Klima & sne
Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-08 09:22

I dagens Berlingske Tidende starter atiklen på side 16 med:

JERUSALEM: Sneen væltede i går ned over Jerusalem ...

=

Og for nogle uger siden var der snevejr i Bagdad - det første i årtier.

I København var der snevejr for et par uger siden. Om aftenen - dagen
derpå smeltede det væk.

Og når man tænker på at under besættelsen og i 50erne, så måtte
isbryderne hver vinter ud for at sikre sejlrenderne gennem Øresund og
Storebælt.

Men her i januar kan vi i dag observere op til 10°C udendørs. Man kan
snart frygte, at vi ikke mere får en anstændig vinter igen i vor
levetid, endsige hvid jul ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter

Dato : 31-01-08 09:48

> Men her i januar kan vi i dag observere op til 10°C udendørs. Man kan
> snart frygte, at vi ikke mere får en anstændig vinter igen i vor
> levetid, endsige hvid jul ...

Nej, hvem ville også savne det?
Hvis det står til muhamedanerne er der om ganske få år ingen der fejrer jul.

Fra : Martin Andersen

Dato : 31-01-08 12:08

Peter wrote:

> Nej, hvem ville også savne det?
> Hvis det står til muhamedanerne er der om ganske få år ingen der fejrer jul.

adios

Fra : BJ

Dato : 31-01-08 10:05

KLIP

> Men her i januar kan vi i dag observere op til 10°C udendørs. Man kan
> snart frygte, at vi ikke mere får en anstændig vinter igen i vor
> levetid, endsige hvid jul ...

Det er politisk korrekt at være bange for noget ...

mvh
Bjørn J.

Fra : PeterBP

Dato : 31-01-08 14:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Men her i januar kan vi i dag observere op til 10°C udendørs. Man kan
> snart frygte, at vi ikke mere får en anstændig vinter igen i vor

Jeg skrev til DMI før jul og spurgte til deres "hvid-jul-overvågning".
De sagde til mig at chancen for hvid jul er 50-50.

Iøvrigt er det du beskriver her i dit indlæg vejr, ikke klima. Vejr er
enkeltobservationer. Klima er et statistisk fænomen.

--
regards , Peter B. P. http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

"I dont drink anymore... of course, i don't drink any less, either!

Fra : Max

Dato : 31-01-08 17:40

Hej Per

> Og når man tænker på at under besættelsen og i 50erne, så måtte
> isbryderne hver vinter ud for at sikre sejlrenderne gennem Øresund og
> Storebælt.

Ja, men den sidste isvinter var i 96-97, så det er ikke så
længe siden. Forøvrigt var det kun isvintre i 39-40, 40-41,
41-42, 46-47 og 55-56. Den koldeste vinter var i 62-63
og kulderekorden er fra 82.

> Men her i januar kan vi i dag observere op til 10°C udendørs. Man kan
> snart frygte, at vi ikke mere får en anstændig vinter igen i vor
> levetid, endsige hvid jul ...

Hvis det kan glæde dig, ja så er jeg lige syklet hjem i snevejr og blæst.

--
Mvh Max

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-08 17:43

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
> og kulderekorden er fra 82.

> Hvis det kan glæde dig, ja så er jeg lige syklet hjem i snevejr og blæst.

OK, jeg tror nu at jeg tager S-toget til Valby Medborgerhus - nu ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 31-01-08 17:57

> [...]

> Men her i januar kan vi i dag observere op til 10°C udendørs. Man kan
> snart frygte, at vi ikke mere får en anstændig vinter igen i vor

Så må du jo tage til Jerusalem for at fejre jul, der sner det
--
Jesper
- Jeg sover godt om natten, når han passer på mine penge.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-08 22:07

> Så må du jo tage til Jerusalem for at fejre jul, der sner det

Snarere til Trondhjem - eller nej, jeg er naturligvis sammen med min
familie juleaften.

Men derfor kan man da godt tage på skiferie 1. juledag; det har jeg da
gjort før. Så skal man bare lige få kondien lidt op først ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk