meget langsom kopiering over netværk
Fra : Carsten H

Dato : 31-01-08 07:34

Jeg har to PC stående. Når jeg vil kopierer fra den ene pc til den anden
tager det meget lang tid. Eks en 4 GB fil tager 8 timer !
Ja - jeg kan fra den ene PC se og kopierer filer til den anden PC

De er begge medlem af samme arbejdsgruppe, får tildelt ip adresse fra
routeren (192.168.0.XX)

har nogle af jer en ide om hvad der er galt ?

Carsten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-01-08 08:12

"Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> routeren (192.168.0.XX)
>
> har nogle af jer en ide om hvad der er galt ?

Dårlige kabler, dårlig valg af protokol.

Du må ud med lidt flere oplysninger.

--
Bjarke Andersen

Fra : Carsten H

Dato : 31-01-08 08:54

Begge computere sidder til en 100 m/bit switch. bruger CAT 5 kabler
jeg er sikker på at jeg har sprevet at begge PC får tildelt IP adresse fra
en router.

Carsten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-01-08 11:06

> Begge computere sidder til en 100 m/bit switch. bruger CAT 5 kabler
> jeg er sikker på at jeg har sprevet at begge PC får tildelt IP adresse
> fra en router.

Full Duplex/Half Duplex
Viser switchen at der køres 100Mbit
CAT5 eller CAT5E?
Igen hvilken Protokol overfører du med, dvs hvordan udfører du overførslen.
Hvilken mærke/model af switch, har du prøvet med en anden?

Igen, kom med nogle bedre oplysninger.

--
Bjarke Andersen

Fra : fix

Dato : 31-01-08 14:45

> [...]
> overførslen.
> Hvilken mærke/model af switch, har du prøvet med en anden?

og er nogen af netkortene sat til autonegotiation?
og cat5kablerne - er de tilfældigvis hjemmelavede?