Opkoblingsproblem
Fra : Vidal

Dato : 02-02-08 10:41

Jeg har forsøgt at få min kones bærbare, en Acer AMD
på nettet gennem Surfboard SB5100. Når jeg skifter
ledningen over fra min til hendes computer, 'siger'
den, Acer'en, at den mangler et LAN-kabel. Når jeg
skifter tilbage til min egen computer, er der ingen
problemer. Den bærbare har været tilsluttet netkablet
godt og vel 3 timer, uden det ændrer noget.

Jeg har forsøgt at få Windows til at finde netværket,
men det ændrer ikke noget. Hvad gør jeg forkert.

Begge computere har XP og det er webspeed.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-08 11:43

On Sat, 02 Feb 2008 10:41:26 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har forsøgt at få Windows til at finde netværket,
>men det ændrer ikke noget. Hvad gør jeg forkert.
>
>Begge computere har XP og det er webspeed.

Kan det være så simpelt at du bruger et 'krydset' kabel, hvor du burde
bruge et 'straight' / 'Standard' ?!

Mange netværksenheder/netkort bruger 'automatisk MDI/MDI_X
configuration' og er dermed fløjtende ligeglade om der bruges
'standard' eller 'krydsede' kabler. Men det gælder åbenbart ikke
konens bærbare..

Alternativt er netkortet 'sygt' - eller måske bare de-aktiveret i bios
eller evt 'enhedshåndtering'.

<mlr>

Fra : Niels Baggesen

Dato : 02-02-08 13:51

Michael Rasmussen <mlr@invalid> wrote:
> Alternativt er netkortet 'sygt' - eller måske bare de-aktiveret i bios
> eller evt 'enhedshåndtering'.

Dells bærbare, og de er nok ikke de eneste, kommer med et setup der
disabler netkortet hvis maskinen er på batteri og kablet ikke er i
når den bliver tændt.

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Vidal

Dato : 03-02-08 21:29

Vidal skrev:

> Jeg har forsøgt at få Windows til at finde netværket,
> men det ændrer ikke noget. Hvad gør jeg forkert.

Tak for svarene. Jeg har nu forsøgt alt, hvad der
ligger indenfor mine evner, så jeg må vist finde
en, der er mere kvalificeret, end jeg, selom det
er en kende utilfredsstillende.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard