Nanni dielsel - servide og atumper
Fra : Claus Rønlev

Dato : 02-02-08 16:11

Hej!

Har lige købet en Albin Balld med en næsten ny 21 KH Nanni dieselmotor.
Ser på Nettet at der er meget få forhandlere af Nanni i DK.
Hvem har erfaring dels med en sådan motor, dels med fornuftige steder at
købe hhv. dele og service. Bor i Århus.

Sejlerhilsen
Claus

Fra : Lars Schmidt

Dato : 02-02-08 16:30

hejsa
Nanni er " kun" en mariniseret industrimotor, typisk en kubota. En rigtig
god motor der sidder i f.eks gravemaskiner osv., så importøren af "kubota"
kan hjælpe. Øvrigt udstyr, ( søvandspumpe, oliefilter ,v.rem osv er
standardkomponenter i alm handel.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-02-08 16:37

Den Sat, 02 Feb 2008 16:10:36 +0100 skrev Claus Rønlev:

> [...]
> Ser på Nettet at der er meget få forhandlere af Nanni i DK. Hvem har
> erfaring dels med en sådan motor, dels med fornuftige steder at købe

http://www.nordsabb.dk/
Opgives af Nanni Diesel til at være dansk repræsentant. De bor i smilets
by

Der findes Ballad klubber i Norge og Sverige, men desværre vist ikke i
DK. Men prøv at høre der.

MVH.
Karl Erik.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 03-02-08 11:31

Gør Google til din ven!
Skriv f.eks. "balladklubben" og første hit er: http://ballad.dk/
Mvh/Harding

Fra : keklja@hotmail.com

Dato : 02-02-08 14:36

On 2 Feb., 16:10, "Claus Rønlev" <roen...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Ser på Nettet at der er meget få forhandlere af Nanni i DK.
> Hvem har erfaring dels med en sådan motor, dels med fornuftige steder at

Hej Claus

Det vrimler vist ikke ligefrem med Nanni forhandlere i DK. Jeg kan
ikke komme på andre end "http://gnisten.ketner-outdoor.dk/" i
Svendborg og "http://www.marineteknik.dk/" i Gilleleje.

Din motor må være den der hedder Nanni 3.75 HE. Den er bygget over en
Kubota BD722. Beta bruger den samme Kubota motor og kalder den Beta
20.
I 2006 lagde jeg en Beta 25 i min båd, og denne motor er bygget over
Kubota D902-ES01.

Nu er der selvfølgelig aldrig noget i vejen med en Kubota motor, men
filtre og lignende småting henter jeg nede på hjørnet hvor der ligger
en entrepnørmaskineforhandler der er autoriseret Kubota forhandler, og
her er der ikke tale om "marine-priser" - det er nærmere "håndværker-
priser". Oliefilter og brændstoffilter til min motor er på hylden, kun
en armslængde fra disken. Kubota forhandlere har selvfølgelig også
kompetente folk der kan klare et serviceeftersyn, eller en mere
alvorlig reparation, og der findes uden tvivl også en forhandler i dit
nærområde. Impeller til saltvandspumpen på min model koster 69 kr i
Biltema og har varenummer 25-200.

Mvh Ken

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 22:38

Tillykke med din Ballad. Har sejlet Ballad i ti år ... Pragtfuld sejlbåd!
Jeg aner intet om din motor ... Vores var en VP MD6 fra 1973 ...
Den danske Balladklub har et meget godt "Erfa-Forum". se http://ballad.dk/

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-02-08 14:08

Den Sun, 03 Feb 2008 10:30:53 +0000 skrev slet Z894I:

> Gør Google til din ven!
> Skriv f.eks. "balladklubben" og første hit er: http://ballad.dk/
> Mvh/Harding

Dav Harding.
Tja, jeg gik såmænd bare på www.albinvega.dk og så på deres links-side.
De linker til Ballad klubber i Norge og Sverige, men ikke i DK. Derfor
skrev jeg også "vist ikke i DK".
Men der findes altså en - glimrende.

MVH.
Karl Erik.

Fra : Marie & Preben

Dato : 03-02-08 16:58

Hej
Prøv dette link, spændende læsning!!
http://groups.msn.com/Albin-Ballad/frontpage.msnw

Sejlerhilsen
Preben

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-02-08 19:50

Den Sun, 03 Feb 2008 18:18:31 +0000 skrev slet CXC23:

> Dav Karl Erik,
>
> Ja, det var en mulighed at gå direkte på en kendt hjemmeside; men Google
> er nu et fantastisk søgeredskab som er meget brugervenligt. Man skal
> bare skrive det umiddelbare søgeord og det giver som regel hit.

Ja, og kan man hjælpe den på vej ved at søge på flere ord, som f.eks.
"albin + ballad + nanni" får du endnu bedre resultater.

MVH.
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-02-08 20:02

Den Sun, 03 Feb 2008 18:50:08 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Ja, og kan man hjælpe den på vej ved at søge på flere ord, som f.eks.
> "albin + ballad + nanni" får du endnu bedre resultater.
>
> MVH.
> Karl Erik.

I "gamle dage" var det Altavista man brugte, men den er fuldstændig ude.
Nu bruger man, som du også siger, faktisk kun Google. Eksempelvis bruger
jeg aldrig Jubii, jeg gider simpelt hen ikke deres poppede reklamefis

MVH.
Karl Erik.