VPN=fast IP?
Fra : EUK

Dato : 31-01-08 16:51

Hej NG

Jeg har hjem og arbejde - trådløse routere begge steder - XP på begge pcér
(altså ikke noget serversoftware)

Kan jeg oprette VPN forbindelse med dynamisk ipér ? (eller skal de være
faste ?)

Jeg ønsker at tilkoble mobil bredbåndsmodem (Sonofon), kan jeg så logge på
arbejde via det ?

Esben

Fra : Jens

Dato : 31-01-08 17:17

"EUK" <e-v@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> (altså ikke noget serversoftware)
>
> Kan jeg oprette VPN forbindelse med dynamisk ipér ? (eller skal de være

Som udgangspunkt bør det ikke være noget problem. Størstedelen af VPN
løsninger, som jeg kender til kræver ikke fast IP-adresse.
Men der kan være problemer, hvis du er bag udstyr, som ikke understøtter
VPN. Men der er vel ikke andet at gøre end at prøve sig frem. Virker det, ja
så er det jo fint. Hvis det ikke virker må man jo så prøve at finde ud af
hvorfor.

> Jeg ønsker at tilkoble mobil bredbåndsmodem (Sonofon), kan jeg så logge på
> arbejde via det ?

Det burde der umiddelbart ikke være problemer med, men se ovenstående...

Jens