Sarah Bernhardt kager
Fra : Morten

Dato : 02-02-08 11:13

Hej

Jeg er ved at forsøge mig med følgende opskrift:
http://www.arla.dk/opskrifter/sarah-bernhardt-kager.html

Men har det problem, at "cremen" efter at havde stået over fem timer i
køleskabet stadig ikke er blevet til creme - konsistensen er mere som
kakaomælk end som creme. Jeg har fulgt opskriften, men blot ganget det hele
med to for at få en større portion, da der skal være kager til mange
mennesker. Jeg har også været i gang med piskeriset, det hjælper heller ikke
rigtigt.

Har I nogle gode råd?

Mvh
Morten

Fra : Tina.

Dato : 02-02-08 15:39

"Morten" <munk_jensen@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele med to for at få en større portion, da der skal være kager til mange
> mennesker. Jeg har også været i gang med piskeriset, det hjælper heller

De dér 4 timer der er nævnt i opskriften, er slet ikke nok. Lad cremen stå
et halvt døgns tid, og tjek den så igen.

Tina

Fra : Mikael

Dato : 03-02-08 06:13

On 2 Feb., 11:12, "Morten" <munk_jen...@FJERNyahoo.dk> wrote:
> [...]
> med to for at få en større portion, da der skal være kager til mange
> mennesker. Jeg har også været i gang med piskeriset, det hjælper heller ikke

Min kæreste bruger husblas, et par blade eller der omkring og den
stivner ret hurtigt. Smager glimrende.

Mikael

Fra : Inger D.

Dato : 03-02-08 14:20

> [...]
>
> Men har det problem, at "cremen" efter at havde stået over fem timer i
> køleskabet stadig ikke er blevet til creme - konsistensen er mere som

I min opskrift står der, at cremen skal stå et døgn inden den piskes - og
det virker. Derudover er målestoksforholdene lidt anderledes.
Jeg har engang fået opskriften fra en bager, og kagerne bliver MEGET lækre!

Sarah Bernardkager

½ l. piskefløde
100 g. mørk cholkolade
Makroner
Overtrækschokolade
Violer

Fløden koges op, til det bruser. Chokoladeb puttes straks i under piskning,
til det ligner kakaomælk.
Blandingen stilles i køleskab i 1 døgn.
Piskes til flødeskum og kommes på makronerne i toppe med en kniv.
Dyppes i smeltet chokolade og drysses med violer.
Stilles koldt.

Inger D.

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-02-08 15:25

"Inger D." <blabla@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Piskes til flødeskum og kommes på makronerne i toppe med en kniv.
> Dyppes i smeltet chokolade og drysses med violer.

Hov, der tog jeg vist lige et par kilo på. Den opskrift skal helt
sikkert gemmes, den lyder god.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Margrete Johansen

Dato : 03-02-08 23:10

"Morten" <munk_jensen@FJERNyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> hele med to for at få en større portion, da der skal være kager til mange
> mennesker. Jeg har også været i gang med piskeriset, det hjælper heller

Gi' den en tur i fryseren!

Margrete