakta bevist at folk med kræft v godt mod lever
længer ind folk v ringe mod - der er sygdomme som gastrit og mavesår
der for det meste er direkte foranlediget af svigtene psykisk velvære
og ja i det store hele så rammer mismod fysisken i almindelighed - men
sige at det er den altover vejene faktor er noget sludder - jeg kender
en dame på 81 år der lige har fået høre apperat slet og ret fordi hun
ikke høre så godt mere hun er altid i fremragende humør og glad v
livet men de færeste bliver 81 år uden der kommer en skavank eller 2
af slid på fysiken i almindelighed og det har intet med humøret at
gøre

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-08 13:57

> nej men din oplevelse og følse må jo starte et sted om ens præferancer
> og lyst følser måske ikke rettes i lige linje i mod moderen så er
> denne eller denne kan være seksual driftens oprindelse.

Ja, det lyder klogt

> [...]
> side ud i reelt coitus - jeg har så swinger venner der har taget
> konsikvensen af derres lyst følse og mødes med andre hvor de boller på

Jeg finder jalousi en trist ting

> [...]
> sund og rask - hvad der sådan set ikke er noget forgjort i hvis det
> ikke aføder voldshandlinger i mod anden part.

Det lyder ikke rart og jeg er glad for ikke at have haft feber i mange
årtier.
Skitzo-tendenser har vi alle og altid gør man klogt i at ignorere dem og
komme videre

> [...]
> ikke til hvad jeg skriver - hvis jeg forstår dig ret så kan man godt
> blive skudt igenem benet og leve vider som intet var sket hvis ellers

I vor kultur er vi nok for pivede

> [...]
> viser sig faktisk at det er arveligt betinget så selv min moder der er
> tynd som et siv og lever fans sundt har det ....

Den tid der går godt, kommer ikke dårlig tilbage - så jeg trøstespiser

> [...]
> livet men de færeste bliver 81 år uden der kommer en skavank eller 2
> af slid på fysiken i almindelighed og det har intet med humøret at

Hvad holder hendes humør oppe?
Jeg er kun 61 år og finder alderdommen lidt utrygt pessimismegivende, selvom
jeg stort set har et jernhelbred

Hilsen Bo 35861000

PS Hvis nogen ikke kan lide X-post så fjern selv når du svarer

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-02-08 15:49

On Fri, 1 Feb 2008 13:56:41 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Ja, det lyder klogt

Jeg mener ikke der er hverken noget odiøst eller incestiuøst i det
Når jeg ser mine egen partner valg op igenem årene så kan jeg ofte
gendkende min mors skykke side gentage sig i relationen - der er godt
nok ikke noget eros i det men de her følses fattige akedemiker kvinder
du milde ...

>Jeg finder jalousi en trist ting

Tjaa der kan man jo kun gøre regnskab for sig selv - men jeg tror det
høre sjældenheden til at man ikke uvilkårligt går i en slags symbiose
i et nært og kærligt forhold ...og brudet på den symbiose kan virke
ødelægene for forholdet

>Det lyder ikke rart og jeg er glad for ikke at have haft feber i mange
>årtier.

ja det er noget træls noget - men så længe det ikke går i musklerne så
er det til at leve med synes jeg ...

>Skitzo-tendenser har vi alle og altid gør man klogt i at ignorere dem og
>komme videre

ingen tvil om menesket er multi emotionelt og vi har alle kimen til
både det ene og det andet - problemet er når virklighedes
forvrængningen begynder at dominere bevistheden på en sådan måde at
den gængese konsensus glider væk og man mister forbindelsen til sine
med mennesker ...

>I vor kultur er vi nok for pivede

Her synes jeg nok du sniger dig uden om din indlægs start der mere
eller mindre postulerede at praktisk talt alle sygdomme var
psykosomatiske .... !

Nu har jeg jo rejst i 56 lande og tror ikke vi er mere pivet ind som
så mange andre men i forhold til største delen af den 3 verden
så har vi behandlings tilbud for div sygdomme hvad måske umidelbart
nok kan få os til at virke mere skrøbelige at vi tager i mod det
tilbud der er vs dem der ikke tager i mod det tilbud der ikke er.

>Den tid der går godt, kommer ikke dårlig tilbage - så jeg trøstespiser

man trøste spiser well kun hvis der er noget man skal eller trænger
til at blive trøstet for ....

>Hvad holder hendes humør oppe?

8 børn 22 børnebørn 8 olde børn et hav af venner og veninder et aktivt
liv ...

>Jeg er kun 61 år og finder alderdommen lidt utrygt pessimismegivende

ja det er jo som man har det til jeg for en synes der kommer en
dejlig ro på v de 40 år som jeg for en nyder

>, selvom
>jeg stort set har et jernhelbred

jamen det er da herligt :)

>Hilsen Bo 35861000
>
>PS Hvis nogen ikke kan lide X-post så fjern selv når du svarer

bestemt

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-08 17:21

> [...]
> gendkende min mors skykke side gentage sig i relationen - der er godt
> nok ikke noget eros i det men de her følses fattige akedemiker kvinder

Ja, man vil have en erstatningsmor og noget man kender

" Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra moderen: af dette bliver han
bestemt til i det hele taget at højagte kvinderne eller ringeagte dem eller
i almindelighed være ligegyldig overfor dem. " Nietzsche

"Min mor havde mange genvordigheder med mig, men jeg tror hun nød det.
Mark Twain (1835-1910
" Never marry a man who hates his mother, because he'll also hate
you Anonym

> [...]
> høre sjældenheden til at man ikke uvilkårligt går i en slags symbiose
> i et nært og kærligt forhold ...og brudet på den symbiose kan virke

Sex er ikke til formering men fornøjelse - derfor er ejerfornemmelser ofte
FORÆLDEDE

> [...]
> forvrængningen begynder at dominere bevistheden på en sådan måde at
> den gængese konsensus glider væk og man mister forbindelsen til sine

Ja, fremmedgørende smalltalk er tidsspilde

> Her synes jeg nok du sniger dig uden om din indlægs start der mere
> eller mindre postulerede at praktisk talt alle sygdomme var
> psykosomatiske .... !

Ja jeg kaster mig gerne ud i noget der ikke kan dokumenteres, men som jeg
fornemmer og så håber jeg andre har hårdt skyts for eller imod

> [...]
> nok kan få os til at virke mere skrøbelige at vi tager i mod det
> tilbud der er vs dem der ikke tager i mod det tilbud der ikke er.

I de halvt så mange men især ulande jeg har berejst er pivethed som den
danske sjælden

> man trøste spiser well kun hvis der er noget man skal eller trænger
> til at blive trøstet for ....

Lækker mad er en højdepunktsoplevele - god sprut ligeså
Hvis man flygter fra at færdiggøre en bog så måske den bog skal arbejde i
underbevidstheden et par år mere

> 8 børn 22 børnebørn 8 olde børn et hav af venner og veninder et aktivt
> liv ...

Gid jeg var født kvinde!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-02-08 18:08

On Fri, 1 Feb 2008 17:20:44 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Ja, man vil have en erstatningsmor og noget man kender

en fald gruppe der er svær at komme uden om på godt og ondt

>" Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra moderen: af dette bliver han
>bestemt til i det hele taget at højagte kvinderne eller ringeagte dem eller
>i almindelighed være ligegyldig overfor dem. " Nietzsche

umdelbart lyder det som man har et valg - men jeg tror først det er i
en moden alder man kan gøre op med de ubevidste impulser

>Sex er ikke til formering men fornøjelse - derfor er ejerfornemmelser ofte
>FORÆLDEDE

det kommer an på om man har eller nære kærlighed i sit forhold
kørigheden bliver aldrig forældet - ikke dermed sagt at jeg er så
reaktionær at jeg er blind for at der er nogen der kan finde ud af
swinger livet .... men jeg så det meget i 70 erne hvordan folk
ødelagde hinanden på den konto ...

>Ja, fremmedgørende smalltalk er tidsspilde

Det er umidelbart svært at sige det der er nonsens for den ene er
meningsfyldt for en anden ... kvinder komunikere ofte med hinanden på
en for manden uforståelig måde - fordi det ofte for kvinden er er mere
væsentligt hvad for en stemning der kommer til veje ind hvad der helr
præcist bliver sagt ...

>Ja jeg kaster mig gerne ud i noget der ikke kan dokumenteres, men som jeg
>fornemmer og så håber jeg andre har hårdt skyts for eller imod

Nahh det kan jo snart blive noget svært ordkløveri - hvis man stater
med at debatere noget der er noget åbenlyst sludder for diskusionens
skyld

>I de halvt så mange men især ulande jeg har berejst er pivethed som den
>danske sjælden

Puhh det er well fordi hvis man er kasteløs og på røven i Indien så er
der ikke mange steder at gå hænd - men når de skal bomme en for penge
så kender kreativiteten ingen grænser ....

Det kan du well nå endnu

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-08 20:37

> [...]
> reaktionær at jeg er blind for at der er nogen der kan finde ud af
> swinger livet .... men jeg så det meget i 70 erne hvordan folk

For mig er det ikke om swingerliv men at et sidespring tillades i ny og næ,
fordi det jo kun er fornøjelsessex og ikke truer forholdet omkring fælles
børn

> [...]
> en for manden uforståelig måde - fordi det ofte for kvinden er er mere
> væsentligt hvad for en stemning der kommer til veje ind hvad der helr

Ja den enorme mentalitetsforskel mellem mænd og kvinder er en daglig
spændende udfordring og bevirker at bøsseforhold ville kede mig til døde

> Nahh det kan jo snart blive noget svært ordkløveri - hvis man stater
> med at debatere noget der er noget åbenlyst sludder for diskusionens
> skyld

Et ærligt menneske diskuterer for at opnå en bedre tilstand

> Puhh det er well fordi hvis man er kasteløs og på røven i Indien så er
> der ikke mange steder at gå hænd - men når de skal bomme en for penge
> så kender kreativiteten ingen grænser ....

Alt i ulande præges af enorm forskel mellem vesterlænding og indfødt

> Det kan du well nå endnu

Man fødes ikke kvinde, man bliver kvinde, skrev Simone Beauvoir og kun hvis
man fødes med XX
vil man
kunne få børn
sidde på en guldgrube=være attraktiv erotisk og kunne blive forsørget
præge ungdommens opdragelse
få let ved gode job pr kvoter
leve længe
have overlegen intuitiv sjette sans

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-02-08 21:55

On Fri, 1 Feb 2008 20:36:54 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>For mig er det ikke om swingerliv men at et sidespring tillades i ny og næ,
>fordi det jo kun er fornøjelsessex og ikke truer forholdet omkring fælles
>børn

for mange vil det blive betragtet som et følsesmæsigt bedrag - bevares
nogen gange er en cigar bare en cigar og sex er bare sex - men har et
andet menneske skænket sig sin kærlighed og man har taget i mod den så
forpligter det til en fælles overenskomst om hvad man gør og ikke gør

>Ja den enorme mentalitetsforskel mellem mænd og kvinder er en daglig
>spændende udfordring og bevirker at bøsseforhold ville kede mig til døde

ja der er du nok bedre til at tage udfordingen op ind jeg er - jeg er
dybest set en jysk bonde røw med vom og hænge røw - der dybest set
helst vil fra a til b i lige linje og det er mig sgu en gang i mellem
en prøvelse - når vi går i ring ... men det er jo betingelsen og det
er det værd ...eller hun er det værd ...

>Et ærligt menneske diskuterer for at opnå en bedre tilstand

her må vi lige vende tilbage til begyndelsen - hvor jeg synes du
starter med at påstå alle lidelser på nær ben brud er mere eller
mindre psykosomatiske ?

>Alt i ulande præges af enorm forskel mellem vesterlænding og indfødt

JA DE KAN DRIVE en til vandvid .......

> [...]
>vil man
>kunne få børn
>sidde på en guldgrube=være attraktiv erotisk og kunne blive forsørget

Det var nu en spøg

MvH Bo M Mogensen