bluetooth
Fra : Per Andreasen

Dato : 31-01-08 13:00

Jeg håber, at dette er den rigtige gruppe. Jeg kan ikke rigtigrt finde
bedre.
Jeg har anskaffet mig en ny Nokia 2630 mobiltelefon. Den er udstyret med
bluetooth, og i min naivitet troede jeg, at jeg kunne skabe kontakt imellem
den og min ældre computer, der har trådløst netværk. Det viste sig dog ikke
at være tilfældet. Jeg har opsat telefonen efter forskrifterne, og jeg har
hentet og installeret Nokia PC Suite på computeren. Når jeg forsøger at få
kontakt til telefonen i Nokia PC Suite, får jeg meddelelsen
"Forbindelsestypen kan ikke bruges. Kontroller, at al nødvendig hardware og
software samt alle nødvendige drivere er installeret". Mit styresystem er XP
HomeEdition og jeg har SP2 installeret.
Der er intet at finde om "Bluetooth" i Enhedshåndtering.
Skal jeg udstyre min ældre PC med noget Bluetooth-udstyr, og i givet fald
"Er det kostbart grej?"
Er løsningen på mit problem måske at etablere en kabelforbindelse. Det ville
jo være til at leve med, selvom jeg i dette tilfælde skulle anskaffe mig et
passende kabel til ukendt pris.

På forhånd tak for eventuel hjælp Per
Andreasen

Fra : Thomas VJ

Dato : 31-01-08 13:32

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:fnsd8r$13ki$1@newsbin.cybercity.dk...
<klip>
> Der er intet at finde om "Bluetooth" i Enhedshåndtering.
> Skal jeg udstyre min ældre PC med noget Bluetooth-udstyr, og i givet fald
> "Er det kostbart grej?"
<klip>

Umiddelbart lyder det som om at du skal have fat i en bluetooth dongle, som
du sætter i USP porten på din PC.

Eksempelvist denne (der findes mange andre modeller)
http://www.hk-automation.dk/catalog/product_info.php?products_id=1607

- og nej, jeg har ingen tilknytning til ovenstående butik.

--
Mvh,
ThomasVJ

Fra : Per Andreasen